Gå til innhold

Hvor anonyme er vi egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye stoler du på den lille firkanten du skal krysse av?

Hvor lett er det å finne forfatteren bak alle disse intime innrømmelsene?

Kan dere finne ut hvem jeg er ?

Anonymous poster hash: fb8bb...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man burde ikke innrømme intime detaljer om seg selv,om man er det minste redd for å bli avslørt.

• Liker 2
Skrevet

Man burde ikke innrømme intime detaljer om seg selv,om man er det minste redd for å bli avslørt.

Syns veldig mange blotter seg

Skrevet

Syns veldig mange blotter seg

Ja, her om dagen så jeg en tråd der et par stk postet bilder av vaginaen sin. 

• Liker 1
Skrevet

Ja, her om dagen så jeg en tråd der et par stk postet bilder av vaginaen sin.

Det er jeg glad jeg ikke fikk med meg 😯 Det mest bekymringsfulle er alle som skriver detaljert om sine barn. Og barnevern. Saker som er lett å kjenne igjen

• Liker 2
Skrevet

Det er jeg glad jeg ikke fikk med meg Det mest bekymringsfulle er alle som skriver detaljert om sine barn. Og barnevern. Saker som er lett å kjenne igjen

Ja. Men jeg tror folk føler det er godt å ha et sted de kan fortelle historien sin, til folk som ikke kjenner dem. Da får man som regel litt andre råd osv. De tar vel sjansen på at de forblir anonyme og at ingen kjenner dem igjen. :)

Skrevet

Du er så anonym som du selv vil ha det til.

Du kan lage en ny epost adresse, som ikke har noe rot i virkeligheten. Du kan lage et brukernavn her på KG. Du kan bli inspirert av hobbyen din, eller du kan ta noe randomt som brukernavn.

Du kan være hvem du vil, hvordan du vil. 

Du kan bruke programmer for å skjule IP adressen din. Slik at admin ikke finner ut hvem du er under anon.

Du velger hva du vil dele, hva du vil skrive. Fakta eller løgn? Helt opp til deg. 

Anonymous poster hash: c52a0...1da
Skrevet

Hvor mye stoler du på den lille firkanten du skal krysse av?

Hvor lett er det å finne forfatteren bak alle disse intime innrømmelsene?

Kan dere finne ut hvem jeg er ?

Jeg poster ikke intime innrømmelser.

Jeg har lest om at enkelte sammenligner innlegg og ser på blandt annet skrivefeil og skrivemåte i innlegg, for så å koble innlegg postet som AB opp mot innlegg postet med Brukernavn.

Noen velger å bruke tid på slikt.  Jeg har også lest om at noen bruker et program som kan lete opp/ sortere ut innlegg med for eksempel samme skrivefeil, skrivemåte osv.

Noen kan også finne identiteten din.

Anonymous poster hash: 857f5...e4f

Skrevet

AnonymBruker, on 06 Sept 2015 - 01:52, said:

Du kan lage en ny epost adresse, som ikke har noe rot i virkeligheten. Du kan lage et brukernavn her på KG. Du kan bli inspirert av hobbyen din, eller du kan ta noe randomt som brukernavn.

Du kan være hvem du vil, hvordan du vil.

Du kan bruke programmer for å skjule IP adressen din. Slik at admin ikke finner ut hvem du er under anon.

Du velger hva du vil dele, hva du vil skrive. Fakta eller løgn? Helt opp til deg.

Anonymous poster hash: c52a0...1da

Selv om du bruker VPN for å skjule identiteten din, kan den som virkelig sitter på riktige kunnskaper uansett spore deg... Gjennom el-ledninger og router-kommunikasjon sendes det hele tiden små info til og fra servere... Lykke til om du virkelig tror du er anonym. Anonymous poster hash: ab179...e7e
Skrevet

Selv om du bruker VPN for å skjule identiteten din, kan den som virkelig sitter på riktige kunnskaper uansett spore deg... Gjennom el-ledninger og router-kommunikasjon sendes det hele tiden små info til og fra servere... Lykke til om du virkelig tror du er anonym. Anonymous poster hash: ab179...e7e

Men hvor stor sannsynlighet er det for at noen sitter der med denne kunnskapen og ferdighetene og ønsker å bruke tid på å finne ut om akkurat din identitet?  svært liten

Skrevet

AnonymBruker, on 06 Sept 2015 - 04:08, said:

Men hvor stor sannsynlighet er det for at noen sitter der med denne kunnskapen og ferdighetene og ønsker å bruke tid på å finne ut om akkurat din identitet? svært liten

Nå spurte ikke TS om hvor stor sannsynlighet det er, men om det er mulig. Kunnskapen sitter f.eks. bare noen meter unna meg og det er hennes jobb å finne ut av personer som forsøker å skjule seg... Men hvor mye tid en person ønsker å bruke på dette... Vel, det er jo bare å se på enkelte brukere på KG som tydeligvis har lite å ta seg til, forsøker å finne ut mest mulig, tar utskrifter osv. Jeg vet fordi jeg vet, uten at jeg ønsker å si hvorfor.

Anonymous poster hash: ab179...e7e

Skrevet

Jeg poster ikke intime innrømmelser.

Jeg har lest om at enkelte sammenligner innlegg og ser på blandt annet skrivefeil og skrivemåte i innlegg, for så å koble innlegg postet som AB opp mot innlegg postet med Brukernavn.

Noen velger å bruke tid på slikt. Jeg har også lest om at noen bruker et program som kan lete opp/ sortere ut innlegg med for eksempel samme skrivefeil, skrivemåte osv.

Noen kan også finne identiteten din.

Noen ganger trenger man ikke å bruke tid på det engang.

Jeg har tilfeldigvis funnet ut hvem ett par stykker er her inne på grunn av skrivefeil og måten de skriver på.

Dette fordi de er veldig aktive og skriver i mange tråder. Når man da tilfeldigvis ser at de også skriver med brukernavn så kobler man jo det til å være samme bruker.

Utenom det så vet jeg ikke hvem det er som skriver,men de fleste skriver ganske nøytralt så da må man gå aktivt inn for å finne ut hvem det er. Jeg er ikke så nysgjerrig at jeg driver og bruker program eller saumfarer forumet.

Anonymous poster hash: b9576...48a

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, samt svar til dette. Tråden flyttes også til et mer egnet forum.

Yvonne (mod)

Skrevet

Er det ikke sånn at man kan se hvem som skriver nederst på siden? At navnet blir i kursiv selvom man skriver som anonym?

Gjest Stringfellow1
Skrevet

Er det ikke sånn at man kan se hvem som skriver nederst på siden? At navnet blir i kursiv selvom man skriver som anonym?

Det er vel mulig å krysse av ett eller annet sted, i det man skal logge seg inn tror jeg. Rett under der man skriver inn brukernavn / epost-adresse + passordet sitt. Dermed kommer ikke brukernavnet opp blant aktive medlemmer. Da kommer man under "Skjulte brukere" og da er det vel ingen som ser brukernavnet?

Men internett er jo internett, og man burde ikke poste hva som helst uansett..

Skrevet

Tenker at alt jeg foretar meg på nettet kan bli sett av andre. Skriver under anonym, men om noen virkelig vil finne ut hvem som skriver dette så kan de. Samme på alle andre sider man er innom.

Anonymous poster hash: b576f...2d3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...