Mlh Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Blå-balsam i skadet hår.. Gjør vondt verre? Bakgrunn for spørsmålet: For to dager siden var jeg til frisøren for å bleke tilbake ¨bunnfargen¨ i håret mitt. Fra hodebunn og gradvis ut til ørene hadde jeg nylig farget det brunt som gikk over til en kald blondfarge i resten av håret. Men dette var ikke helt meg, så jeg ville bleke tilbake. Etter frisørtimen satte jeg i Cutrin sin Silver Treatment for å pleie håret etter bleikingen, samt gi det en kaldere tone. Da jeg kom ut av dusjen merket jeg at jeg mistet skummelt mye hår. Etter det hadde tørket litt la jeg merke til at deler av håret hadde begynt å brekke av ca 3cm ut fra hodebunnen... Så nå har jeg områder hvor det strutter ut tuster med korte hår.... Jeg dro tilbake til frisøren og kjøpe Redken Extreme: Strength Builder Plus, Anti-Snap og Cat Protein Treatment. Disse prøvde jeg i går og det virket ikke som jeg mistet like mye hår etter denne dusjen. Og det ser ut til å tåle litt mer. Håret mitt er sterkt i tuppene og er kun skadet/knekt rundt 3-5 cm ut fra hodebunnen. Det jeg lurer på.... om noen vet om Lee Staffords blå-balsam vil gjøre noe mer skade på håret(brekke av mere) om jeg bruker den nå? Jeg ska holde meg langt unna blå-shampooen, for den vet jeg er for sterk. Men har første dag i ny jobb i morgen, og vil helst ikke dra dit med det orange skjæret som sitter i bunnfargen nå.
Djungelvrål Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 (endret) Synes det høres rart ut at håret skal knekke av en balsam. Endret 6. september 2015 av DreamOn
dillyduzit Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Har aldri opplevd at Lee Stafford serien funker i det hele tatt. Kjør på med Joico K-pak serien, eller redken extreme (eventuelt all soft, extreme ville jeg brukt i første omgang fra redken seriene), en god hårkur (som jeg ser du har) 2-3 ganger i uken nå, før du gradvis går ned til 1-2 ganger i uken, til du ser at håret blir bedre (hvor det brekker altså) Husk antisnap, pass på å ikke bruk for mye - lite som skal til før det føles for fett. Pass også på vitamin B, at du får nok av denne.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Blå-balsam i skadet hår.. Gjør vondt verre?Bakgrunn for spørsmålet: For to dager siden var jeg til frisøren for å bleke tilbake ¨bunnfargen¨ i håret mitt. Fra hodebunn og gradvis ut til ørene hadde jeg nylig farget det brunt som gikk over til en kald blondfarge i resten av håret. Men dette var ikke helt meg, så jeg ville bleke tilbake. Etter frisørtimen satte jeg i Cutrin sin Silver Treatment for å pleie håret etter bleikingen, samt gi det en kaldere tone. Da jeg kom ut av dusjen merket jeg at jeg mistet skummelt mye hår. Etter det hadde tørket litt la jeg merke til at deler av håret hadde begynt å brekke av ca 3cm ut fra hodebunnen... Så nå har jeg områder hvor det strutter ut tuster med korte hår.... Jeg dro tilbake til frisøren og kjøpe Redken Extreme: Strength Builder Plus, Anti-Snap og Cat Protein Treatment. Disse prøvde jeg i går og det virket ikke som jeg mistet like mye hår etter denne dusjen. Og det ser ut til å tåle litt mer. Håret mitt er sterkt i tuppene og er kun skadet/knekt rundt 3-5 cm ut fra hodebunnen.Det jeg lurer på.... om noen vet om Lee Staffords blå-balsam vil gjøre noe mer skade på håret(brekke av mere) om jeg bruker den nå? Jeg ska holde meg langt unna blå-shampooen, for den vet jeg er for sterk. Men har første dag i ny jobb i morgen, og vil helst ikke dra dit med det orange skjæret som sitter i bunnfargen nå. Når håret er så tørt som det du beskriver kan det faktisk bli litt blålig... Rart at frisøren ikke ordnet dette for deg med en korrigering? Jeg ville bare pøst på med redken extreme både i form av kur og Anti-Snap og så en god fuktkur. Og så ville jeg heller tatt en tur til frisøren i morgen og sagt du ikke ble helt fornøyd. Anonymous poster hash: 693b7...8f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå