Gå til innhold

Er voksen, men synes fortsatt det ubehagelig med fulle foreldre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke helt hva som er galt med meg. Hentet muttern og fattern fra fest. Nå som ungene har flyttet ut (sistemann for over 8 år siden), går de mye ut og drikker ofte alkohol.

Hentet foreldrene mine på fest idag, og jeg har tidligere ofte sett de ganske fulle. Denne gang var de stupfulle, i tillegg til at de dro med seg noen ekstra venner som skulle slippes av på veien (disse vennene greide attpå til å lire av seg noen skikkelig ekle/kleine greier på den korte veien dit). Etterhvert som vi kjørte hjem var fattern for full til å få på seg setebelte, jeg begynte nesten å grine.

Er ikke så ofte hjemme, og har ofte dårlig samvittighet i forbindelse med det. Men nå er det slik at jeg ofte blir sjåfør til/fra fest når jeg først er hjemme. Stiller somregel opp da jeg 1) ikke har noe bedre å gjøre, 2) tross alt har blitt kjørt mye da jeg var yngre.

Jeg kan selv drikke, og ha det ganske ålreit, i det siste har det hovedsakelig blitt med drikke til mat og sånn -- altså ikke så mye, blir for det meste med å prøve litt forskjellig fancy øl. Sist jeg hadde besøk av foreldrene mine der jeg bor ble jeg sliten tidlig, og dro hjem, mens de var ute i de små timer.

Forstår ikke hvorfor jeg synes det er så ubehagelig. Forstår ikke hva jeg kan gjøre med saken, fordi jeg har vel strengt tatt ingenting med hvor mye mine foreldre drikker. Vil ikke si at de går over til alkoholisme, men jeg synes det bare blir så kleint og flaut, om det gir mening? Er dette vanlig?

Anonymous poster hash: 40c52...094
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine foreldre drikker nesten aldri... Når jeg var 18 så drakk de en øl på kvelden kun for å slippe å hente oss barn hvis vi var ute.

Har hentet mine stupfulle foreldre før, og det gjør meg ingen ting.. Synes det er godt å vite at de har venner og at de kan kose seg og slippe seg litt løs. Jeg tror først jeg ville reagert ved blotting, sex på dansegulvet og swingersfester.. Men de er jo bare glade og forteller vitser og ler seg skakk, og det kan jeg fint unne dem.

Se heller på hvor heldig du er som har foreldre som ikke sitter med bibelen hver kveld og som er litt friere og lever?

Anonymous poster hash: bf4b3...5e3
  • Liker 1
Skrevet

Er jeg på ferie med min mor, kan vi godt drikke noen glass vin og bli litt små pusset. Aldri sett min mor ordentlig full, bare pusset. Synes ikke det gjør noe.

Anonymous poster hash: 67cd5...230

• Liker 1
Skrevet

Jeg har det også sånn. Nå har jeg sjelden sett mine foreldre beruset, og aldri skikkelig fulle, men fulle mennesker generelt er jeg livredd for. Vet ikke hvorfor, men det gjør at jeg aldri blir med på tilstelninger der folk drikker (mye) alkohol. Det trigger en angst i meg, men vet ikke hvorfor.

Anonymous poster hash: 5d3ea...c17
Skrevet

Sånn har jeg det og.

Anonymous poster hash: 75299...d56
Skrevet

Skjønner ikke helt hva som er galt med meg. Hentet muttern og fattern fra fest. Nå som ungene har flyttet ut (sistemann for over 8 år siden), går de mye ut og drikker ofte alkohol.

Hentet foreldrene mine på fest idag, og jeg har tidligere ofte sett de ganske fulle. Denne gang var de stupfulle, i tillegg til at de dro med seg noen ekstra venner som skulle slippes av på veien (disse vennene greide attpå til å lire av seg noen skikkelig ekle/kleine greier på den korte veien dit). Etterhvert som vi kjørte hjem var fattern for full til å få på seg setebelte, jeg begynte nesten å grine.

Er ikke så ofte hjemme, og har ofte dårlig samvittighet i forbindelse med det. Men nå er det slik at jeg ofte blir sjåfør til/fra fest når jeg først er hjemme. Stiller somregel opp da jeg 1) ikke har noe bedre å gjøre, 2) tross alt har blitt kjørt mye da jeg var yngre.

Jeg kan selv drikke, og ha det ganske ålreit, i det siste har det hovedsakelig blitt med drikke til mat og sånn -- altså ikke så mye, blir for det meste med å prøve litt forskjellig fancy øl. Sist jeg hadde besøk av foreldrene mine der jeg bor ble jeg sliten tidlig, og dro hjem, mens de var ute i de små timer.

Forstår ikke hvorfor jeg synes det er så ubehagelig. Forstår ikke hva jeg kan gjøre med saken, fordi jeg har vel strengt tatt ingenting med hvor mye mine foreldre drikker. Vil ikke si at de går over til alkoholisme, men jeg synes det bare blir så kleint og flaut, om det gir mening? Er dette vanlig?

Du sier ikke noe om du som liten og under oppveksten opplevde at dine foreldre - en eller begge - var fulle og endret personlighet/atferd?

Anonymous poster hash: b05cf...11b

Skrevet

Dritings foreldre er kjempekleint og ekkelt. Jeg er en voksen dame (over 30). Når jeg henter mine foreldre er som regel en mindre full enn den andre. Så lenge den mindre fulle tar seg av den veldig fulle synes jeg det er ekkelt, men jeg gjør det. Jeg får høre jævlig mye rart og føler jeg må snakke personen etter munnen så det ikke skal bli noe drama. Ta frekke kommentarer med et smil og så tåle de 5 minuttene med "Jeg elsker deg!" før h*n til slutt kommer seg ut av bilen. Dette fra et menneske som aldri har sagt at h*n er glad i meg edru. Utrolig ubehagelig. Er kjempesliten når jeg kommer hjem.

Hvis begge hadde vært stupfulle hadde jeg blitt nødt til å si beklager, men jeg orker ikke å kjøre dere mer.

Anonymous poster hash: ac566...62f
  • Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener TS.

Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig med fulle folk med mindre jeg er full selv. Spesielt folk jeg kjenner godt. Det er akkurat som om jeg ikke kjenner de lengre. En annen personlighet. Og det passer ikke til ansiktet jeg ser. Det er veldig ubehagelig og forvirrende. Jeg har aldri sett min mor full, og det er jeg glad for. Mannen min endrer seg heldigvis ikke så mye når han drikker :-)

• Liker 1
Skrevet

Om mine foreldre drikker seg fulle av og til vet jeg ikke. Kanskje, kanskje ikke. I så fall har jeg aldri sett det, og det er jeg glad for. De ville aldri bedt meg om å hente på fest, og jeg ville aldri bedt mine barn hente meg på fest.

Kanskje vi er litt rare eller har strenge grenser, men det er visst ikke naturlig for noen av oss å kombinere fest og barn, selv om barna er voksne. Nå drikker jeg ikke lenger (og har et flott liv for det, ab nr 2) men også tidligere ville det vært utenkelig for meg å vise meg full foran barna. Det ville føltes veldig feil.

Anonymous poster hash: 5b0c2...1a0

Skrevet

Jeg er ikke enig i utsagnet om at alkohol og barn ikke kan kombineres, men jeg synes at man aldri skal være full foran barna sine.

Egentlig synes jeg at når man har fått seg barn så er man per definisjon for gammel til å drikke seg full.

• Liker 2
Skrevet

Mine foreldre drikker nesten aldri... Når jeg var 18 så drakk de en øl på kvelden kun for å slippe å hente oss barn hvis vi var ute.

Har hentet mine stupfulle foreldre før, og det gjør meg ingen ting.. Synes det er godt å vite at de har venner og at de kan kose seg og slippe seg litt løs. Jeg tror først jeg ville reagert ved blotting, sex på dansegulvet og swingersfester.. Men de er jo bare glade og forteller vitser og ler seg skakk, og det kan jeg fint unne dem.

Se heller på hvor heldig du er som har foreldre som ikke sitter med bibelen hver kveld og som er litt friere og lever?

Anonymous poster hash: bf4b3...5e3

Jeg er så enig! Folk som leser i Bibelen er noen forknytte vesener som ikke vet sitt eget beste og hva det vil si å leve. For LIVET, det består av fest og alkohol, drikke seg dritings og skjemme seg ut, ikke sant?

• Liker 5
Skrevet

Godt voksne mennesker som er fulle er bare blodharry og ekkelt, spesielt damer. Jeg har aldri sett mine foreldre fulle selv (de sitter ikke med Bibelen i fanget heller, haha). Mine barn skal heller aldri få se meg full. Synes det har litt med respekt for sine barn å gjøre.

Anonymous poster hash: 5855a...850
Skrevet

Er jo alltid kleint å oppleve egne foreldre som drita fulle. De blir jo en annen og ikke slik de pleier. Tror det er ubehagelig selv om man er voksen. Man ønsker jo helst å se på foreldrene sine på en visd måte. Og det er ikke stupfulle og ute av kontroll.

Skrevet

Sa neste morgen fra ved middagsbordet at jeg synes det var pinlig å hente to sørpedrita foreldre, med to minst like drita venner av dem jeg aldri har møtt før, og høre på dem skrike, hyle og lire av seg alt mulig ræl i løpet av kjøreturen. Deriblant begynte vennene deres å prate om "NÅR VI KOMMER HJÆM SKAL VI PUUUULÆÆÆÆ KNØLLÆÆÆÆ". Alvorlig talt. Det er snakk om mennesker på 50+.

Fikk et kort og irritert OK fra min mor. Du vet, et sånn OK som egentlig betyr "jeg synes ikke det er OK". Har ikke pratet med dem hele uka nå, og vi (hovedsakelig jeg og fattern) pleier å prate på telefonen nesten hver dag.

Skrevet

Har man fylt 20 år er det ikke greit å drikke seg full. Litt brisen er greit.

Anonymous poster hash: 46c0e...ef0

• Liker 1
Skrevet

Er det greit å drikke seg full når man er under 20 da, mener du?

Skrevet

Duuh. Hallo. Det er jo da man studerer og er med i fadderuka og drikker seg møkkings. Tidlig 20 år er tida to have fun.

Skrevet

Sa neste morgen fra ved middagsbordet at jeg synes det var pinlig å hente to sørpedrita foreldre, med to minst like drita venner av dem jeg aldri har møtt før, og høre på dem skrike, hyle og lire av seg alt mulig ræl i løpet av kjøreturen. Deriblant begynte vennene deres å prate om "NÅR VI KOMMER HJÆM SKAL VI PUUUULÆÆÆÆ KNØLLÆÆÆÆ". Alvorlig talt. Det er snakk om mennesker på 50+.

Fikk et kort og irritert OK fra min mor. Du vet, et sånn OK som egentlig betyr "jeg synes ikke det er OK". Har ikke pratet med dem hele uka nå, og vi (hovedsakelig jeg og fattern) pleier å prate på telefonen nesten hver dag.

For en barnslig reaksjon av din mor. Jaja hun ble gjerne flau..
Skrevet

Duuh. Hallo. Det er jo da man studerer og er med i fadderuka og drikker seg møkkings. Tidlig 20 år er tida to have fun.

Tenk å leve til man kanskje blir 100 og måtte avstå fra all moro :(.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...