Gå til innhold

Har barnevernet lov til dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lurer på om barnevernet har lov til å fortelle barnefaren om min økonomiske situasjon?

Anonymous poster hash: fc1d4...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på om barnevernet har lov til å fortelle barnefaren om min økonomiske situasjon?

Anonymous poster hash: fc1d4...aef

Jeg vil anta de kan indirekte når din situasjon innvirker på barnet.

 

Et tenkt eksempel er at om mors økonomi gjør at barnet muligens har det bedre hos far.

 

Det kan også være han søker informasjon om barnet. Ved foreldreansvar kan de ikke holde tilbake rapporter om han krever innsyn om barnet. Han er part i saker som vedrører barnet. Forvaltningsloven kan ikke hindre innsyn av en part. I en rapport kan det fremgå at din økonomi virker negativt på barnets levekår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Dette er en sak hvor far mer eller mindre har vært fraværende hele barnas liv. Min økonomi er heller ikke til skade for barna. Den er svak, men jeg har nok til det viktigste. Det er heller ikke faren som har bedt om innsyn, men barnevernet som har kontaktet ham og i det møtet fortalt om deres bekymringer.

Tenker bare at det i noen tilfeller vil være uheldig å sette foreldrene opp mot hverandre..

Anonymous poster hash: fc1d4...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du innblandet med "Barnevernet"?

Hva har du gjort...??!!

Anonymous poster hash: ed3f8...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har de hatt en svært god grunn til å gjøre det. Jeg jobber i barnevernet og det du forteller er litt spesielt. Det er ikke slik vi vanligvis gjør, hvis ikke det er en god grunn for det.

Anonymous poster hash: 0f1b7...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet griper ikke inn om barna mangle Playstation 4. Da må de være for at de har ødelagte eller manglende klær, mat eller skoleutstyr. Å miste mamma er noe av det verste som kan skje et barn, så det skal tungtveiende grunner til for at det skal skje helt uten videre.

Hva tror du selv er grunnen? De kan umulig ha det viktigste om BV blander seg inn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnefar har fullt innsyn i barnets mappe, uansett om han har del i forldreansvar eller ikke. Sensitive opplysninger om deg som mor kan holdes tilbke, som f.eks forhold som ikke påvirker barnets omsorgssituasjon. Det kan være ting som kjønnsykdommer osv. Økonomi er ikke en slik sensitiv opplysning, og økonomi påvirker barnets omsorgssituasjon.

Anonymous poster hash: 0f1b7...399

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnefar har fullt innsyn i barnets mappe, uansett om han har del i forldreansvar eller ikke. Sensitive opplysninger om deg som mor kan holdes tilbke, som f.eks forhold som ikke påvirker barnets omsorgssituasjon. Det kan være ting som kjønnsykdommer osv. Økonomi er ikke en slik sensitiv opplysning, og økonomi påvirker barnets omsorgssituasjon.

Anonymous poster hash: 0f1b7...399

Feil. Barnefaren har ikke tilgang til barnets opplysninger om han ikke har foreldreansvar. Ikke uten samtykke fra den med foreldreansvaret isåfall.

Anonymous poster hash: 329cf...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Barnefaren har ikke tilgang til barnets opplysninger om han ikke har foreldreansvar. Ikke uten samtykke fra den med foreldreansvaret isåfall. Anonymous poster hash: 329cf...902

Sjekk Barneloven paragraf 47!!

Anonymous poster hash: 0f1b7...399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...