AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 Hei, Nå har jeg innsett at jeg har glidd ifra alle vennene mine, inkludert min beste venninne som kun har tid til kjæresten sin i helgene. Kjent henne i 20 år (nærmer meg 30), så vi har vært som erteris inntil nylig, og jeg føler meg helt alene. Sitter inne hver eneste helg, og er dritt lei. Så jeg har begynt å vurdere å dra ut alene, men lurer på om det finnes andre der ute som gjør det? Hvordan gjør dere det isåfall? Jeg er et rimelig kleint menneske, har sosialangst, så jeg er spent på om dette kan gå i det hele tatt. Hva tenker dere om jenter som drar ut alene? Enten det være seg eventer eller på byen for å drikke? Ser det ikke veldig rart ut? Blir man ikke stempla som weirdo? Å sitte på kafé alene kan gå greit så lenge man har noe å gjøre (lese/skrive), men alt dette andre gjør meg litt stressa. Noen tips? Anonymous poster hash: d5bab...594
Okapi Skrevet 4. september 2015 #2 Skrevet 4. september 2015 Jeg er i omtrent samme situasjon. Det var en stund da jeg prøvde meg på det der, men ble litt for ofte sittende alene på en barkrakk, og fant vel ut at det var bedre å heller bare bli hjemme. Nå er jeg mann da, så det er sikkert et par hakk lettere for deg å få oppmerksomhet. Kvaliteten på oppmerksomheten er selvsagt et annet spørsmål. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #3 Skrevet 4. september 2015 Har kjent på den følelsen I et par år selv. Av og til spekulerte jeg på om jeg kunne dra på en rolig pub og kjøpe øl. Også tanken på om jeg kunne dra på en nattklubb alene og bare danse vettet av meg, for ingen legger egentlig merke til om folk er alene ute, når de er så opphengt med seg selv og sine venner. Pluss at de fleste er fulle, og totalt fremmede ikke minst. Men samtidig hadde jeg nok selv følt at dette blir feil, å dra ut på byen uten å dele opplevelsen med noen. Er det ingen kolleger, naboer eller bekjente du kunne spørre om de vil ta en øl eller vin eller noe sånt et sted? Synes sånt er koselig uansett hvor nære relasjon man er med vedkommende. Men jeg støtter deg helt på dra på byen alene Har fått meg en kjæreste, så holder meg fint hjemme I helgene nå, hehe...Anonymous poster hash: 31a1a...c35
Gjest Linaria Skrevet 5. september 2015 #4 Skrevet 5. september 2015 Jeg er ei jente på 24 og drar nesten bare ut alene. Drar på steder med folk med samme interesser som meg og kommer alltid i snakk med noen. Ja, en del spør hvorfor jeg er alene ute, men jeg føler ikke jeg må forsvare det. Spiller vel ingen rolle om man blir stemplet som weirdo Jeg drar aldri på nattklubb da kun rolige puber der man kan snamme med folk. Går gjerne opp til fremmede og snakker med dem eller de snakker med meg. Ikke noe problem
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #5 Skrevet 5. september 2015 Om du bor i Bergen så er det en gjeng som regelmessig drar ut sammen her på KG. Om du bor et annet sted, kanskje du kan legge ut en annonse på Personlige Meldinger? Det er kanskje ikke så gøy å gå ut alene om man er veldig sjenert. Anonymous poster hash: a4ef3...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #6 Skrevet 5. september 2015 Hei, Nå har jeg innsett at jeg har glidd ifra alle vennene mine, inkludert min beste venninne som kun har tid til kjæresten sin i helgene. Kjent henne i 20 år (nærmer meg 30), så vi har vært som erteris inntil nylig, og jeg føler meg helt alene. Sitter inne hver eneste helg, og er dritt lei. Så jeg har begynt å vurdere å dra ut alene, men lurer på om det finnes andre der ute som gjør det? Hvordan gjør dere det isåfall? Jeg er et rimelig kleint menneske, har sosialangst, så jeg er spent på om dette kan gå i det hele tatt. Hva tenker dere om jenter som drar ut alene? Enten det være seg eventer eller på byen for å drikke? Ser det ikke veldig rart ut? Blir man ikke stempla som weirdo? Å sitte på kafé alene kan gå greit så lenge man har noe å gjøre (lese/skrive), men alt dette andre gjør meg litt stressa. Noen tips? Anonymous poster hash: d5bab...594 Er jo enkelt å dra ut som dame\jente på byen da ...mange eventyr å hive seg på. Er du mannfolk og ensom ulv så skal du ha sakene dine rimelig iorden hvis det skal bli noe eventyr. Så utnytt fordelen med at du er jente\dame sånn sett ... Anonymous poster hash: 59140...e28 1
Gjest Gjest_Svampebobb1 Skrevet 5. september 2015 #7 Skrevet 5. september 2015 Hei,Nå har jeg innsett at jeg har glidd ifra alle vennene mine, inkludert min beste venninne som kun har tid til kjæresten sin i helgene. Kjent henne i 20 år (nærmer meg 30), så vi har vært som erteris inntil nylig, og jeg føler meg helt alene.Sitter inne hver eneste helg, og er dritt lei. Så jeg har begynt å vurdere å dra ut alene, men lurer på om det finnes andre der ute som gjør det? Hvordan gjør dere det isåfall? Jeg er et rimelig kleint menneske, har sosialangst, så jeg er spent på om dette kan gå i det hele tatt. Hva tenker dere om jenter som drar ut alene? Enten det være seg eventer eller på byen for å drikke? Ser det ikke veldig rart ut? Blir man ikke stempla som weirdo? Å sitte på kafé alene kan gå greit så lenge man har noe å gjøre (lese/skrive), men alt dette andre gjør meg litt stressa. Noen tips? Anonymous poster hash: d5bab...594 Jeg er i samme situasjon hvor jeg har vokst fra familie og venner. Satt mye alene og følte meg ensom før. Gjør det fortsatt i perioder, men det har blitt bedre. Jeg leser en bok, lager meg en god middag som jeg spiser til en film og et glass vin. Jeg går en tur i skogen med hunden min, fotograferer etc. Har fått meg mange hobbyer til å fylle fritiden med. Og innimellom stiller jeg opp for NOAH og MDG. Jeg trener med en kompis, besøker noen jeg kjenner osv. NOAH, MDG og treningssenteret samt jobben min gir meg sosialt påfyll.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #8 Skrevet 5. september 2015 Ja man kan fint dra ut alene Jeg syntes det var superkleint før og tenkte at bare wierdos gjorde det, har altid følt meg dum bare vennindene mine skal gå på toalettet og jeg blir stående 2 minutter alene. MEN så var jeg mye i utlandet i jobb sammenheng og begynte å dra ut alene der, tenkte at der er det ingen som kjenner meg eller vet hvem jeg er som kan dømme meg , og jeg bryr meg ikke noe om at folk jeg aldri kommer til å se igjen tenker "se på hun rare som står alene". Etterhvert så har jeg turt å gjøre det samme hjemme i Oslo. Konserter var det "minst kleine" å gå på , fordi der prater man jo ikke med noen selvom man er med noen, så ingen legger merke til at noen er alene på en måte. Og på klubber så liker jeg å stå alene nå å bare høre på musikken og danse, og hvis jeg er i humør så er det alltids noen å prate med i barkøen eller på røykeplassen som man kan slenge seg på. På pub går det også helt fint, hender at jeg tar med meg en bok på pub og etterhvert som pubben fyller seg opp så vil jo noen spørre om de kan slå seg ned ved mitt bord og da går praten automatisk Det som hjalp meg mest med å gå fra å ikke tørre å stå eller være alene (av kleinhet) til å greie det nå, er at jeg tvang det inn i hodet mitt at jeg selv legger jo ikke merke til om noen andre er alene ute, og hvis det er noen som åpenbart er alene så tenker jeg jo ikke noe videre om det om den personen, så da er det lite sannsynlig at noen registrerer at jeg er alene ute også, eller tenker noe videre rart om de skjønner at jeg er alene ute. Anonymous poster hash: 0fa05...2da 2
Gjest Miss Selfridge Skrevet 5. september 2015 #9 Skrevet 5. september 2015 Spør noen så kan du jo bare si at de du er med sitter litt lengre borte, men at dere går litt rundt for å bli kjent med folk(eller noe sånt). De vet jo ikke hvem det er uansett.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #10 Skrevet 5. september 2015 Har du snakket med venninnen din om hvordan du har det? Du kan høres litt ut som bestevenninnen min hadde det ikke vært for at du vurderer å dra ut alene. Men hadde hun fortalt meg det som du skriver her ville jeg blitt lei meg, jeg vil jo ikke hun skal være ensom! Jeg ville i alle fall prioritert henne litt, kjæreste eller ikke:) Anonymous poster hash: e94a7...8ce 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #11 Skrevet 5. september 2015 Haha. Når jeg tenker meg om. Alle gangene jeg er ute, så skilles jeg fra vennene mine på utestedet og begynner å gå rundt alene. Det skjer omtrent hver gang. Tviler på at noen stiller spørsmål ved det. Anonymous poster hash: f50e6...c8b 2
Aule Skrevet 5. september 2015 #12 Skrevet 5. september 2015 Jeg elsker å dra ut alene. Da står man fritt til å bli kjent med nye mennesker og kose seg. Jeg var ute på restaurant med en flokk med eldre kollegaer sist helg (i Tyskland), så rundt midnatt stakk jeg av og fant meg en fin karaokebar full av fulle, tyske studenter. Helt sjef 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #13 Skrevet 5. september 2015 Jeg kan fint finne på å dra ut alene. ,møter jo folk uansett. Anonymous poster hash: 85a58...5e2 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #14 Skrevet 5. september 2015 Kulere med folk som kan dra ut alene, enn folk som konstant må være sammen med noen... Anonymous poster hash: eb428...a13
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #15 Skrevet 6. september 2015 Jeg kan fint finne på å dra ut alene. ,møter jo folk uansett. Anonymous poster hash: 85a58...5e2 For meg er det det som er problemet. Virker veldig Viggo Venneløs å møte bekjente, kolleger eller venner ute på byen. Da jeg var student var det ikke noe problem, for da var det jo ganske normalt å gå ut alene og treffe kompiser der, men nå blir det bare rart. Anonymous poster hash: a5450...98b
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #16 Skrevet 6. september 2015 For meg er det det som er problemet. Virker veldig Viggo Venneløs å møte bekjente, kolleger eller venner ute på byen. Da jeg var student var det ikke noe problem, for da var det jo ganske normalt å gå ut alene og treffe kompiser der, men nå blir det bare rart. Anonymous poster hash: a5450...98b Samme her! Jeg har ikke allverdens med venner (er derfor jeg vurderer å dra ut alene), og er litt redd for å møte kollegaer og bekjente på de stedene jeg har vurdert å besøke. Jeg vil gjerne dra ut og danse, men jeg vet at det garantert kan dukke opp folk jeg kjenner til der også, i og med at jeg holder meg ganske sentralt. Og da kan jeg se for meg at de vil tenke 'Åja hun er her alene, vel det var jo ingen overraskelse'. Jeg er kjent for å være litt asosial/innesluttet, men innerst inne ønsker jeg mest av alt å være sosial. Hele tiden. Holdt på å ta en tur i helga, men fikk helt panikk på vei og måtte bare dra hjem igjen. Aj aj. Anonymous poster hash: d5bab...594
Charmander Skrevet 6. september 2015 #17 Skrevet 6. september 2015 (endret) Jeg har gjort dette, både edru og drukket. Helt edru er tøft, du må åpne folk og du får liksom noe "gratis" jo mindre du er heldig og en jentegjeng f. eks setter seg ned hvilket absolutt skjer med litt tur. Nå er jeg veldig sosialt anlagt og åpner typ de jeg vil åpne, har bare ikke noe sperrer på det og får også nesten aldri avslag eller en kald skulder, det skjedde mer før though.... Om noen spør så kan jeg si at jeg er ute alene fordi vennene mine er på et annet utested, men jeg tenkte å gå ut litt alene for å teste meg utenfor komfortsonen. Så kan jeg starte samtaler enkelte utifra det. Som gutt er det litt vanskeligere alene fordi det er veldig lett å bli oppfattet som "wierdo" eller "awkward" om du gjør noen feil eller ikke er HELT sosialt kalibrert. Som jente er det noe annet, og de har nok en liten fordel når de går ut alene. Du får jo bare prøve, hvilken by bor du i? Endret 6. september 2015 av Charmander
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #18 Skrevet 7. september 2015 Og da kan jeg se for meg at de vil tenke 'Åja hun er her alene, vel det var jo ingen overraskelse'. Anonymous poster hash: d5bab...594 Det gjør de garantert ikke. Ville en sånn tanke noen gang streifa hodet ditt om noen andre? Nope for man legger ikke merke til det som en man tilfeldig møter på De vil bare tenke "åja der er hun " si hei og kommer mest sannsynlig ikke til å spørre om hvem du er med eller lignende. Anonymous poster hash: 0fa05...2da
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #19 Skrevet 7. september 2015 Om du bor i Bergen så er det en gjeng som regelmessig drar ut sammen her på KG. Om du bor et annet sted, kanskje du kan legge ut en annonse på Personlige Meldinger? Det er kanskje ikke så gøy å gå ut alene om man er veldig sjenert. Anonymous poster hash: a4ef3...f6b Hvor kan man joine denne gruppen? Anonymous poster hash: 3b6ab...48b
Inwe Skrevet 7. september 2015 #20 Skrevet 7. september 2015 Jeg har vært ute alene et par ganger. Kommer alltid i kontakt med folk. Om de spør hvorfor jeg er alene sier jeg alltid "de jeg var må måtte dra hjem og jeg ville fortsette." Dette fordi det alltid stemmer, har mange venninner som ikke bor i Oslo og en veldig liten leilighet selv, så hender de tar siste toget. Ingen som har syntes det er merkelig og flere jeg har møtt og hengt med resten av kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå