AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Har du erfaring med det? Hvordan endte du opp der og hvordan kom du deg videre? Anonymous poster hash: bd8d5...5d5
Cowboy Lotte Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Jeg ser for meg folk som har mistet jobb og som ikke har tjent nok til å få dagpenger fort ender på sosialen, og det er helt greit, forstår at det kan skje... MEN det jeg ikke liker er giddeløs ungdom som dropper ut av skolen for å spille tv-spill, og ikke gidder og jobber, men som har funnet ut at det er så lurt å gå på nav for da får man gratis tusenlapper uten å gjøre noe... Samme med utlendinger som ikke gidder å integrere seg og har funnet ut at det er lett å få penger uten å gjøre noe. Gå på et hvilket som helst nav kontor og det florerer nærmest av utlendinger der, helt sykt at vi lar det skje... 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Jeg ser for meg folk som har mistet jobb og som ikke har tjent nok til å få dagpenger fort ender på sosialen, og det er helt greit, forstår at det kan skje... MEN det jeg ikke liker er giddeløs ungdom som dropper ut av skolen for å spille tv-spill, og ikke gidder og jobber, men som har funnet ut at det er så lurt å gå på nav for da får man gratis tusenlapper uten å gjøre noe... Samme med utlendinger som ikke gidder å integrere seg og har funnet ut at det er lett å få penger uten å gjøre noe. Gå på et hvilket som helst nav kontor og det florerer nærmest av utlendinger der, helt sykt at vi lar det skje... Haha det siste der er faktisk sant. Var på NAVkontoret her jeg bor forrige uke for første gang i mitt liv, jeg og ei til var de eneste nordmennene der. Resten var utlendinger. Det var vel rundt 50 av de.. Anonymous poster hash: 44c82...506 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Haha det siste der er faktisk sant. Var på NAVkontoret her jeg bor forrige uke for første gang i mitt liv, jeg og ei til var de eneste nordmennene der. Resten var utlendinger. Det var vel rundt 50 av de..Anonymous poster hash: 44c82...506 Sånn er det hos mitt lokale kontor også... Ganske sjukt. Anonymous poster hash: e6c29...b59 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 Det er som å reise til utlandet, bare å lukke øynene, lene seg tilbake å nyte habladablaahmadbahar Anonymous poster hash: 0eb2f...b75 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Det er som å reise til utlandet, bare å lukke øynene, lene seg tilbake å nyte habladablaahmadbahar Anonymous poster hash: 0eb2f...b75 WTF!? Anonymous poster hash: cb91b...48c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 WTF!? Anonymous poster hash: cb91b...48c Jeg kan kun norsk,spansk,tysk,engelsk og fransk. Så er litt vanskelig å skrive nøyaktig hva de sier de som er der. Anonymous poster hash: 0eb2f...b75
Beltedyr Skrevet 6. september 2015 #8 Skrevet 6. september 2015 (endret) Måtte søke om sosialhjelp for en del år siden, da jeg var arbeidsledig og den mentale helsa ikke var så bra. Ikke å anbefale. Det tok lang tid før søknaden ble innviliget og jeg fikk penger, og jeg hadde ubetalte husleier, og måtte få penger av foreldrene mine. Å ikke ha noen jobb og bidra til samfunnet var heller ikke noe særlig. Er glad for at jeg er ferdig med det der. Etterhvert kom jeg ut i arbeidspraksis via Nav, og deretter fikk jeg en ordinær jobb. Endret 6. september 2015 av Beltedyr 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 Gikk på sosialen noen år når jeg var 18-22. Var helt greit å gå der, litt stress noen ganger med manglende utbetalinger, men for det meste gode erfaringer. Anonymous poster hash: c4f84...9f0 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Bodde på landet, 0 jobber, så var på Nav.Ble drittlei, så sjanset og flyttet til Oslo, tok 2 mnd. så fikk jeg jobb.Anonymous poster hash: b00e9...899
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Gikk på sosialen av grunner jeg ikke ønsker å utdype. Kan si så mye som at det var på grunn av sykdom der jeg falt litt mellom to stoler og i tillegg hadde klusset det solid til for meg selv. Var ikke så høy i hatten og grudde meg veldig. Første gang ble jeg tatt med inn på et kontor der jeg forklarte hvorfor jeg hadde havnet i den situasjonen jeg hadde gjort og hvorfor jeg søkte sosialhjelp. De hentet legeerklæring eller sykemelding (?) elektronisk, det gjorde de der og da med et par tastetrykk. De var veldig høflige og forståelsesfulle, har ingenting å utsette på de som jobbet der. Leverte de papirene jeg fikk beskjed om å levere og pengene var på konto et par dager eller eller kanskje en uke senere. Fikk vedtak der jeg måtte søke på tre jobber per 14. dag før jeg kunne få utbetalt pengene. Mottok sosalstøtte i et par måneder før jeg fikk meg jobb. Begynte med ringevikaroppdrag. Det var null problem å få det samtidig med sosialstøtte da de bare ganske enkelt reduserte sosialstøtten krone for krone mot utbetalt lønn. Kan også legge til at jeg glemte et par ganger å signere noen papirer og en annen gang ville de ha litt flere papirer før de kunne utbetale støtten. I alle tilfellene ringte de meg å ba meg ordne opp i dette slik at jeg kunne få utbetalt pengene. Ut i fra min erfaring kjenner jeg meg ikke igjen i all kritikken nav får for å rote vekk papirer eller ha evig lang saksbehandlingstid. Om det var noen som rotet, så var det meg. Dette var i en av norges største byer. Anonymous poster hash: 106f7...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå