Gå til innhold

Er kjøttpålegg nok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

Jeg spiser ikke så mye kjøtt. Delvis fordi jeg ikke føler behovet og fordi jeg er student(det er dyrt). Jeg lurer på om noen har en formening om det er nok å spise en skive kalkunpålegg om dagen? Jeg er så redd for å ikke få i meg nok vitaminer/næringsstoffer. Hvis ikke; noe annet kjøttpålegg som anbefales? :-)

Hilsen fattig student.

Anonymous poster hash: edb32...68a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

spis bønner , kikerter og linser så får du i det jern og mange næringsstoffer. også er det billig! Finn noen vegetar oppskrifter.

Anonymous poster hash: 5efc6...adc
  • Liker 4
Skrevet

Det kommer vel annpå hva du spiser gjennom hele dagen.. går fint an å leve sunt uten kjøtt og fortsatt få i seg alle vitaminer/mineraler som en trenger :-)

Anonymous poster hash: 68f1d...65b
  • Liker 2
Skrevet

Nok til hva?

Nok for å få i meg nok jern/B-vitaminer. Og generelt andre vitaminer som er i kjøtt.

Anonymous poster hash: d9302...ee8

Skrevet (endret)

Nok for å få i meg nok jern/B-vitaminer. Og generelt andre vitaminer som er i kjøtt.

Anonymous poster hash: d9302...ee8

Nei, 1 skive kalkunfilet dekker ikke dagsbehovet ditt for noe som helst. Hovedgrunnen til å spise kjøtt, er for å få i seg proteiner. Om du ikke trener hardt hver dag, kan du veldig enkelt dekke proteinbehovet ditt med billige bønner, linser og erter, men du vil muligens få litt lave verdier av for eksempel leucine etter hvert, og du vil ikke få i deg spesielt gode mengder kreatin, og for mange er det vasneklig å få nok b12 da.

Hvis du ikke er veganer, kan du kjøpe tunfisk i vann, billige egg, bønner, linser, kikerter og vanlige erter. Dette er veldig billige greier, og det inneholder masse næring.

Endret av Yme
  • Liker 2
Skrevet

Spiser du melkeprodukter og egg? I så fall ville jeg ikke bekymret meg så veldig, for eksempel trenger man bare to mikrogram b12 om dagen. Jern får man i seg gjennom brød, grønne bladgrønnsaker og grove kornprodukter. Så lenge du spiser variert får du sikker i deg det du trenger.

Anonymous poster hash: 37f8b...5a7
Skrevet

Nei, 1 skive kalkunfilet dekker ikke dagsbehovet ditt for noe som helst. Hovedgrunnen til å spise kjøtt, er for å få i seg proteiner. Om du ikke trener hardt hver dag, kan du veldig enkelt dekke proteinbehovet ditt med billige bønner, linser og erter, men du vil muligens få litt lave verdier av for eksempel leucine etter hvert, og du vil ikke få i deg spesielt gode mengder kreatin, og for mange er det vasneklig å få nok b12 da.

Hvis du ikke er veganer, kan du kjøpe tunfisk i vann, billige egg, bønner, linser, kikerter og vanlige erter. Dette er veldig billige greier, og det inneholder masse næring.

Egg, melk, mandler, peanøtter, sesamfrø, linfrø og bønner inneholder mass leucin. Sjansen for at ts får mangel på leucin er liten så lenge hun har et variert kosthold.

• Liker 1
Skrevet

Egg, melk, mandler, peanøtter, sesamfrø, linfrø og bønner inneholder mass leucin. Sjansen for at ts får mangel på leucin er liten så lenge hun har et variert kosthold.

Ja, men proteinkildene jeg nevnte, inneholder ikke masse leucin, derfor var det nødvendig å nevne det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...