Gå til innhold

hvor mange kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan jeg vite nøyaktig hvor mange kcal jeg kan spise for å gå ned i vekt?

Jeg er 168 cm og veier 62-63 kg.. Er jente og trener ikke så mye

Anonymous poster hash: 20847...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan du bare finne ut av ved å prøve deg frem, men google "BMR-kalkulator", så får du en pekepinn.

Skrevet

Det kan du ikke vite. BMR-kalkulatorer gir en veldig vag pekepinn om hva du trenger. Hva du faktisk trenger avhenger av ditt daglige aktivitetsnivå, og diverse genetiske faktorer. To mennesker kan være like høye, ha samme kroppsbygning og veie like mye, men forbrenne vidt forskjellig på grunn av genetiske forskjeller.

Skrevet

Og så glemte jeg det viktigste:
Fasitsvaret på hvor mye du trenger er selvsagt baderomsvekta og buksebeltet. Hvis vekta er stabil og du bruker samme hakk på beltet, betyr det at du spiser like mye som du forbrenner. Hvis du går ned spiser du mindre enn du forbrenner, og vise versa.

• Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

jeg veier ca like mye, og skal ned 10 kg, jeg skal derfor spise max 1300 kalorier pr dag frem til målet er nådd..

Anonymous poster hash: 01000...2c9
Gjest 2Bhonest
Skrevet

jeg veier ca like mye, og skal ned 10 kg, jeg skal derfor spise max 1300 kalorier pr dag frem til målet er nådd..

Hvorfor ikke heller fortsette å spise full kost og heller trene vekk ca 1200 kalorier om dagen?

Man går ikke ned i vekt da så fort, men man ser mye bedre ut....

Skrevet

Hvorfor ikke heller fortsette å spise full kost og heller trene vekk ca 1200 kalorier om dagen?

du bør jo selvfølgelig trene i tilleg for å få en kropp som er enda sunnere. jeg holder meg innafor de kalorierne, da kan jeg spise flere kalorier om jeg trener mer. anbefaler å trene i tilleg. 

Skrevet

Trene vekk 1200 kalorier? Man skal vel helst ha ett liv utenom treninga

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...