AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Skrevet 6. september 2015 Jeg har en sønn som går i 3. klasse og har begynt å trene fotball for 1 år siden. Han er ikke så god, men han er veldig glad i fotball og tar buss med glede til treninger og stråler før kampene. Problemet er at han blir veldig lei seg etter kampene pga det blir veldig lite spill på han. Han og en til gutt er alltid de reserve spillere og står på siden og byter mens alle de andre guttene får spille mer. Foreldre som er trenere på laget favoriserer sine egne barn og et par til som er super flinke. Jeg tenker det er barnefotball og alle barn bør då sjanse å vise seg og spille like mye. Jeg vil ikke at barnet mitt slutter å trene noe han liker pga voksne som tror de er profftrenere. Hva kan jeg gjøre ?Anonymous poster hash: 9bdfd...83d
Dr. A. Kula Skrevet 6. september 2015 #2 Skrevet 6. september 2015 Du kan for det første spørre trener direkte om kriterier for spilletid. Har selv opplevd å stå med stoppeklokke for å fordele tid, og likevel bli beskyldt for at spillere fikk for liten tid. Så opplevd og faktisk fordeling kan være ulik. Om det er så at det faktisk er veldig skjevt delt med tid, og trener mener det skal være slik, ville jeg sjekket videre med sportslig utvalg og eller styret i klubben om treneren følger retningslinjene til klubben. Om han ikke gjør det, påpeker du det overfor utvalg/styre som bør gi treneren beskjed. Er du fortsatt ikke fornøyd, er alternativene å jobbe internt i klubben gjennom verv (trener/utvalg/styre) eller bytte klubb (om det er mulig der dere bor) Ellers kan det å selv være tilstede under trening og kamper være et positivt bidrag i situasjonen . 2
smilo Skrevet 6. september 2015 #3 Skrevet 6. september 2015 Du kan for det første spørre trener direkte om kriterier for spilletid. Har selv opplevd å stå med stoppeklokke for å fordele tid, og likevel bli beskyldt for at spillere fikk for liten tid. Så opplevd og faktisk fordeling kan være ulik. Om det er så at det faktisk er veldig skjevt delt med tid, og trener mener det skal være slik, ville jeg sjekket videre med sportslig utvalg og eller styret i klubben om treneren følger retningslinjene til klubben. Om han ikke gjør det, påpeker du det overfor utvalg/styre som bør gi treneren beskjed. Er du fortsatt ikke fornøyd, er alternativene å jobbe internt i klubben gjennom verv (trener/utvalg/styre) eller bytte klubb (om det er mulig der dere bor) Ellers kan det å selv være tilstede under trening og kamper være et positivt bidrag i situasjonen . Dette!!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Skrevet 6. september 2015 Så lenge barna er under 12 år, så kommer det under barneidrett. Der er det ganske strenge regler for at alle barn skal bli behandlet likt. Snakk med oppmann på laget eller medlemmer fra styret. Denne treneren driver tydeligvis i reglene. Du kan jo sjekke fotballforbundet sine sider og vise til de. Masse lykke til. Verste som fins når barn blir forskjellsbehandlet Anonymous poster hash: 5abd5...151 4
MsElliot Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 *driter tydeligvis i reglene... Sorry uttrykket, men ble litt oppgitt over treneren.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #6 Skrevet 7. september 2015 Jeg skal ta det opp med treneren denne uken. Det er 4 trenere på laget og han er den eneste som driver med sånt.Det sier min sønn også. For treneren er det viktigste å vinne og hans sønn spiller alle kampene. som min sønn sier ,, jo bedre spillere på laget er jo mindre får han spille,, Dette er fritidsaktivitet og alle barn skal føle se vel og inkludert ts Anonymous poster hash: 9bdfd...83d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #7 Skrevet 7. september 2015 Dette blir litt utenfor det du spør om, men jeg ville bare dele en gammel tråd som tar opp noe av temaet du tar opp her. Konsekvensen av det din sønn opplever, kan bli at han slutter med fotball fordi det ikke er moro lenger, og det bør ikke være greit for lagledere og trenere. Anonymous poster hash: ecdb9...1c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå