Gå til innhold

Er det trygt å bestille flyllet på Travelgenio?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er litt:

https://no.trustpilot.com/review/www.travelgenio.com

Her er litt:

http://www.hotukdeals.com/ask/anyone-used-travelgenio-know-anything-about-them-1112201

I tillegg til den erfaringen jeg har når jeg nesten bestilte en bilett hos de, dårlig engelsk, slurvete formuleringer, samt at prisen var for god til og være sann.

Anonymous poster hash: c3aa4...166
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har sjekket begge de sidene. Men virker jo og som det er refundering av penger og kannselleringer som er problemet. Så litt ut som at de får sin billett, men kundeservicen er forferdelig.

Uff, har bestillt. Tror du at jeg bør sperre kortet? Ser ikke ut som noen har klagd på at de stjeler ytterligere. Har ikke blitt overbevist heller om det ikke kan hentes den billetten jeg har bestillt. 

Når jeg søker billettnr på wideroe sin side (wideroe billett) så står det at billetten ikke er hentet enda.

Anonymous poster hash: cb891...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått bekreftet fra flyselskapet at billettene er i orden. Det var en lettelse etter all kritikk jeg har lest.

Er nok ingen problemer å få billettene man har bestillt, men vil tro vanskelighetene kommer hvis man vil forandre på billetter eller få penger igjen. 

Anonymous poster hash: cb891...545
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Generelt vil jeg anbefale å styre unna små og useriøse reisebyråer, særlig de som kun eksisterer på nett og ikke er lett å få tak i på annen måte. Om ikke annet så bør man i det minste ta en telefon og utgi seg for en kunde som f. eks. ønsker å endre billett eller lignende, slik at man kan "teste" kundeservicen i forkant. Man er rett og slett nøtt til å bruke slike triks siden selskapene gjør det mot deg. 

I dagens marked ville jeg uansett heller bestilt billetter rett fra flyselskapene. Ofte er besparelsen ved å ta det gjennom et reisebyrå marginal likevel. Det gjelder spesielt dersom man skal fly fra Norge om vinteren, da det ofte kan være mye tull og forsinkelser på grunn av snøfall og dårlig vær. Da behøver man at det er enkelt å kunne ta kontakt direkte med flyselskapet for å gjøre endringer. Har man bestilt gjennom reisebyrå så får man ikke det, man får bare beskjed i skranken på flyplassen om at man må ta kontakt med reisebyrået. Når disse da ikke svarer eller bruker flere dager på å svare på en mail så blir det i praksis umulig å få endret billett eller hanskes med forsinkelsene. 

Anonymous poster hash: 241da...41a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...