Gå til innhold

Uteller


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I garderoben i bhg vår, har alle barna hengende yttertøy. Det avhenger selvf av årstid hva som er der, men det er jo gjerne lue og pannebånd, heldresser og kanskje skalljakke og overtrekksbukse, tykke og tynne votter, ull og fleece etc. Regntøy er på eget rom. Nå har bhg bedt om at vi foreldre hver morgen sorterer ut og bare henger opp det barna skal ha på seg ute den aktuelle dagen. Resten legges i en annen garderobe. Jeg vil ikke være vanskelig, men synes dette blir litt vanskelig. Ikke har jeg helt oversikt over hvor mye de er ute hver dag (ikke noe helt fast system på det), og heller ikke akkurat hva de skal gjøre ute (skogen/fjæra el.l) da de ofte tar det litt på sparket. I tillegg er været her ganske uforutsigbart, så selv om det er kaldt om morgenen, kan sola skinne til lunch. Jeg tenker derfor at det er bedre om se selv finner ut av hva dom trengs av klær, men hvordan gjøres dette andre steder?

Anonymous poster hash: 94727...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes veldig upraktisk ut. Hva gjør de om det plutselig begynner å regne midt på dagen da?

Anonymous poster hash: 1d9c3...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også det høres litt upraktisk ut, og rart. Det er da en av arbeidsoppgavene til de som jobber i barnehagen å passe på hva slags klær barna har på seg. Da jeg jobbet i barnehage var det i alle fall det...



Anonymous poster hash: 3b642...a89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn at du henger opp klær etter hva slags vær det er når du leverer. Hvis det er fint vær når du leverer og du henger opp parkdressen som ikke tåler vann så skjønner jo de ansatte i barnehagen at barnet må ha på seg regntøy i stedet hvis det begynner å regne.



Anonymous poster hash: 29a02...b88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latskap fra ansatte rett og slett, har selv jobbet i barnehage og det handler om gode rutiner. Vi sorterte luer, votter og tøy fra tørkeskapet, slik at det ikke skulle bli rot og slik at det ble mindre jobb for foreldrene.

 

Planla hvordan klær vi skulle ta på barna, før de gikk ut. Mange ganger er foreldre usikker på hva de skal ta på barna,og det har kanskje med at det ikke er nok tid i en hektisk hverdag til å være ute med barna i stor nok grad, slik at de får observert om de har et barn som fryser lett, eller et barn som trenger mindre klær. 

 

Ville tatt det opp med barnehagen og sagt at du synes at det er vanskelig å vite hva barnet skal ha på seg ute, og spør da hvilke klær du skal henge fram. 

 

På mitt barn har jeg tynn ull, når det er mer kjølig flis og skallklær. På mindre barn ville jeg hatt på denne årstiden regntøy og tynne ulltøy, og flis under når det er kjøligere. Be de om å kjenne i nakken på barnet, om barnet er for varm eller for kald. Nå varierer det litt hvor i landet dere bor, er det 20 grader så ikke ull under.

Endret av Flova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner de vil dere skal henge vekk vinterdressen om våren, men hver dag? Det går jo ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke verre enn at du henger opp klær etter hva slags vær det er når du leverer. Hvis det er fint vær når du leverer og du henger opp parkdressen som ikke tåler vann så skjønner jo de ansatte i barnehagen at barnet må ha på seg regntøy i stedet hvis det begynner å regne.

Anonymous poster hash: 29a02...b88

Ja, det forstår jeg jo, men da er jo mye av poenget borte, og jeg ser for meg at slike situasjoner vil oppstå rimelig ofte. Tenker det er bedre da at garderoben får være som den er (selvfølgelig at man rydder og tilpasset etter sesong), og så får barna heller lære å plukke ut det de trenger.

Anonymous poster hash: 94727...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner de vil dere skal henge vekk vinterdressen om våren, men hver dag? Det går jo ikke

Nei, sånn tenker jeg også. Vi tilpasser selvf garderoben etter årstid, men de har jo gjerne litt ekstra hengende i tilfelle de blir våte i løpet av dagen etc.

Anonymous poster hash: 94727...c2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres da veldig upraktisk ut. I barnehagen hvor jeg jobber, har vi fin-og grovgarderobe. I fingarderoben er barnas skiftetøy, knagg til sekk, jakke og skap til inne-og utesko. I grovgarderoben har vi utedresser, regntøy og hyller til støvler og vintersko, og vi setter pris på at barna har klær til all slags vær og føre, alt etter som årstid. Blir det veldig mye klær på noen knagger, sier vi bare i fra at nå trenger de å se over og ta med noe hjem/bytte ut, så gjør de det. Vi tar jo vurderingen om hva som er rett bekledning fra dag til dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...