Gå til innhold

Faen, skvisja kattehuet i døra!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bare slenge ut en pose med møkkableie fra ungen, og når jeg skulle lukke igjen døra (tung utangsdør fra swedor) så skulle selvfølgelig katta snike seg ut. Jeg vet ikke hvor mye kraft det ble, men jeg følte vemmelse. Kom ingen lyd eller noe, og jeg slapp selvsagt døra med en gang jeg følte unormal motstand. Katten løp ned trappa som vanlig, og satt seg ned og snudde seg og mot meg og rista (oppgitt?) på hodet..

Gikk det bra eller?

Anonymous poster hash: 8afe9...63e
Videoannonse
Annonse
Gjest ulvepopcorn
Skrevet

Og det forventer du at kg skal forutse??

Skrevet

Spørsmålet er vel heller til deg: hvordan tror du det går med katta? Går den normalt? (Altså, ikke svimmel?) Spiser den? Er den villig til å la deg kose med den rundt hodet uten at det virker som den har det vondt?

Når det er sagt så har jeg klemt både hunder og katter i dører - sikkert de meste kroppsdeler - uten at noen har dødd eller fått varige mén av det.

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Du må ikke skremme folk sånn TS. Basert på tittelen trodde jeg hodet eksploderte og at hjernen var smurt langs kanten på døra.

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Skulle bare slenge ut en pose med møkkableie fra ungen, og når jeg skulle lukke igjen døra (tung utangsdør fra swedor) så skulle selvfølgelig katta snike seg ut. Jeg vet ikke hvor mye kraft det ble, men jeg følte vemmelse. Kom ingen lyd eller noe, og jeg slapp selvsagt døra med en gang jeg følte unormal motstand. Katten løp ned trappa som vanlig, og satt seg ned og snudde seg og mot meg og rista (oppgitt?) på hodet..

Gikk det bra eller?

Anonymous poster hash: 8afe9...63e

Dyrlegen kanskje for å være sikker. Virker foreløpig som det gikk bra da men

Gjest Captain Hook
Skrevet

Hvordan kan vi vite om det gikk bra?

Skrevet

Vel, virker den fortsatt?

Skrevet

Jeg vil tro det har gått bra hvis den bare går videre. Hva skal man gjøre hvis katten har slått hodet da? De gjør vel ikke hjernekirurgi på en katt? Og du kan ikke forlange at den skal holde sengen i noen dager heller... Hvis den oppfører seg som vanlig er vel allting godt. :)

Anonymous poster hash: a1818...956
  • Liker 1
Skrevet

hvordan i alle dager mener du at vi skal vite det? det er du som har katten hos deg å som må kunne se an om katten har det bra eller ikke. 

Anonymous poster hash: e542a...63d
Skrevet

Gikk det bra med pusien, ts?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Katter kan finne på å late som ingenting selv om de er skadet.

Hold godt øye med pus og vær obs på tegn på uvanlig oppførsel.

Prøv å kjenne litt på hodet dens om du får sjansen, se etter tegn på smerte, hevelse osv.

Greide selv å klemme halen til katten min i døra en gang (ironisk nok var jeg så oppsatt på å passe på at hun ikke skulle klemme labbene i døråpningen at jeg ikke så at halen hennes stakk inn i sprekken innerst på andre siden).

Klemte til ganske hardt og hun skrek til og løp unna, men etter en 10 minutters tid fikk jeg lov til å kjenne ordentlig på halen, og det hadde gått fint med den - ingen varige mén.

Edit: Ser at tråden er noen dager gammel; alt ok med pus?

Endret av Anoia
  • Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro det har gått bra hvis den bare går videre. Hva skal man gjøre hvis katten har slått hodet da? De gjør vel ikke hjernekirurgi på en katt? Og du kan ikke forlange at den skal holde sengen i noen dager heller... Hvis den oppfører seg som vanlig er vel allting godt. :)

Hva med smertestillende? En smertefri død dersom det ikke er mer å gjøre?

Anonymous poster hash: 76632...5b5

Skrevet

Jo, det er klart, du har rett i det. Men idette tilfellet virker det heldigvis som at det ikke har skjedd noe skade. Hvis hun fikk en hjerneblødning hadde hun ikke gått rundt og oppført seg som normalt

Skrevet

Du kan ikke gi vanlig smertestillende som er ment til mennesker til dyr altså. Det eneste rette er i så fall å kontakte veterinær omgående.

Skrevet

Du kan ikke gi vanlig smertestillende som er ment til mennesker til dyr altså. Det eneste rette er i så fall å kontakte veterinær omgående.

Ja, selvfølgelig. Svaret mitt var til noen som så ut til å mene at det ikke var vits i å dra til veterinær, fordi de uansett ikke kunne gjøre noe med en eventuell hodeskade. Da listet jeg opp to ting en veterinær kunne hjelpe med. :)

Håper det gikk bra med pus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...