Gå til innhold

Småbarn og drikke

Henna

Anbefalte innlegg

Hei :wink:

Hva gir dere med småbarn barna å drikke?

Har prøvd å holde det til vann til 1 1/2 åringen og saft iblandt.

men vannet begynner å bli upopulært.

Vet man kan vanne ut juice/nektar med litt vann men mye syrer kan jo heller ikke være bra??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lottemor

Min lille jente på 20 månder får vann for det meste og er hun ikke tørst så drikker hun ikke.....

Når vi er ute så har jeg gjerne med en liten juce med sugerør som hun får......

Til frokost og kvelds får hun melk eller apelsin juce.......

Hun får svert sjeldent saft,det er bare hvist hun har feber og / eller er syk og ikke har mat lyst.....

Kansje jeg er streng.....

Hun får heller ikke snop....når vi spiser godt så får hun rosiner og er godt fornøyd med det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, jeg synes ikke du er streng. Det er bra at ungene ikke lærer seg at det eneste som er godt er det som smaker masse sukker... Selv syns jeg det er bra å si at man kan kose seg med en banan, eller en lett-yoghurt.... Siden unger blir ellevill av sukkeryoghurt!!

Saftpimping er heller ikke bra, men mye kan reddes med sukkerfri saft.... Men dette bør man ikke gi til barn under to år. De skal ikke ha light-stoffer.

Men helt klart, så er det jo deilig for barn å få gåtteri innimellom også. Men rosiner og andre triks er jo like greit så lenge de er fornøyd med det. Har et tantebarn som er storfornøyd når hun får en vitamin... Tror de er gåtteri :hoho: Enda så vondt en vitamin kan smake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Lag saften selv, så går det bra. :P

Nei, er vel ikke alle som har tid og/eller ork til det... men hvis man har mulighet til det, så tror jeg det er veldig bra, og ikke bare for barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...