Gå til innhold

Virusprogram

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hjelp!! Jeg er litt analfabet når det gjelder programvare til pc... Er mye ute å reiser i jobben, måneder i slengen, og nå har abonnomentet på virusprogrammet gått ut på dato.. Må jeg kjøpe nytt? Eller kan man få dette gratis noe sted?

Videoannonse
Annonse
Gjest Den utstøtte
Skrevet

NORTON (Symantec) sender normalt påminnelse om at det er på tide å fornye abonnomenetet. Dette gjør du på nett, og betaler med VISA. Sist betalte jeg Kr. 112,-

Internett uten visrusbeskyttelse er den nye risikosporten for oss som sitter mye ved data'n. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Internett uten visrusbeskyttelse er den nye risikosporten for oss som sitter mye ved data'n. :wink:

Kommer helt an på hvilket operativsystem du har. ;)

Gjest Den utstøtte
Skrevet

-og med hvilket operativsystem får man ikke virus i mail uten NORTON??

Skrevet

Kommer helt an på hvilket operativsystem du har. ;)

Og ikke minst hvilket e-postprogram og nettleser man bruker. :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
-og med hvilket operativsystem får man ikke virus i mail uten NORTON??

Hvis du tenker på windows, så finnes det også andre alternativer enn windows. Til Linux-maskinen min trenger jeg ikke å tenke på virus. OS X til MAC finnes det vel heller ikke virus til som fungerer, så vidt jeg vet.

Skrevet

finnes gratis alternativer som avg. Det beste du kan kjøpe er nod 32 og det mest brukte er norton

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar:) Fått hjelp til å laste ned fra kaaza. Får se om det funker:)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvis du tenker på windows, så finnes det også andre alternativer enn windows. Til Linux-maskinen min trenger jeg ikke å tenke på virus. OS X til MAC finnes det vel heller ikke virus til som fungerer, så vidt jeg vet.

Det er så få som bruker LINUX at ingen gidder å lage virus for LINUX. Men på den annen side: Hvis man leser trådstarterens innlegg én gang til, så fremgår det ikke at hun har LINUX eller Mac. En tur på jodet nå på høsten er alltid trivlig :wink:

• 6 måneder senere...
Gjest Anonymous
Skrevet
NORTON (Symantec) sender normalt påminnelse om at det er på tide å fornye abonnomenetet. Dette gjør du på nett, og betaler med VISA. Sist betalte jeg Kr. 112,-

Jeg har fått samme meldingen nå, men er usikker på om jeg skal fortsette med Norton. Innbilte meg at det ville bli mye dyrere enn 112 kr.

For hvor lang periode er det snakk om, når du betaler 112 kroner?

Skrevet

Fatter ikke offer dere skal dra linux inn i dette. For det første finnes det faktis virus "for" linux og for det andre tviler jeg på at det løser trådstarters problem å laste ned linux. Svært mange må faktisk bruke windows ifm jobben.

Men dersom trådstarter ikke MÅ bruke windows kan det være lurt å ta en titt på linux. Finnes jo versjoner som mer eller mindre legger seg inn selv også nå. Og man har jo open office og sliktno som funker like bra som ms office....

Beste rådet jeg kan gi mot virus er å ikke bruke e-postleseren som følger med win Out.exp.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Det er så få som bruker LINUX at ingen gidder å lage virus for LINUX. Men på den annen side: Hvis man leser trådstarterens innlegg én gang til, så fremgår det ikke at hun har LINUX eller Mac. En tur på jodet nå på høsten er alltid trivlig :wink:

Går vel ikke fram at hun ikke bruker det heller ;).

Skrevet

en avsporing... hvorfor tror alle at de må skrive linux slik LINUX .... ???

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
en avsporing... hvorfor tror alle at de må skrive linux slik LINUX .... ???

Eller NORTON? Eller at man omtaler en kjerne som et operativsystem? Mye man kan pirke borti, hvis man først skal starte ;).

Skrevet

Nå er jo er jo os'et stort sett kjernen da... om du ikke regner gnome og kde som os da..... Men ... he he er i grunnen enig.,... men mener at gentoo linux er et OS bassert på linux..som igjen er meget nært beslektet med unix... er vi sånn ca enige nu?

Skrevet

genialt er det okke som. Beklager avsporing til trådstarter :)

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Nå er jo er jo os'et stort sett kjernen da... om du ikke regner gnome og kde som os da..... Men ... he he er i grunnen enig.' date='... men mener at gentoo linux er et OS bassert på linux..som igjen er meget nært beslektet med unix... er vi sånn ca enige nu?[/quote']

Kaller det for Linux selv som regel, så jeg "synder" litt selv :). Er noe som diskuteres, men strengt tatt er vel Linux en kjerne og GNU/Linux operativsystemet. http://www.gnu.org/gnu/linux-and-gnu.html

Gentoo er en distribusjon, i likhet med f.eks SuSE, RedHat, Debian og Mandrake. Linux er UNIX-basert, i likhet med f.eks *BSD og Mac OSX.

Skrevet

har jeg funnet en likesinnet btw? vikken linux bruker du i så fall?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Har akkurat gått over til ubuntu, en Debian-basert distro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...