AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Har dere noen oppskrifter på noen gode sauser som passer til fisk, så håper jeg dere er villige til å dele de med meg og andre som trenger litt inspirasjon. Anonymous poster hash: c29ba...3ef
Amarone Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Sandefjordsmør! Til all hvit fisk: http://www.godt.no/#!/oppskrift/2881/sandefjordsmoer
Sølvrosen Skrevet 7. september 2015 #4 Skrevet 7. september 2015 Sennepssmør eller eggesmør passer godt til kokt fisk. Smelt smør, bland inn litt av kokevannet fra fisken om du synes rent smør blir for fett. Enten smak til med sennep eller ha i hardkokt egg i terninger. Vanlig hvit saus passer både til kokt og stekt fisk. Smelt smøret og ta plata av varmen. Rør inn melet. Spe i kraft eller fiskebuljong. Kokes i ti minutter. Krydres etter smak.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #5 Skrevet 7. september 2015 fisk bakt i ovnen så et beger creme fresh eller rømme blandet med en pk kremfløte med litt salt og pepper helt over fisken<br /><br />et beger kreme fresh og et glass tomatsalsa,jeg liker best mild, bland sammen og kok opp, syns jeg passer til stekt fisk og kylling,<br /><br />stek fisk som har vært melet og ta den ut av panna og kok en saus med melk eller fløte på den meljevninga som ligger igjen i stekepanna (fra melet av fisken som har blandet seg med stekefettet), den blir ikke så veldig tykk, legg fisken oppi panna igjen og la den bli godt oppvarmet i sausen igjen smak til sausen med sat og pepper<br /><br />hakk løk og purreløk og surr blankt og mykt - ikke brun - ha på litt salt og pepper og godt med margarin til ekstra godt løkfett<br /><br />kommer jeg på annet som ike har vore nevnt så skriver jeg det innAnonymous poster hash: 2ed10...53e
Angelheart2 Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Paprikasaus til f.eks kokt torsk: Kutt opp paprika, både rød, grønn og gul, i bittesmå biter. Surr raskt i kjelen sammen med godt med smør. Ha i en spiseskje med hvetemel og rør til "grøt". Spe med 3 dl fløte og kraft fra fisken (kokevannet) til passe tykkelse. Ha gjerne i hvitvin eller sitronsaft for å gi litt mer smak. Smak til med salt og pepper. Jeg bruker MASSE paprika slik at sausen blir litt rosa på farge (fordi jeg ikke liker fisk.....tar vekk hele fiskesmaken), men dette er smak og behag. Det kan ofte lønne seg å ha litt kraft i kjelen sammen med paprikaen før du jevner, da trekkes enda mer av paprikasmaken ut i sausen.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Creme fraiche og grønn pesto Enig. Også creme fraiche med søt chilisaus (og gjerne knust hvitløk) Anonymous poster hash: 4bdea...c52
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #8 Skrevet 7. september 2015 Til stekt laks: Soyaskysaus. Hvitløk, ingefær og sjalottløk freses i panne med smør. Tilsett litt mer smør og smak til med kikkokman og LITT hvitvinseddik. Smaker skikkelig asiatisk og godt Anonymous poster hash: 307bd...1da
Amarone Skrevet 7. september 2015 #9 Skrevet 7. september 2015 Til stekt laks: Soyaskysaus. Hvitløk, ingefær og sjalottløk freses i panne med smør. Tilsett litt mer smør og smak til med kikkokman og LITT hvitvinseddik. Smaker skikkelig asiatisk og godt Anonymous poster hash: 307bd...1da Ja, eller med limesaft i stedet for eddik! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå