Gå til innhold

Ferie til USA. Noen dager i Canada?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. vi skal til USA neste sommer og undersøker mulighetene for noen dager i Canada.

Vi skal være i området Minneapolis/Chicago og også New York. Vi er usikre på om vi leier bil fra Minneapolis og kjører til New York, eller om vi starter og avslutter i New York, og tar noe av turen gjennom litt av Canada (for å lage en runde).

Noen som kan anbefale noen mindre byer som ikke er for langt unna grensen til USA i Canada?

Er det noen vits å legge turen om Canada? Noen som har erfaringer/synspunkter? :)

Skrevet

Niagara Falls ligger på grensen mellom New York og Canada. Jeg var der for en del år siden. Da kjørte vi fra Cleveland i Ohio, gjennom Pennsylvania til New York. Så på Niagara Fall først fra New York siden, men dro over grensen til Canda og overnattet der og så på den fra Canada siden (syns å huske båtturen gikk fra Canada siden). Flott opplevelse som jeg anbefaler. Var bare denne ene natten i Canada før vi dro tilbake, så har ikke noe tips til hva man kan finne på i Canada. 

Skrevet

Hvor lenge skal dere bli? 

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med turen til Canada i denne omgang. Dere har mer enn nok med Chicago og New York - to veldig store byer med vanvittig mye å tilby, mer enn man kan ta innover seg selv over et par måneder. 

Skal dere innom "overalt" blir det til at dere bare kan dra på sightseeing og se typiske turistting. Jeg ville heller fokusert på byene dere faktisk er i.

Anonymous poster hash: faf16...bca
Skrevet

Niagara Falls ligger på grensen mellom New York og Canada. Jeg var der for en del år siden. Da kjørte vi fra Cleveland i Ohio, gjennom Pennsylvania til New York. Så på Niagara Fall først fra New York siden, men dro over grensen til Canda og overnattet der og så på den fra Canada siden (syns å huske båtturen gikk fra Canada siden). Flott opplevelse som jeg anbefaler. Var bare denne ene natten i Canada før vi dro tilbake, så har ikke noe tips til hva man kan finne på i Canada. 

Var det fint i Ohio og Pennsylvania? Noen steder vi burde reise innom? Tar i mot alt av tips :)

Skrevet

Hvor lenge skal dere bli? 

Jeg hadde ikke tatt meg bryet med turen til Canada i denne omgang. Dere har mer enn nok med Chicago og New York - to veldig store byer med vanvittig mye å tilby, mer enn man kan ta innover seg selv over et par måneder. 

Skal dere innom "overalt" blir det til at dere bare kan dra på sightseeing og se typiske turistting. Jeg ville heller fokusert på byene dere faktisk er i.

Anonymous poster hash: faf16...bca

Vi planlegger 3 uker. Det er vel mest det at når vi er så nære Canada hadde det vært gøy å vært der og. Ikke ofte vi er på ferier på andre kontinenter.

Tar gjerne i mot tips for Chicago og New-York :) Og om det er noe å se i områdene rundt!

Vet du om det er noen indianerreservater i områdene? Evt. i Minnesota.

Skrevet

Var det fint i Ohio og Pennsylvania? Noen steder vi burde reise innom? Tar i mot alt av tips :)

ooo. Amish country virker spennende! Var dere der? :)

Skrevet

Vi kjørte bare gjennom Pennsylvania helt nord på hovedveien mellom Ohio og New York, tok vel ca. en time. Så var ikke mye vi så, men vi kjørte forbi skilting til en amish landsby, så det hadde jo vært kult å sett.

Dette var mens jeg gikk på videregående og jeg bodde hos en amerikansk familie og gikk på skolen med datteren i 2 uker. Så var ikke så mye fokus på å være så mye turister, mer å oppleve den amerikanske kulturen og skolen. Turen til Niagara Falls var ene helgen. 

Jeg har vært i New York på et senere tidspunkt sammen med en venninne og det var kjempe kjekt. Så ville virkelig satt av noen dager i New York. Vi var der i 10 dager, men det ble nesten litt mye. Ikke fordi man går tom for ting å gjøre, men fordi man blir litt lei av å tråkke rundt hver dag. Men noen dager i New York er et must! :)

Skrevet

Vi kjørte bare gjennom Pennsylvania helt nord på hovedveien mellom Ohio og New York, tok vel ca. en time. Så var ikke mye vi så, men vi kjørte forbi skilting til en amish landsby, så det hadde jo vært kult å sett.

Dette var mens jeg gikk på videregående og jeg bodde hos en amerikansk familie og gikk på skolen med datteren i 2 uker. Så var ikke så mye fokus på å være så mye turister, mer å oppleve den amerikanske kulturen og skolen. Turen til Niagara Falls var ene helgen. 

Jeg har vært i New York på et senere tidspunkt sammen med en venninne og det var kjempe kjekt. Så ville virkelig satt av noen dager i New York. Vi var der i 10 dager, men det ble nesten litt mye. Ikke fordi man går tom for ting å gjøre, men fordi man blir litt lei av å tråkke rundt hver dag. Men noen dager i New York er et must! :)

Tusen takk. Tror det blir max 5 dager i New-York fordi vi ikke bare vil oppleve storby! Det kan bli litt mye. New-York er det jo også blitt ganske lett å reise til etterhvert ;)

Skrevet

Tusen takk. Tror det blir max 5 dager i New-York fordi vi ikke bare vil oppleve storby! Det kan bli litt mye. New-York er det jo også blitt ganske lett å reise til etterhvert ;)

Hvis du skal kjøre i Canada, vær klar over at veldig store områder er veldig øde, også helt i sør. For eks så er det kun 2 med mer enn 50K innbyggere mellom Toronto/Missisagua lengst øst i Ontario og Winnipeg hovedstaden i Manitobo. Dette er industribyene Sundbury og Thunder Bay som begge har litt over 100K innbyggere. Ellers er det ekstremt mye skog og lite folk i området. Og på grunn av de store sjøene er det i grunn bare to veier inn i USA som forøvrig begge har samme utgangspunkt på veien.

Men selvsagt fult mulig å følge nordsiden av Lake Superior forbi Thunder Bay og så svinge av mot Duluth (Nord Amerikas største innlandshavn). og videre enten sørvestover mot Minneapolis. Eller mer rett sydover mot  Visconsin med Green Bay og Milwaukee og etterhvert ned til Chicago,

Sitter du fortsatt med dirrende minner etter Tommy Ingebrigtsen sitt tigersprang som ga han VM-gull i 95 så står vist forsatt hoppbakken i Thunder Bay, selv om den vist skal være i dårlig forfatning og knapt vært ibrukt etter VM i 1995.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...