Gå til innhold

Barnehagetanten Eli Rygg ble seksuelt misbrukt som barn: hennes far hadde SETT det: men ikke grepet inn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref. Eli Rygg hos Lindmo i går:

" Hun ble seksuelt misbrukt av et familiemedlem over flere år - og en gang så hennes far at det skjedde - men han grep ikke inn".

Hvordan er det mulig??!!

https://m.facebook.com/events/215753938627323/

Misbruk kan gi fysiske reaksjoner:

http://www.sinnetshelse.no/artikler/krenkede_barn.html

2 av 10 barn i Norge blir utsatt for incest (!):

http://speiltvillingene.blogg.no/1390992812_sannheten__for_tung__.html

Ble utsatt for overgrep i flere år:

Gjerningsmannen fikk bare 6 måneders fengsel...

Anonymous poster hash: 8478f...f84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ble hun barnehagetante?

Anonymous poster hash: ba9b8...84e

• Liker 3
Skrevet

Når ble hun barnehagetante?

Anonymous poster hash: ba9b8...84e

Kanskje det skulle ha stått barnepleier og senere: programleder i Barne-Tv.

Det ble så langt, så kortet ned litt : - )

Uansett - hvordan kunne hennes far som SÅ på et av overgrepene bare holde munn og ikke blande seg inn/fjerne overgriperen og forvise ham fra deres bolig?!

Utrolig at så mange som minst 2 av 10 barn opplever dette, de 2-3-års alderen og oppover!

Menn, som utbytter et familiemedlem oralt eller vaginalt...det er krise og det burde settes inn mange, mange flere tiltak her!

Dessuten, fengsel i kun 6 måneder for flere år med overgrep er latterlig!

Anonymous poster hash: c2a5f...e87

• Liker 1
Gjest lipgloss
Skrevet

Kanskje det skulle ha stått barnepleier og senere: programleder i Barne-Tv. Det ble så langt, så kortet ned litt : - ) Uansett - hvordan kunne hennes far som SÅ på et av overgrepene bare holde munn og ikke blande seg inn/fjerne overgriperen og forvise ham fra deres bolig?! Utrolig at så mange som minst 2 av 10 barn opplever dette, de 2-3-års alderen og oppover! Menn, som utbytter et familiemedlem oralt eller vaginalt...det er krise og det burde settes inn mange, mange flere tiltak her! Dessuten, fengsel i kun 6 måneder for flere år med overgrep er latterlig!   Anonymous poster hash: c2a5f...e87

Menn ?????? er da ikke bare menn som misbruker,er ikke uenig i det du sier men du bør kunna fakta helt om du skal utbrodere det er på kg

Skrevet

Menn ?????? er da ikke bare menn som misbruker,er ikke uenig i det du sier men du bør kunna fakta helt om du skal utbrodere det er på kg

Men nå snakker vi om menn. Menn er i majoritet av seksuelle overgrep.

Vil du diskutere kvinner som seksuelle overgripere, fint, start gjerne en ny tråd.

Men denne tråden handler om Eli Ryggs historie der et mannlig familiemedlem misbrukte henne seksuelt over flere år.

Hun er nok ikke alene.

Ser at kommentarene hittil i tråden går på:

1) Yrkestittel

2) Kjønn og likestilling

Kanskje noen vil diskutere spørsmålene HI reiser?

Ser frem til debatt om det viktige: at barn misbrukes seksuelt og -hvordan kunne faren til E. Rygg la være å handle når han faktisk så på overgrepet?!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Veldig trist.Men hun er et levende bevis på at man kan vokse opp til å bli ressurssterk og klare seg bra på tross av hva man før har måttet gjennomleve.Hun er en flott dame.Tøft gjort av henne å fortelle om det offentlig.

Endret av Sandie
  • Liker 3
Gjest lipgloss
Skrevet

Men nå snakker vi om menn. Menn er i majoritet av seksuelle overgrep. Vil du diskutere kvinner som seksuelle overgripere, fint, start gjerne en ny tråd. Men denne tråden handler om Eli Ryggs historie der et mannlig familiemedlem misbrukte henne seksuelt over flere år. Hun er nok ikke alene. Ser at kommentarene hittil i tråden går på: 1) Yrkestittel 2) Kjønn og likestilling Kanskje noen vil diskutere spørsmålene HI reiser? Ser frem til debatt om det viktige: at barn misbrukes seksuelt og -hvordan kunne faren til E. Rygg la være å handle når han faktisk så på overgrepet?! Anonymous poster hash: c2a5f...e87

kanskje jeg ikke har fulgt med i timen,men hvor står det at det var en manlig familemedlem ???? eller er det bare noe du tar ut i fra lufta

Skrevet

Minst 2 av 10 barn i Norge utsettes for seksuell overgrep.

Se for deg din gamle skoleklasse - studier - jobb..."2 av 10"...det er mange!

Se for deg din gamle barneskole: 2 av 10 elever!!!

Det er altfor mange! : - (

• Liker 1
Skrevet

kanskje jeg ikke har fulgt med i timen,men hvor står det at det var en manlig familemedlem ???? eller er det bare noe du tar ut i fra lufta

Ah, du vil krangle på kjønn i denne tråden: vennligst ikke bruk et så viktig tema til tulleting.

Alle som vil sjekke om fakta kan gå inn på NRK Nett.-TV og se intervjuet med Eli Rygg på Lindmo i går kveld.

• Liker 2
Gjest lipgloss
Skrevet

Ah, du vil krangle på kjønn i denne tråden: vennligst ikke bruk et så viktig tema til tulleting. Alle som vil sjekke om fakta kan gå inn på NRK Nett.-TV og se intervjuet med Eli Rygg på Lindmo i går kveld. Anonymous poster hash: c2a5f...e87

Nei er ikke ute etter å krangle,det liker jeg ikke og blir bare lei meg av sånn,eneste jeg lurte på er om det er komt frem at det var en mann som missbrukte henne,noe jeg ikke har fått med meg.

Skrevet

Det var en mann, men ikke et familiemedlem, en venn av familien.

Anonymous poster hash: b339a...365

• Liker 1
Skrevet

Veldig tragisk, kanskje fler tør å si ifra når hun og fler står fram som dette.

Men hvorfor skrev du barnehagetanten? Hun er kjent for mye, men ikke for å jobbe i barnehage

• Liker 2
Skrevet

Nei er ikke ute etter å krangle,det liker jeg ikke og blir bare lei meg av sånn,eneste jeg lurte på er om det er komt frem at det var en mann som missbrukte henne,noe jeg ikke har fått med meg.

Statistisk sett er det oftest menn som misbruker. 

Anonymous poster hash: 5568f...e9b

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler å se intervjuet..

Anonymous poster hash: 279ab...ba2

Gjest lipgloss
Skrevet

Statistisk sett er det oftest menn som misbruker.  Anonymous poster hash: 5568f...e9b

Joda jeg er fullt klar over det :) men det betyr ikke at en skal bruke mann hver gang det er et overgrep,fakta må alltid på bordet i slike alvorlige saker

Skrevet

Det kom klart og tydelig frem at det var en mann i dbs artikkel. Og hvorfor henger noen seg så til de grader opp i at ts skrev at Eli Rygg var bhgtante? Det finnes ikke relevant for trådens tema!

• Liker 3
Skrevet

Joda jeg er fullt klar over det :) men det betyr ikke at en skal bruke mann hver gang det er et overgrep,fakta må alltid på bordet i slike alvorlige saker

Det viktige nå og her er kanskje: problemstillingen: seksuelle overgrep på barn!!!

Når det skjer med så mange så er det noe helt et sted st det fremdeles ikke snakkes nok om - og straffene er for lave!!

Stakkars, stakkars alle barn som lider!!😢

Akkurat nå er en 3-14-åring inne på et rom og har enten en mannetiss i munnen sin eller i underlivet sitt.

I en av linkene i HI ser man tvillinger fortelle om mareritt de ennå liter med som voksne fordi overgripere holdt de nede og presset ansiktet deres ned mot sitt kjønnsorgan og inn i jentene munn...oralt seksuelt overgrep til han "kom"...over flere år. Så måtte underlivet gjennomgå.

Dette er så trist og tragisk - og ingen politikere har dette på agendaen som et eget punkt.

Synes Høyre og FrP burde sørge for strengere straffer for seksuelle overgrep mot barn og flere tiltak som gjør at det tidlig kan oppdages og gjøres noe med!!!!

• Liker 1
Skrevet

Hun ble utsatt for omsorgssvikt, i likhet med alt for mange andre. Flott at noen står fram og tør snakke om hva de har opplevd, slik at en kan få satt større fokus på alle barn som har det vanskelig når voksne svikter.

Skrevet

Anbefaler å se intervjuet..

Anonymous poster hash: 279ab...ba2

Og hvor kan man se det?

Anonymous poster hash: 4bd83...08f

Skrevet

Og hvor kan man se det?

Anonymous poster hash: 4bd83...08f

NRK nett TV Anne Lindmo.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...