Gå til innhold

Klarer ikke ta imot komplimenter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje en litt teit tråd å starte, men jeg føler meg så dum...   Jeg har alltid vært en søt jente, men uren hud og de par siste årene har noen kosekilo sneket seg på slik at jeg ikke akkurat har vært noen bikinibabe.

Tok skikkelig tak i utseendet ifjor, slanket meg de kiloene jeg gikk opp (5), trente styrke, har fått medisiner som har dempet akne etc...   Klarer nå selv å se at jeg er pen, og er fornøyd med at jeg ikke hater utseendet mitt lenger. Men, og det er et stort men; jeg har utrolig vanskelig for å ta imot komplimenter. I flere år har jeg kun fått sporadiske komplimenter, nå kommer det fra "alle"; hudpleier, venner, randoms på byen, svigerforeldre - you name it. Ja, jeg forsøker selvfølgelig å kle meg ok og å sminke meg på en måte som fremhever mine sterke sider. Jeg ser meg jo i speilet før jeg går og tenker at jeg ser søt ut, men når andre kommenterer det klarer jeg liksom ikke å tro at det er så oppsiktsvekkende. 

I dag får jeg en del oppmerksomhet, og det plager meg faktisk. Føler ikke at jeg klarer å takke for komplimentene på en ok måte, og at jeg fremstår som dum eller arrogant. Er jo overhodet ikke det, det er bare en ganske ny situasjon. Får faktisk flere komplimenter nå enn i tenårene. 

Anonymous poster hash: 96f31...37d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dårlig på det der selv, (u)heldigvis er det ikke noe daglig dilemma for meg. 
Når det skjer så er jeg litt sånn 'oh stop it you' eller 'jeg blir ikke glad når du sier sånn'

Også føler jeg meg kjempeteit fordi jeg ikke returnerer komplimentet. 

Skrevet

Jeg forstår ikke helt problemet? Du får komplimenter, men liker det ikke. Er jo mange som har det slik. Er vel bare å si "takk, så hyggelig sagt" eller å si det rett ut at du ikke vet hvordan du skal svare på komplimenter, så er dette løst.

Skrevet

Den enkleste måten å bli ferdig med det på er bare å si " Tusen takk " også er den saken ute av verden :)

Anonymous poster hash: 245d2...365

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...