AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Hva er symptomene hos deres barn?Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Litt forskjellige "lyder", ukritisk, lite reflektert, mye energi, banning, sinne, frustrasjon, konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å løse ting om han får beskjeder, må være veldig konkret. + en del annet De fleste av disse tingene blir mye bedre når han tar medisinene sine.Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Litt forskjellige "lyder", ukritisk, lite reflektert, mye energi, banning, sinne, frustrasjon, konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å løse ting om han får beskjeder, må være veldig konkret. + en del annet De fleste av disse tingene blir mye bedre når han tar medisinene sine.Anonymous poster hash: 3f10a...9a7 Jeg signerer denne og legger til par ting. Dårlig på hygiene,lyver mye ,egoistisk. Utrolig følsom. Et stort hjerte,klarer ikke se andre ha vondt,omsorgsfull og snill mot andre. En god gutt med mange utfordringer som kan gjøre en gal Anonymous poster hash: 59f89...bf8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Litt forskjellige "lyder", ukritisk, lite reflektert, mye energi, banning, sinne, frustrasjon, konsentrasjonsvansker, vanskeligheter med å løse ting om han får beskjeder, må være veldig konkret. + en del annet De fleste av disse tingene blir mye bedre når han tar medisinene sine.Anonymous poster hash: 3f10a...9a7 Når fant dere ut at barnet hadde ADHD. Hvem utrdedet? Har barnet tilrettelegging på skolen? Det eneste som får meg til å tenke at jenta no har ADHD er at hun mister lett fokus og konsentrasjon i klasserommet.Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Jeg signerer denne og legger til par ting. Dårlig på hygiene,lyver mye ,egoistisk. Utrolig følsom. Et stort hjerte,klarer ikke se andre ha vondt,omsorgsfull og snill mot andre. En god gutt med mange utfordringer som kan gjøre en gal Anonymous poster hash: 59f89...bf8 Kan du nevne noen utfordringer? Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Når fant dere ut at barnet hadde ADHD. Hvem utrdedet? Har barnet tilrettelegging på skolen? Det eneste som får meg til å tenke at jenta no har ADHD er at hun mister lett fokus og konsentrasjon i klasserommet.Anonymous poster hash: 376de...a64 Vi har alltid trodd det har vært noe, spesielt etter han begynte på skolen. Men han fikk dessverre ikke diagnosen før slutten av barneskolen. Vi har vært hos BUP. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Jeg signerer denne og legger til par ting. Dårlig på hygiene,lyver mye ,egoistisk. Utrolig følsom. Et stort hjerte,klarer ikke se andre ha vondt,omsorgsfull og snill mot andre. En god gutt med mange utfordringer som kan gjøre en gal Anonymous poster hash: 59f89...bf8 Ja, egoisme ser jeg også. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 Vi har alltid trodd det har vært noe, spesielt etter han begynte på skolen. Men han fikk dessverre ikke diagnosen før slutten av barneskolen. Vi har vært hos BUP. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7 Jeg synes det er veldig rart at lærerne ikke reagerte? Her så har læreren reagert fra 2 klasse og vil nå at ppt skal sjekke om eleven trenger tilrettelegging. Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Når fant dere ut at barnet hadde ADHD. Hvem utrdedet? Har barnet tilrettelegging på skolen? Det eneste som får meg til å tenke at jenta no har ADHD er at hun mister lett fokus og konsentrasjon i klasserommet.Anonymous poster hash: 376de...a64 Glemte å svare på et par ting. PPT var jo inne først. Han har ikke tilrettelegging lengre, etter han startet på medisiner har alt blitt MYE bedre. Nå er han "normal" når han tar de. Jenter og gutter kan vel også ha litt ulike symptomer har jeg hørt, uten at jeg vet for mye om det.Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Vi har alltid trodd det har vært noe, spesielt etter han begynte på skolen. Men han fikk dessverre ikke diagnosen før slutten av barneskolen. Vi har vært hos BUP. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7 Hadde barnet deres konsentrasjonsvansker? Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Jeg synes det er veldig rart at lærerne ikke reagerte? Her så har læreren reagert fra 2 klasse og vil nå at ppt skal sjekke om eleven trenger tilrettelegging. Anonymous poster hash: 376de...a64 Ja, veldig rart. Men det ble nesten en liten konflikt, på slutten av barneskolen var de veldig "ute" etter han, ringte hjem for den minste ting Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Hadde barnet deres konsentrasjonsvansker? Anonymous poster hash: 376de...a64 Ja, men skolen opplevde han nok mer som en uoppdragen guttunge, enn at de så problemene hans. Han har vært flink til å skjule det noe, hvis han var på besøk hos andre, så klarte han å skjerpe seg. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
LilleSnupp Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 ADD er nesten det samme, men mangler hyperaktiviteten.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #14 Skrevet 6. september 2015 ADD er nesten det samme, men mangler hyperaktiviteten. Ah ok, kan hende det er det jenta mi har. Men når hun er hjemme så gjør hun lekser med meg og sitter fokusert og gjør leksene ordentlig. Men på skolen mister hun lett fokus. Vet noen av dere hvordan ppt vurderer? Tar de tester eller ser hvordan barnet er på skolen?Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 Ja, men skolen opplevde han nok mer som en uoppdragen guttunge, enn at de så problemene hans. Han har vært flink til å skjule det noe, hvis han var på besøk hos andre, så klarte han å skjerpe seg. Anonymous poster hash: 3f10a...9a7 Å ja, hvorfor opplevde de han som uoppdragen, hadde han mye energi og var litt "bråkmaker"? Ikke meningen å være frekk, lurer oppriktig. Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 Å ja, hvorfor opplevde de han som uoppdragen, hadde han mye energi og var litt "bråkmaker"? Ikke meningen å være frekk, lurer oppriktig. Anonymous poster hash: 376de...a64 Ja, tok ikke beskjeder så godt, måtte ha gjentatte beskjeder om feks oppgaver. Hadde tyggis, gikk litt rundt i klasserom. Litt slike ting Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
LilleSnupp Skrevet 6. september 2015 #17 Skrevet 6. september 2015 Ah ok, kan hende det er det jenta mi har. Men når hun er hjemme så gjør hun lekser med meg og sitter fokusert og gjør leksene ordentlig. Men på skolen mister hun lett fokus. Vet noen av dere hvordan ppt vurderer? Tar de tester eller ser hvordan barnet er på skolen?Anonymous poster hash: 376de...a64 Jeg mistenker at min datter har ADD. Beste beskrivelsen av henne er sommerfuglbarn, flyr fra aktivitet til aktivitet uten å finne roen. Kan konsentrere seg over lengre tid dersom det er noe hun interesserer seg for. Mister lett fokus i større grupper, men ikke 1-til-1 - ergo vil man ikke oppleve henne på samme måte hjemme som på skolen/bhg. Det er fastlegen dere skal henvende dere til, og BUP dersom det er snakk om ADHD eller ADD.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #18 Skrevet 6. september 2015 Må alle ADHD/ADD barn ta medisiner? Eller kommer det ann på graden? For det finnes vel grader av hvor hardt en er rammet? Anonymous poster hash: 376de...a64
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #19 Skrevet 6. september 2015 Må alle ADHD/ADD barn ta medisiner? Eller kommer det ann på graden? For det finnes vel grader av hvor hardt en er rammet? Anonymous poster hash: 376de...a64 Nei, de må ikke det. Her i huset er medisiner helt topp, han blir jo "normal". Han hadde nok ikke hatt så gode karakterer nå på ungdomsskolen hvis ikke han hadde tatt de. Klarer barna seg fint uten medisiner, så er jo det det beste Anonymous poster hash: 3f10a...9a7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Fikk diagnose som åtteåring, mistanker siden 3 årsalder. Symptomer: for å nevne noen: hyperaktiv, impulsiv, evner ikke å se konsekvensen av egne handlinger, ukonsentrert, sinneutbrudd, hvor han "låste seg", slik at det kunne vare i en time eller to, vanskelig å vente på tur, fikk kun med seg det siste i setningen som ble sagt, hvis ikke det flere beskjeder, lite utholdende i aktiviteter, vanskelig å holde på vennskap, mange konflikter med andre barn, vanskelig å forstå abstrakte oppgaver, sier det han tenker, uten å tenke igjennom det først, slik at han lett kan fremstå som uintelligent. Det som er viktig å huske på, er at dette er symptomer som alle barn kan ha flere av, uten at det nødvendigvis er noe galt fatt. Det er først når det blir ekstremt, og preger hverdagen negativt, under ellers optimale forhold for barnet, at det bør utredes. Anonymous poster hash: d4be4...065
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå