Gå til innhold

Blir forvirret av jenter som flørter...

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

...fordi jeg finner ut etterpå at hun har type.

Det har hendt meg et par ganger i det siste. Begge gangene har det vært skikkelig fine damer og jeg ender opp forvirret og lurer på om det er jeg som er innbilsk eller om det faktisk var flørting fra hennes side.

Jeg lurer jo litt på hvorfor de gjør det.

Er det for å ha en plan B, i tilfelle forholdet ryker?

Kanskje trenger hun bekreftelsen, selv om hun er i et forhold?

Eller er jeg bare innbilsk her?

Når jeg er i et forhold, så passer jeg alltid nøye på at den andre ikke misoppfatter signalene mine den veien.

Er det vanlig at en del jenter flørter selv om de har kjæreste?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fins alltid drittsekker,om det er i form av gutter eller jenter...

Skrevet

Jeg blir ofte oppfattet som flørtete har jeg hørt, mens jeg egentlig bare er vennlig.. smiler masse, tar på personen, ler, gir komplimenter rett som det er.. og det blir visst oppfattet som flørting. :S

Anonymous poster hash: 1e6c5...f4a

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir ofte oppfattet som flørtete har jeg hørt, mens jeg egentlig bare er vennlig.. smiler masse, tar på personen, ler, gir komplimenter rett som det er.. og det blir visst oppfattet som flørting. :S

Det synes jeg ikke er så rart.

• Liker 4
Skrevet

Det er jo definisjonen på flørting sååå....?

Skrevet

Hva er problemet? Flørting er en helt grei måte å titte på gresset på den andre siden, og finne ut at det ikke er like grønt som man trodde. Evt. få litt påfyll av selvtillit av typen "jeg har draget fremdeles".

Flørting er ingen innledning på et forhold, det er mer "catch and release". 

Om noen flørter med deg, så betyr det at du er attraktiv. Ta det for det det er - et kompliment.

Skrevet

Jeg får også høre at jeg er en flørtende person...? Que? Jeg blir jo til is når jeg er interessert i noen, så jeg må tydeligvis bare kulean og være meg selv.

Jeg vet ikke Ts, det kan være de har flørtet og det kan være du har misforstått det 😊

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor drive og ta på personer? Det gjør jeg kun med de jeg vil flørte med.

Anonymous poster hash: ceec1...28d

Skrevet

Hvorfor drive og ta på personer? Det gjør jeg kun med de jeg vil flørte med.

Anonymous poster hash: ceec1...28d

Ehh, javel. Vi er ikke like.

Skrevet

Typisk norsk oppførsel å være for kald og tilbaketrukken med mindre man virkelig er ute etter en person. I andre deler av verden er flørt en hyggelig måte å kommunisere med andre mennesker på, av begge kjønn. Glimt i øyet, godt humør, masse latter, smil og lure kommentarer kan alt oppfattes som flørting, uten at det trenger å bety noe mer enn at man er interessert i å prate med deg. Som tidligere butikkansatt var det veldig høvelig å opptre så utadvendt, kundene ble blidere, praten rundt produktene fløt lettere og salgssamtalen ble triveligere for oss begge uavhengig av om det ble salg eller ikke. Vi må slutte å være så innmari reservert og skeptisk her i landet, og begynne å tro på at vi er interessante for andre, andre mennesker ønsker å prate med oss og det er ikke alle som har onde hensikter (selv om de også finnes...). Man blir også mye blidere selv av å være blid og utadvendt mot andre, så jeg ser virkelig ikke problemet :-) Flørting av typen egle-seg-inn-på-noen-alene-på-byen, eller alene med kollegaen på julebordet, mens man er i et forhold, det kan man derimot holde seg for god til.

Anonymous poster hash: 0a982...002

• Liker 3
Gjest Gjest_Svampebobb1
Skrevet

Typisk norsk oppførsel å være for kald og tilbaketrukken med mindre man virkelig er ute etter en person. I andre deler av verden er flørt en hyggelig måte å kommunisere med andre mennesker på, av begge kjønn. Glimt i øyet, godt humør, masse latter, smil og lure kommentarer kan alt oppfattes som flørting, uten at det trenger å bety noe mer enn at man er interessert i å prate med deg. Som tidligere butikkansatt var det veldig høvelig å opptre så utadvendt, kundene ble blidere, praten rundt produktene fløt lettere og salgssamtalen ble triveligere for oss begge uavhengig av om det ble salg eller ikke. Vi må slutte å være så innmari reservert og skeptisk her i landet, og begynne å tro på at vi er interessante for andre, andre mennesker ønsker å prate med oss og det er ikke alle som har onde hensikter (selv om de også finnes...). Man blir også mye blidere selv av å være blid og utadvendt mot andre, så jeg ser virkelig ikke problemet :-) Flørting av typen egle-seg-inn-på-noen-alene-på-byen, eller alene med kollegaen på julebordet, mens man er i et forhold, det kan man derimot holde seg for god til.

Anonymous poster hash: 0a982...002

Nå mener jeg at det er forskjell på å være utadvendt og på å flørte. Spesielt om man er i et forhold. Å bli møtt med en positiv holdning er jeg enig i at er en god ting, så jeg er igrunn helt enig med deg. Dette er slik jeg har vært og vil ha det selv.

Nå har jeg blitt skeptisk med årene, siden jeg er redd for å rote meg opp i problemer. Som f. Eks. å ødelegge forholdet til noen, rote meg borti en person som ikke er bra for meg eller utsette meg for vreden til kjæresten jeg ikke visste om.

Jeg har reflektert over dette og har kommet til at jeg bør jobbe med å la fornuften få erstatte skepsisen og så får jeg være positiv og imøtekommende slik jeg var før i tiden. Synes du ikke det er greit? :-)

Skrevet

Jeg tror du enten mistolker vennlighet med flørting, eller så gjør de det bare for å få bekreftelse. Kanskje de kjeder seg i forholdet og savner litt flørting.

Jeg merker i hvert fall ofte at menn tror jeg er romantisk interessert i dem selv om jeg ikke er det. Jeg tar ikke på dem og sånn, men er hyggelig og prøver av og til å være morsom sammen med dem. Da tror de at jeg flørter. Not the case. Jeg bare liker gode samtaler med mennesker, og liker å bli kjent med menn(esker) på et dypere nivå enn "fint vær i dag".

• Liker 2
Skrevet

Sikker på de ikke bare var normalt hyggelige da?
Man kan fint være høflig og hyggelig og blid og pratsom mot noen selvom man har type og det har ingenting med flørting eller bekreftelse å gjøre.

Anonymous poster hash: 2796d...287

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...