Gå til innhold

Hva tenker dere om foreldre som ikke stiller opp på avslutninger, foreldremøter etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om foreldre som ikke stiller opp på avslutninger, foreldremøter etc?

Anonymous poster hash: 0c446...1a8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker ikke over at de mangler..har nok med mitt.

Anonymous poster hash: c50eb...ec9

• Liker 14
Skrevet

Om ingen møter opp eller om det alltid er den samme som møter opp? 

Anonymous poster hash: 8b358...c1d
Skrevet

De prioriterer for seg, jeg prioriterer for meg. Jeg ser ikke at jeg har noe med hvilke prioriteringer andre gjør.

Anonymous poster hash: 00ab3...fde
  • Liker 5
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Har opplevd at det er de samme foreldrene som aldri stiller på avslutninger og foreldremøter og da synes jeg først og fremst synd på barnet det gjelder.

Skrevet

Jeg synes det er synd for de barna som har foreldre som aldri møter opp. 

Skrevet

Jeg tenker de følger barna dårlig opp. Og det er ikke dem jeg kontakter når henting skal avtales, følgegrupper organiseres osv.

Anonymous poster hash: ac54c...348

• Liker 3
Skrevet

Tenker at de er lite intressert i barna sine om de aldri stiller opp på noe som har med barnet å gjøre.

Anonymous poster hash: deffc...442

• Liker 5
Skrevet

Hva tenker du da, TS? Er du en slik forelder som ikke møter opp?

Anonymous poster hash: e811e...565

Skrevet

Hvis jeg skulle tenke noe om det så tenker jeg at det ikke er min sak. Er det virkelig foreldre som sitter med en liste forran seg og huker av hvilke foreldre som møter opp og ikke?

Nå har jeg riktignok fortsatt et bhg barn, regner med at dette innlegget var mest rettet mot skolebarn, men vi er skjeldent med på arrangementer, avslutninger, foreldremøter osv. Årsaken til dette er nok ganske kjent blandt foreldrene på mitt barns gruppe (tror jeg) men håper da virkelig ikke de foreldrene som ikke kjenner til oss, sitter og dikter opp teorier og tenker at vi er fæle folk som ikke møter opp.

Barnet vårt har spesielle behov, vi kan ikke delta på arrangementer fordi det er for dårlig tilrettelagt ift hans funksjonshemming (vi har forsøkt et par ganger, men det har gått dårlig). Når det gjelder foreldremøter så har vi veldig tett samarbeid med bhg pga utfordringene til barnet, så foreldremøter blir overflødig for oss (dessuten er det skjeldent temaene som er på foreldremøter angår vårt barn, ettersom han har sitt eget opplegg i bhg).

Jeg mener det blir for dumt å dømme andre familier for sine valg. Dere kan ikke vite hva som er årsak til at de ikke deltar. Om det er bekymringsverdig så regner jeg med at skole/bhg snakker med foreldrene om dette.

Anonymous poster hash: 084c6...f52

• Liker 3
Skrevet

Om de faktisk bare ikke gidder så syns jeg det er veldig slapt, men jeg ville ikke ha vært så rask med å dømme uten å vite om det lå noe mer bak. Kanskje får de ikke barnevakt, kanskje er det bare en foreldre, kanskje jobber de kveldsskift og har ikke økonomi til å ta seg fri. det kan jo være mange årsaker.

Noen er selvfølgelig bare late, og da syns jeg det er veldig dumt for barnets del. Naboen vår er sånn. Han droppet sist foreldremøte fordi han hadde en fotballkamp han ville se. Det syns jeg blir for dumt, han kunne jo ha satt den på opptak.

• Liker 1
Skrevet

Det hender at jeg ikke kan møte, pga jobb. Jobber turnus, og det er ikke bare å få seg fri en kveld for å gå på foreldremøte dessverre :(

Anonymous poster hash: 593f1...06a

Skrevet

De som aldri møter opp synes jeg er sløve, tenker de følger opp dårlig. En gang innimellom kan skje alle, men hver gang går jeg ikke med på.

Anonymous poster hash: 93e70...fa6

• Liker 2
Skrevet

Jeg har dessverre vært en av dem som ikke deltar på arrangementer, i en lengre periode. Fordi jeg har vært syk, så syk at jeg ikke engang kunne ha daglig omsorg for barnet.

Synes det er trist at man blir stemplet som "sløv" og "dårlig mor når det faktisk kan være flere grunner til at ting er som de er.

Anonymous poster hash: a4848...820

• Liker 2
Skrevet

Jeg var en av disse barna som hadde foreldre som aldri stilte opp på noe. For min far sin del så var det fordi han jobbet så mye for å få endene til å møtes. Min mor derimott var det bare latskap. Men det kan også være helt andre årsaker, moren til en venn hadde sosial angst og klarte ikke slike tilstelninger. Så når jeg ser slikt så prøver jeg alltid å tenke på at det kan være andre årsaker enn at de bare ikke gidder.

Anonymous poster hash: 08025...564
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har i flere år vært den mammaen som nesten aldri har vært på foreldremøter og avsluttinger.. Og grunnen er så latterlig! Skolen satte alltid opp slike arrangementer på de dagene jeg jobbet seint.

Nå har jeg en annen jobb og kan bli med på slike ting igjen, men jeg gruer meg veldig hver gang. Hver eneste foreldre i klassen vet at jeg ikke har vært med på mye de første årene, så jeg får et par stygge blikk og blir stort sett ignorert. Jeg har gjort det jeg kunne ang å bli med i denne klassegjengen, blant annet sagt meg villig til å ta på meg verv ingen andre ville ha, men de har ikke ønsket meg der.

Skulle tro at de ville ha en person med bakgrunn innen økonomi og salg til å få inn mer penger til klassekassen?

Tenker det blir bedre når vi flytter; ingen vet om flyttingen ennå btw. :)

Anonymous poster hash: 67baa...0cc
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har i flere år vært den mammaen som nesten aldri har vært på foreldremøter og avsluttinger.. Og grunnen er så latterlig! Skolen satte alltid opp slike arrangementer på de dagene jeg jobbet seint.

Nå har jeg en annen jobb og kan bli med på slike ting igjen, men jeg gruer meg veldig hver gang. Hver eneste foreldre i klassen vet at jeg ikke har vært med på mye de første årene, så jeg får et par stygge blikk og blir stort sett ignorert. Jeg har gjort det jeg kunne ang å bli med i denne klassegjengen, blant annet sagt meg villig til å ta på meg verv ingen andre ville ha, men de har ikke ønsket meg der.

Skulle tro at de ville ha en person med bakgrunn innen økonomi og salg til å få inn mer penger til klassekassen?

Tenker det blir bedre når vi flytter; ingen vet om flyttingen ennå btw. :)

Anonymous poster hash: 67baa...0cc

Voksne folk er nesten de verste når det kommer til utestenging. Ikke rart vi ikke blir kvitt mobbing.

Anonymous poster hash: b86fe...837

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir heller ikke snakket til av de fleste andre foreldrene. Prøver å hilse, men de bare ser forbi meg. Har heldigvis et par stykker som snakker med meg. Spesielt mødrene overser meg, fedrene prater mer.

Anonymous poster hash: 593f1...06a

• Liker 1
Skrevet

Jeg er barn av slike foreldre som aldri deltok på noe. Da mine søsken hadde div. arrangement stilte jeg opp, bare slik at de skulle slippe å være alene.

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet

At de er sløve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...