Gå til innhold

En unge som kaller mora bitch

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter har i de siste ukene kalt meg bitch. Jeg har tatt telefonen fra henne og dette i 3 dager sammenhengende hver gang

Da er hun en engel og på grensa til oversnilll . Så fort den er tilbake begynner hun med skjellsord. Bitch,rasshøl, jævla f**** og par andre ord jeg ikke vil skrive.

Hun blir lett provosert av regler og rutiner hjemme. Det som provoserte henne idag var at jeg ønsket at hun skulle være inne kl 21. Hun svarte ikke telefonen og la på til slutt.

Dette er veldig ulikt henne. Hun blir 13 i desember, og jeg mistenker at tenårene er på vei. Hvilken straff får barna deres for sånt ?

Anonymous poster hash: fd991...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun blir 13 i desember og du mistenker at tenåra er på vei?

Hadde først og fremst sagt at det er ekstremt stygt og si og at det ikke er akseptabelt

• Liker 8
Skrevet

Hun blir 13 i desember og du mistenker at tenåra er på vei?

Hadde først og fremst sagt at det er ekstremt stygt og si og at det ikke er akseptabelt[/quot

Det har vi sagt nok av ganger. Det holder visst ikke. Hun vet det er stygt. I sine 12 år har hun aldri vært så stygg i munn.

Skrevet

Du får bare venne deg til en tverr fjortis i noen år fremover.... Men ikke gi opp å slå ned på dårlig oppførsel. Barn er sta!

Anonymous poster hash: b1640...e23

Skrevet

Jeg ville i alle fall kuttet ut konsekvenser som ikke fungerer. Å ta telefonen fra henne har tydeligvis ikke effekt når hun er på'an igjen med en gang hun får den tilbake. 

Skrevet

Jeg har ikke lyst til å kutte ut konsekvenser da jeg gjerne vil lære henne at dårlige valg fører til konsekvenser.

Hun må også lære at det er totalt uakseptabelt å kalle ande ting. Da får jeg bare øke på med straff !

Skrevet

Du har seriøst problemer. Sorry. Hvis du ikke har evnet å oppdra ungen din innenfor folkeskikkens rammer innen fylte 10 år - goodbye :natti:

Anonymous poster hash: e89ea...db0
  • Liker 1
Skrevet

Du har seriøst problemer. Sorry. Hvis du ikke har evnet å oppdra ungen din innenfor folkeskikkens rammer innen fylte 10 år - goodbye :natti:

Anonymous poster hash: e89ea...db0

Wow. Jeg regner med at du har perfekte unger ? Gratulerer.

Jeg har to sønner som er eldre enn henne. Begge høflige og godt oppdratt. Akkurat som henne. Håper det oppgulpet ditt var deilig for din selvfølelse. Jeg rister det fra meg selvsagt.

Skrevet

Sett inn flere tiltak. Dersom hun gjentar oppførsel får hun ikke gå ut, kun skole som gjelder. Restriksjoner mht mobil, tv, Internett. Ikke gi henne godene tilbake med det samme hun oppfører seg. Hun må bevise at hun forstår at dere som foreldre krever respekt fra henne, dere bestemmer. Vær hard mot henne, bær konsekvent, men også rettferdig. Hun lærer nok fort hva som gjelder. Snakk også til henne som en voksen. Vær rolig, behersket og forklar hvorfor hun mister disse godene. Forklar henne spillereglene.

Anonymous poster hash: 513c2...dc1

• Liker 2
Skrevet

Hva feiler det unger som er så jævla frekk? Hvilken oppdragelse har de fått? Kanskje du bør passe på hva slags folk hun henger med? Hun må ha lært det et sted å være så jævlig.

Skrevet

Sett inn flere tiltak. Dersom hun gjentar oppførsel får hun ikke gå ut, kun skole som gjelder. Restriksjoner mht mobil, tv, Internett. Ikke gi henne godene tilbake med det samme hun oppfører seg. Hun må bevise at hun forstår at dere som foreldre krever respekt fra henne, dere bestemmer. Vær hard mot henne, bær konsekvent, men også rettferdig. Hun lærer nok fort hva som gjelder. Snakk også til henne som en voksen. Vær rolig, behersket og forklar hvorfor hun mister disse godene. Forklar henne spillereglene.

Anonymous poster hash: 513c2...dc1

Det var noen flotte råd. Konsekvenser blir det nå. Vi krever respekt så klart, men mistenker hun blir inspirert av nye venner. Takk

Skrevet

Hva feiler det unger som er så jævla frekk? Hvilken oppdragelse har de fått? Kanskje du bør passe på hva slags folk hun henger med? Hun må ha lært det et sted å være så jævlig.

Hun har da fått like godt oppdragelse som sine søsken, men velger å utforske. Vi tillater ikke slik oppførsel hjemme.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Hva med god gammeldags husarrest? Inkludert null telefon, Internett, lommepenger eller tv.

Når en konsekvens ikke hjelper må man jo gå kraftigere til verks. Hun vet jo at hun får telefonen tilbake. Da hefter det jo henne ikke å gjenta det samme igjen og igjen.

Skrevet

Det var noen flotte råd. Konsekvenser blir det nå. Vi krever respekt så klart, men mistenker hun blir inspirert av nye venner. Takk

Jeg var vel tidenes værste tenåring og fikk ingen konsekvenser som ble fulgt opp, kun pedagogiske samtaler. Jeg hadde null respekt for foreldrene mine og grenser pga det. Jeg sier kjør på med konsekvenser, kjør hardt. De neste årene blir ikke enklere og om du klarer å skrelle bort slike tingallerede nå så gjør du deg selv og henne en stor tjeneste. Dårlig oppførsel må ikke aksepteres for hennes egen skyld. Det er sykt lett å havne utenpå når man er tenåring uten respekt for grenser eller foreldre. Ta kampen nå som den ennå er "lett"

Anonymous poster hash: db23a...b4d

• Liker 2
Skrevet

Selv om TS virker som en fornuftig og oppegående mamma som gjør (i mine øyne) det eneste rette mtp. datteren, vet vi jo ikke hva slags regime de andre i jentegjengen til datteren har hjemme. Hva hjelper det vel at TS er streng(men rettferdig) med datteren sin når de andre mødrene gir etter for den minste lille ting, overøser døtrene sine med alt de vil ha, gir de lov til alt mulig? Klart TS sin datter vil se på dette som urettferdig.

Jeg husker meg selv i de såre tenårene. Lett påvirkelig og skjør. Man vil være som alle de andre. Være oppdatert på det nyeste nye hele tiden. Tror det presset der er verre nå enn noen gang.

Når alle jentene i klassen, unntatt meg, fikk egen mobiltelefon skal jeg love jeg var et helvete å ha i hus. 

I dag er jeg glad for at mine foreldre var streng med meg.

TS, får trøste deg med at datteren din mest sannsynligvis vil takke deg for dette en dag. Jeg syns du er flink. 

Skrevet

Lurer nå på hva dere vil oppnå med all denne strengheten, fratakelse av ting osv jeg? Får dere "snillere" barn da eller? Neppe... Altså ordet "bitch" er blitt et veldig populært ord, og brukes mye av både voksne og barn. Ikke sikkert at barn legger så veldig mye heller i det, men synes kanskje det er litt tøft. Bruk heller energien på de store kampene, ikke på ord som jo bare er.. ord. Tenårene er en tid for å utagere, utforske og provosere. Skjønner ikke at foreldrene lar seg provosere engang. Jeg hadde glatt oversett dette.

Anonymous poster hash: 8ead6...0c9
Skrevet

Er noe jeg lurer litt på... Har du barn?

Skrevet

Om min datter oppfører seg slik, hadde hun fått vite at hun får flytte til bestemor og lære mannerer.

Ingen kjære mor i huset her.

Skrevet (endret)

Er noe jeg lurer litt på... Har du barn?

Nei, jeg er bare 25 år og ikke klar for barn enda. Aldri i livet om mine barn får lov å være frekk.

Endret av Hummels

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...