AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Vår lille (1 år) har nettopp begynt i barnehage. Jeg er litt usikker på hvor mye utstyr som trengs. Vi har arvet en regndress og en fôret Reima-dress. Det er vel kanskje kjekt med en sånn vår/høst-dress i tillegg (soft-shell/skallstoff). Eller er det unødvendig når vi har regndress? Tenker at den blir jo kanskje klam... Og er sånn skalldress det samme som parkdress? Mye nytt å sette seg inn i her Anonymous poster hash: 0c6cd...57e
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 Vi har bare hatt sommerdress og regntøy hittil, og går så over til vinterdress etterhvert. Du kan jo evt supplere med litt mer mellomlag, f.x både ha fleece og ull liggende? Alltid vanskelig å vurdere i overgangene, men vi har aldri hatt en egen "høst-dress" iallefall..Anonymous poster hash: bce5c...7a6
Gjest solavskjerming Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 (endret) Tror jeg ville supplert med høstdress, gjerne en som tåler litt vann. Min erfaring er at barna veldig fort blir klam eller svett i regntøy når solen dukker opp :-) Har selv 2 delt til 1 åringen, med bukse med skikkelig for- og bakstykke. Stortsett bare armene som er fri. Og denne har vært veldig god på litt varmere dager, da har han gått i bare bukse og har fremdeles vindtett på både mage, bryst og rygg. Endret 5. september 2015 av solavskjerming
jente 82 Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Av yttertøy har vi dette hengende i bhg : 2 sett med gummibukse/gummijakke, en barnevader,en skallbukse,1 skalljakke. Pluss Evt parkdress,men nå er han 4 år så da har vi ikke lenger heldress.
ViljaH Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 (endret) Til min 1-åring hadde jeg regntøy bukse/jakke og parkdress (tynn skall uten fôr som puster, det du kaller sommerdress?). Regntøy for de skikkelig våte dagene, parkdress ellers. Et utvalg mellomlag fra tynt til tykt. Når de er blitt 3-4 har jeg gått over til to-delt parksett istedet for dress. Litt senere på høsten må parkdress byttes ut med vinterdress. Da kan regntøyet bli igjen hjemme da blir det for kaldt. Endret 5. september 2015 av ViljaH
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 TS her! Takk for innspill! Men ææææh, sommerdress?! Er det noe som heter det og, hva er det for noe? Anonymous poster hash: 0c6cd...57e
LilleBallerina Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 Ville hatt en parkdress i tillegg, ja. Er en stund til vi går over til vinterdress, men parkdressen er nok snart på hver gang de er ute.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 TS her! Takk for innspill! Men ææææh, sommerdress?! Er det noe som heter det og, hva er det for noe? Anonymous poster hash: 0c6cd...57e Parkdress og vår/sommer/høstdress går for det samme. Men du har vanntette(vannsøyle 8000 mm og oppover), litt vanntett(vannsøyle 5000 mm) og vannavstøtende(vannsøyle +/- 3000 mm). Selv foretrekker jeg at de har vannsøyle på minst 5000 mm. Anonymous poster hash: 26d7d...94b
Pink_tulip Skrevet 6. september 2015 #9 Skrevet 6. september 2015 (endret) Vi har dette liggende høst og vår: - Todelt regntøy - Parkdress (vi bytter littmellom Name It softshelldress og Reima el Molo vår/høstdress). Disse er fine i sandkassa, på vått gress, i skogen o.l. Bedre enn å bruke regntøy hele tiden, da regntøy er mer klamt. Dressene er behagelige å gå i, puster og er i tillegg vann/vindttette. God vannsøyle er 8000- 10.000, men 5000 passerer også. - I tillegg har vi fleecedress eller sett liggende, ullbukse, ullundertøy, ullsokker og en god lue. - Regnvotter og etterhvert tykkere votter. - Ved soving benyttes en myk Ulldress. Akkurat nå brukes en liten jakke. - I boksen ligger minst to sett skiftetøy. Lurt å ha godt med sokker. Vi har også et sett i sekken. - ytterjakken er også der og kan brukes - Støvler, goretex-sko og på soldagene; joggesko. Vi sjekker alltid at det er nok klær i bhg, at tøyet er rent og ikke vått. På vinteren har vi dette: - God vinterdress - Ulldress, ullribbbukser og fleecesett (greit med litt forskjellig - blir jo ofte vått tøy) - To par votter - Topplue og vanntett lue med slik reim under halsen (med pelskant fra Polarn o.Pyret) - Regntøyet ligger der i overgangen mellom høst/vinter og vinter/vår - Kuldekrem - Viking goretex vintersko (de som er best, synes jeg) og Dockboots På sommeren går det mest i shorts, sandaler, joggesko, litt skiftetøy - og regntøy til regnværsdagene. Solkrem, solhatt/caps og solbriller er også viktig. Lykke til! Håper dette var til hjelp! En slik liste hadde jeg trengt før mine begynte. Endret 6. september 2015 av Pink_tulip
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #10 Skrevet 6. september 2015 Du kommer sannsynligvis til å trenge en vinterdress nr 2 til vinteren, så for å slå to fluer kan du feks kjøpe en vinterdress med uttagbart for sånn at den fungerer som vanlig parkdress frem til det blir kaldt, og vinterdress når foret er i. Vi har en fra Troll som vi er veldig fornøyde med! Anonymous poster hash: b4703...bdb
Gjest Tekola Skrevet 6. september 2015 #11 Skrevet 6. september 2015 Vi har hatt en parkdress fra Polarn O Pyret, todelt regnsett og en vinterdress fra Reima, samt en fleecedress og en ulldress til soving/mellomlag. Det har fungert bra hos oss!
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #12 Skrevet 6. september 2015 Vi har hatt en vinterdress med uttagbart for som vi har brukt til høst. Skogstad har fine sånne, og fjorårets modeller er ofte på salg på denne tiden av året..☺Anonymous poster hash: 6bd22...5a9
Gjest chiki Skrevet 6. september 2015 #13 Skrevet 6. september 2015 (endret) Vi har aldri trengt 2 vinterdressee. 1 åringer er heller ikke ute hele dagen. Jeg ville kjøpt en parkdress. Blir vinterdressen våt om vinteren kan du ha denne med varmere klær under. Flere plasser bruker de regnbukse utenpå vinterdressen om det er vått og kaldt. Til min snart 5 åring har jeg: 2 regndresser 1 parkdress 1 softshellbukse og jakke 2 par regnvotter 1 sett fleeceklær 2 sett skifteklær 1 åringen er ikke i barnehage enda men har 1 vinddress 1 hel regndress Softshellbukse og jakke Fleeceklær Regnvotter 1 tynn og 1 tykk vognpose Begge har luer i forskjellige stoff og tykkelser Endret 6. september 2015 av chiki
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå