Lillemeg85 Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 Vi har et barn som står 50/50 på oss.. For et år siden sa jeg ja til at jenta kunne stå på hans adresse slik at han skulle få skattelette... Men nå skal jeg ha full omsorg.. Å da må jenta over på min adresse... Må han skrive under på flyttemelding? Å må jeg hente den på folkeregisteret?
Euphemia Skrevet 4. september 2015 #2 Skrevet 4. september 2015 Dette kan du sikkert spørre nav om! Jeg kan det ikke, men antar at ettersom du skal ha full omsorg, er det naturlig at bostedsadresse er hos deg?
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #3 Skrevet 5. september 2015 Hvis man har avtalt den juridiske termen "Delt bosted" har begge foreldre like rettigheter til alt ift barn uavhengig av hvilken av foreldrenes adresse barnet er registrert på. Hvis dere nå ikke lengre vil ha "delt bosted" og barnet skal bo fast hos deg så må du ha fars signatur på flyttemeldingen.Anonymous poster hash: 99b86...824
Peter007 Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 (endret) Vi har et barn som står 50/50 på oss.. For et år siden sa jeg ja til at jenta kunne stå på hans adresse slik at han skulle få skattelette... Men nå skal jeg ha full omsorg.. Å da må jenta over på min adresse... Må han skrive under på flyttemelding? Å må jeg hente den på folkeregisteret? Hei TS . Les på skatteregler hos skatteetaten. Jeg mener det holder at dere foreldrene legger fram delt bostedsavtale. Det hele med med at en person kun kan ha en folkeregisteret adresse er en klump om foten som henger igjen. Det er kun administrative regler som gjør dette i praksis. Mulig det er forskjell på delt bosted og 50/50 samvær/bosted. Hos NAV er det et klart skille. Endret 5. september 2015 av Peter007
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Det å ha avtalt "50/50 samvær" betyr ikke at de har "delt bosted". Det å ha delt bosted betyr ikke 50/50. "Delt bosted" sikrer mor og far helt like juridiske rettigheter til absolutt alt og hvilken av foreldrenes adresse barnet er registrert på har ingen betydning. Anonymous poster hash: 99b86...824
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå