AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #1 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg og søstera skal kjøpe hytte i 2017. Totalpris på ca 1 500 000 kr (dagens). Hva lønner seg mest? Jeg har tenkt å spare til hyttekjøp om ca 3 år. Jeg har 1 100 000 kr i boliglån per i dag, 3.5% rente. Skal kjøpe hytte med flere andre, så min andel blir ca. 400 000 kr (men prisen på tilsvarende hytte blir vel høyere om 3 år). Bør jeg da spare til hytekjøp uten lån eller betale ekstra ned på boliglånet nå og heller finansiere hyttekjøp med hyttelån og litt EK? Søstera mi, som jeg skal kjøpe sammen med, sier hun vil drøye hyttekjøpet mest ut for å spare mest mulig og ikke låne. Jeg mener at penger på konto ikke "jobber" og vil heller spare bare 150 000 og samtidig betale ned på boliglånet. Banken sier i dag at hyttelånsrente dere ligger på 3%. Hvordan kjøpte dere hytta? Lån eller sparepenger? Anonymous poster hash: 58ea2...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #2 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg ville betalt ned så mye som mulig på boliglånet, deretter ville jeg har refinansiert boliglånet når jeg skulle kjøpt hytta. Du for forresten langt lavere boliglånsrenten enn 3,5 i disse dager, bytt bank! Anonymous poster hash: 7d3fc...86a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stiani Skrevet 6. september 2015 #3 Del Skrevet 6. september 2015 Kjøp hytta før muligheten forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #4 Del Skrevet 6. september 2015 Kjøp hytta før muligheten forsvinner. Hvilken mulighet? Hvis det muligheten til å dele på hytta, så blir det mulig senere. Vi kan ikke nå. Vil helst spare nå og komme ned i mengde lån. Anonymous poster hash: 58ea2...4ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå