Gå til innhold

Havregrøt i matboks

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For å ha med på skolen? Funker det? Eller blir det rar smak/konsistens

Anonymous poster hash: a5bfd...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du tilgang til mikro på skolen? I såfall er det jo bare å ha havregryn og litt salt i en boks, så tilsetter du vann på skolen og kjører i mikro til den er ferdig.

Ellers er overnight oats et supert tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde ofte det før. Om morgenen tok jeg litt havregryn, kanel, rosiner og kokende vann i en boks før frokost, og etterpå klemte jeg på lokket og la boksen i en pose i sekken. Til lunsj var konsistensen perfekt, og hvis jeg brukte rett boks var den fremdeles varm.

Det er lurt å ha en vanntett boks så det ikke renner vann ut, men forseglingen bør ikke være for kraftig, for da er det umulig å åpne boksen. Det varme vannet varmer opp lufta i boksen, og varm luft tar mer plass (derfor må boksen stå litt uten). Når lufta kjøles ned tar den mindre plass, og dermed skapes et vakum som holder lokket på plass. Dette gjør at det kan fungere selv om boksen vanligvis ikke er helt vanntett.

Lunken havregrøt kan noen ganger få en litt vandig smak, men rosiner hjelper godt mot det. Kanel er også flott for å få litt ekstra smak, men dessverre er kanel skadelig i større mengder. Det er også godt å ha med en banan som deles opp og haes på grøten. Litt syltetøy er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...