AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #1 Skrevet 5. september 2015 Vet ikke hvor jeg skal legge dette, så prøver bare her. Er det noen som har noen erfaringer med IKEA kort? Anonymous poster hash: b4253...577
Furstina Skrevet 5. september 2015 #2 Skrevet 5. september 2015 (endret) Menar du IKEA Medlemskort eller kreditkort? Jag har IKEA Family medlemskort, och endast för att få rabatttpriset på mat i restaurangen eller på något erbjudande de har för medlemmar på extra billiga toaborstar, ljus, servetter eller vad det nu är. Kreditkortet ser jag inget behov av då jag inte handlar på kredit Endret 5. september 2015 av Furstina 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Menar du IKEA Medlemskort eller kreditkort? Jag har IKEA Family medlemskort, och endast för att få rabatttpriset på mat i restaurangen eller på något erbjudande de har för medlemmar på extra billiga toaborstar, ljus, servetter eller vad det nu är. Kreditkortet ser jag inget behov av då jag inte handlar på kredit Mener kreditt Anonymous poster hash: b4253...577
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 (endret) Vet ikke hvor jeg skal legge dette, så prøver bare her. Er det noen som har noen erfaringer med IKEA kort? Anonymous poster hash: b4253...577 Hva slags fordeler har det? Prøvde å Google det, men ble ikke klokere. Er det noen fordel? Endret 5. september 2015 av Steve Rogers
Anglofil Skrevet 6. september 2015 #5 Skrevet 6. september 2015 (endret) Ja, jeg har det. Man kan få rentefri betalingsutsettelse i 6 eller 9 måneder mot et gebyr på henholdsvis 280 eller 420 kr. Mvh Yvonne Endret 6. september 2015 av Yvonne
Nåla-i-veggen Skrevet 6. september 2015 #6 Skrevet 6. september 2015 Jeg antar at den rentefrie utsettelsen gjelder uansett hvor du har handlet, og ikke kun på IKEA? Det er i såfall glimrende hvis du f.eks. i februar får et veldig bra tilbud på en vare, ikke har penger men vet at du får feriepenger i juni...
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #7 Skrevet 6. september 2015 Jeg antar at den rentefrie utsettelsen gjelder uansett hvor du har handlet, og ikke kun på IKEA? Det er i såfall glimrende hvis du f.eks. i februar får et veldig bra tilbud på en vare, ikke har penger men vet at du får feriepenger i juni... Hvorfor i all verden skulle det gjelde andre plasser? Anonymous poster hash: 77a71...7dd 4
Million Skrevet 9. september 2015 #8 Skrevet 9. september 2015 (endret) Vet ikke hvor jeg skal legge dette, så prøver bare her. Er det noen som har noen erfaringer med IKEA kort? Anonymous poster hash: b4253...577 Ja, jeg har et. Kun brukt det en gang, da, men det ligger nå i skuffen her. Kjekt å ha i tilfelle man trenger det en dag. Det er ganske høy rente på det, såvidt jeg husker, så det lønner seg ikke å drive og ta ting på nedbetaling akkurat. Jeg handlet for 3000-4000 kr og betalte hele saldoen når regningen kom. Da var det ingen renter. Etter det har det blitt liggende ubrukt. Eksempel på fornuftig bruk: Si du har en fridag, trenger et nytt møbel men det er 14 dager til lønningsdag. Du vet du har noen kroner til overs den måneden når lønningen er kommet inn, og derfor har råd til å kjøpe deg et nytt møbel. Da er det kjekt med IKEA kortet. Du kan dra og handle på forskudd på IKEA med det kortet, og så velger du å betale hele fakturaen når den kommer for da har du fått lønningen din. REDIGERT: mener altså et kredittkort som gjelder kun på IKEA. Endret 9. september 2015 av Million
TrickyCicci Skrevet 10. september 2015 #9 Skrevet 10. september 2015 Dere som har dette kortet, har dere andre kredittkort også? Jeg forstår ikke helt hva du får ekstra ved å bruke det kontra. feks. trumf visa el.? Å betale hele regningen på forfall kan man gjøre med alle kredittkort, så skjønner ikke gevinsten ved å ha akkurat dette kredittkortet?
Gjest Tapet Skrevet 10. september 2015 #10 Skrevet 10. september 2015 Ja, jeg har det. Man kan få rentefri betalingsutsettelse i 6 eller 9 måneder mot et gebyr på henholdsvis 280 eller 420 kr. Mvh Yvonne Men det har jo fortsatt en kostnad. Betaler 5000,- med IKEA-kort og 6 mnd betalingsutsettelse, tilsvarer dette 5,6% av kjøpesummen, eventuelt 8,4% om man velger 9 mnd betalingsutsettelse. På lavere kjøpesummer er det jo omtrent tilsvarende et hvilket som helst forbrukslån eller billig kredittkort. Vet ikke om jeg synes dette er en så all verdens deal med mindre man skal handle for veldig mye på en gang (og vet man har penger til å betale det senere), når et hvert kredittkort i praksis gir betalingsutsettelse på 45 dager, og en god del av dem er helt gratis. Jeg kan som sagt se nytten av dette om man skal handle veldig mye i en smell (som man gjerne gjør når man etablerer seg eller flytter, osv) men som brukskort er det ikke noe svært.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #11 Skrevet 10. september 2015 Men det har jo fortsatt en kostnad. Betaler 5000,- med IKEA-kort og 6 mnd betalingsutsettelse, tilsvarer dette 5,6% av kjøpesummen, eventuelt 8,4% om man velger 9 mnd betalingsutsettelse. På lavere kjøpesummer er det jo omtrent tilsvarende et hvilket som helst forbrukslån eller billig kredittkort. Vet ikke om jeg synes dette er en så all verdens deal med mindre man skal handle for veldig mye på en gang (og vet man har penger til å betale det senere), når et hvert kredittkort i praksis gir betalingsutsettelse på 45 dager, og en god del av dem er helt gratis. Jeg kan som sagt se nytten av dette om man skal handle veldig mye i en smell (som man gjerne gjør når man etablerer seg eller flytter, osv) men som brukskort er det ikke noe svært. Om man f.eks kjøper en hel kjøkkeninnredning til f.eks 50000 så blir det et veldig billig lån å utsette betalingen i 9 mnd.Anonymous poster hash: 6305a...faa
Anglofil Skrevet 10. september 2015 #12 Skrevet 10. september 2015 Men det har jo fortsatt en kostnad. Betaler 5000,- med IKEA-kort og 6 mnd betalingsutsettelse, tilsvarer dette 5,6% av kjøpesummen, eventuelt 8,4% om man velger 9 mnd betalingsutsettelse. På lavere kjøpesummer er det jo omtrent tilsvarende et hvilket som helst forbrukslån eller billig kredittkort. Vet ikke om jeg synes dette er en så all verdens deal med mindre man skal handle for veldig mye på en gang (og vet man har penger til å betale det senere), når et hvert kredittkort i praksis gir betalingsutsettelse på 45 dager, og en god del av dem er helt gratis. Jeg kan som sagt se nytten av dette om man skal handle veldig mye i en smell (som man gjerne gjør når man etablerer seg eller flytter, osv) men som brukskort er det ikke noe svært. Men jeg har ikke nektet for dette, har jeg det da? Jeg har brukt mitt Ikea-kort én gang, og det var da jeg kjøpte nytt kjøkken i min gamle leilighet. Ellers ville jeg ikke brukt kortet, nei. Mvh Yvonne
Gjest Tapet Skrevet 10. september 2015 #13 Skrevet 10. september 2015 Om man f.eks kjøper en hel kjøkkeninnredning til f.eks 50000 så blir det et veldig billig lån å utsette betalingen i 9 mnd.Anonymous poster hash: 6305a...faa Jepp. Billig til stort, dyrt til smått! Det prøvde jeg også å få frem i teksten men var kanskje uklart. Men jeg har ikke nektet for dette, har jeg det da? Jeg har brukt mitt Ikea-kort én gang, og det var da jeg kjøpte nytt kjøkken i min gamle leilighet. Ellers ville jeg ikke brukt kortet, nei. Mvh Yvonne Det var egentlig mest en presisering til TS Siterte bare innlegget ditt siden det hadde priser. Det er ingen tvil om at kortet er gunstig for store innkjøp, om man ikke er likvid akkurat da men får penger senere.
Anglofil Skrevet 10. september 2015 #14 Skrevet 10. september 2015 (endret) Jepp. Billig til stort, dyrt til smått! Det prøvde jeg også å få frem i teksten men var kanskje uklart. Det var egentlig mest en presisering til TS Siterte bare innlegget ditt siden det hadde priser. Det er ingen tvil om at kortet er gunstig for store innkjøp, om man ikke er likvid akkurat da men får penger senere. Vi hadde egentlig pengene, men det gjorde at jeg kunne begynne med oppussing av bad samtidig. Veldig greit å få ting overstått. Mvh Yvonne Endret 10. september 2015 av Yvonne
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #15 Skrevet 10. september 2015 Jepp. Billig til stort, dyrt til smått! Det prøvde jeg også å få frem i teksten men var kanskje uklart. Det var egentlig mest en presisering til TS Siterte bare innlegget ditt siden det hadde priser. Det er ingen tvil om at kortet er gunstig for store innkjøp, om man ikke er likvid akkurat da men får penger senere. Det er gunstig selv om man har penger. Man kan la dem være på konto til man må betale.Anonymous poster hash: 6305a...faa
Gjest Tapet Skrevet 10. september 2015 #16 Skrevet 10. september 2015 Det er gunstig selv om man har penger. Man kan la dem være på konto til man må betale.Anonymous poster hash: 6305a...faa Med dagens rente tjener man ikke en dritt på å ha penger på konto Enn så lenge det er gebyr om man skulle hatt igjen i rente det man har på en vanlig innskuddskonto (f eks i DNB, som har 0,1% rente på innskudd) måtte man ha kjøpt møbler for minst 120 000 kroner om det skulle lønne seg. Kan være mange bekvemmelighetshensyn som gjør at dette er attraktivt, men det er ikke lønnsomt.
AnonymBruker Skrevet 10. september 2015 #17 Skrevet 10. september 2015 Med dagens rente tjener man ikke en dritt på å ha penger på konto Enn så lenge det er gebyr om man skulle hatt igjen i rente det man har på en vanlig innskuddskonto (f eks i DNB, som har 0,1% rente på innskudd) måtte man ha kjøpt møbler for minst 120 000 kroner om det skulle lønne seg. Kan være mange bekvemmelighetshensyn som gjør at dette er attraktivt, men det er ikke lønnsomt. Hvem gidder bruke en bank med så elendig rente da? Jeg har 1,8 % rente på den helt vanlige sparekontoen min med ubegrenset antall innskudd og uttak.Anonymous poster hash: 6305a...faa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå