Gå til innhold

Kastet ut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blir kastet ut... Og må finne meg et sted å bo...

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette? Herrefred! Jeg har jo aldri bodd for meg selv eller flyttet før!

Får ingen hjelp av foreldrene mine. Og har ingen jobb! (Jeg vet... Jeg er fu*ked)

Så jeg skjønner jo jeg må gå til NAV for å snakke med de evnt... Men jeg har heller aldri snakket med NAV før! Så jeg er jo helt blank. Er det bare å dra ned dit og forklare situasjonen eller må jeg ringe å be om en time først eller hvaaaa?! Litt desperat

Anonymous poster hash: f59bb...443

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du, og hvorfor kan du ikke bo hjemme lenger?

Det ser ut som at du må ta turen til nav,ja. Forklar dem situasjonen. De er pålagt å hjelpe deg i situasjoner som dette.

Lykke til! ❤😊🌞🌼

Anonymous poster hash: d507f...dbd

Skrevet

Jeg er blir kastet ut... Og må finne meg et sted å bo...

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre dette? Herrefred! Jeg har jo aldri bodd for meg selv eller flyttet før!

Får ingen hjelp av foreldrene mine. Og har ingen jobb! (Jeg vet... Jeg er fu*ked)

Så jeg skjønner jo jeg må gå til NAV for å snakke med de evnt... Men jeg har heller aldri snakket med NAV før! Så jeg er jo helt blank. Er det bare å dra ned dit og forklare situasjonen eller må jeg ringe å be om en time først eller hvaaaa?! Litt desperatAnonymous poster hash: f59bb...443

Hva i all verden var grunnen til at du blir kastet ut ?

Og er det fra en leid bolig du blir kastet ut, eller er det dine foreldre som kaster deg ut ?

Går du på skole/studerer ?

Anonymous poster hash: 7c674...81e

Skrevet

Hva i all verden var grunnen til at du blir kastet ut ?

Og er det fra en leid bolig du blir kastet ut, eller er det dine foreldre som kaster deg ut ?

Går du på skole/studerer ?

Jeg blir kastet ut av mine foreldre ja...

Grunnen er fordi de rett og slett ikke klarer og ha meg hjemme lenger. Da de mener jeg ødelegger familien med "sykdommen" min.

Jeg går ikke skole da jeg ikke er i stand til det per dags dato

Skrevet

Jeg blir kastet ut av mine foreldre ja...

Grunnen er fordi de rett og slett ikke klarer og ha meg hjemme lenger. Da de mener jeg ødelegger familien med "sykdommen" min.

Jeg går ikke skole da jeg ikke er i stand til det per dags datoAnonymous poster hash: f59bb...443

Ingen grei situasjon du er i da nei.

La oss ta det litt 'klinisk' aller først:

Jeg forstår det som sykdommen din er noe foreldrene dine kanskje ikke tror på?

Har du blitt grundig utredet av en (eller flere) leger og fått en diagnose på hva som feiler deg ?

- om du ikke har det, så er nok det punkt 1.

Dersom du har fått en diagnose, går du da til behandling eller oppfølging ?

Siden foreldrene dine kaster deg ut pga. at du er syk, og de ikke håndterer sykdommen din, så er diagnose fra lege fornuftig å ha med når du oppsøker NAV for hjelp. Og det er nok hos NAV du bør henvende deg.

Om du har eldre søsken som kan hjelpe med en seng å sove i så lenge, så hør med dem.

Hvor gammel er du forresten ?

Skrevet

Ingen grei situasjon du er i da nei.

La oss ta det litt 'klinisk' aller først:

Jeg forstår det som sykdommen din er noe foreldrene dine kanskje ikke tror på?

Har du blitt grundig utredet av en (eller flere) leger og fått en diagnose på hva som feiler deg ?

- om du ikke har det, så er nok det punkt 1.

Dersom du har fått en diagnose, går du da til behandling eller oppfølging ?

Siden foreldrene dine kaster deg ut pga. at du er syk, og de ikke håndterer sykdommen din, så er diagnose fra lege fornuftig å ha med når du oppsøker NAV for hjelp. Og det er nok hos NAV du bør henvende deg.

Om du har eldre søsken som kan hjelpe med en seng å sove i så lenge, så hør med dem.

Hvor gammel er du forresten ?

Nei det er mer det at jeg mener jeg ikke har et problem, men de er uenige.

Ja har en diagnose, å har kuttet ut all behandling, da jeg ikke mener jeg har et problem

Skrevet

Ja har en diagnose, å har kuttet ut all behandling, da jeg ikke mener jeg har et problem

Jeg vil tro du kan løse mye ved å revurdere akkurat den biten der.

Kompromiss: fortsett behandlingen mot at du fortsatt kan bli boende?

Anonymous poster hash: 1c2b5...69f

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil tro du kan løse mye ved å revurdere akkurat den biten der.

Kompromiss: fortsett behandlingen mot at du fortsatt kan bli boende?

Anonymous poster hash: 1c2b5...69f

Når jeg sier jeg ikke har et problem?

Jeg trenger jo ingen behandling

Skrevet

Hvis du er frisk og ikke trenger noen behandling, hvorfor jobber eller studerer du ikke da?

• Liker 3
Skrevet

Om du skal få råd du kan bruke her, så må du roe deg ned, fortelle hva som andre mener feiler deg ( selv om du er uenig) om du bor i en by eller på landet, hvorfor de mener du måtte kastes ut, og din side av saken.

Da kan det hende noen kan hjelpe deg. Pust med magen!

Anonymous poster hash: bd425...d81
Skrevet

Hvis du er frisk og ikke trenger noen behandling, hvorfor jobber eller studerer du ikke da?

Godt spørsmål faktisk... Å jeg skjønner du lurer på det. Men jeg får ikke lov av legen.

Skrevet

Legen kan ikke nekte deg å jobbe. Selv under sykemelding er det du som bestemmer om du vil tilbake til jobb før sykemeldingen går ut.

Så hvis du er frisk, så er det beste du kan gjøre å skaffe deg en jobb fortest mulig.

Anonymous poster hash: b7c34...afb
  • Liker 1
Skrevet

Om du skal få råd du kan bruke her, så må du roe deg ned, fortelle hva som andre mener feiler deg ( selv om du er uenig) om du bor i en by eller på landet, hvorfor de mener du måtte kastes ut, og din side av saken.

Da kan det hende noen kan hjelpe deg. Pust med magen!

Anonymous poster hash: bd425...d81

Hva får deg til å tro at jeg ikke "puster med magen"? Fordi jeg bruker mange uttrops tegn og sier jeg er desperat?

Men det er jo det jeg er... Kan ikke være annet i denne situasjonen, får tar jeg det helt med ro. Så sitter jeg uten tak over hodet

Skrevet

Legen kan ikke nekte deg å jobbe. Selv under sykemelding er det du som bestemmer om du vil tilbake til jobb før sykemeldingen går ut.

Så hvis du er frisk, så er det beste du kan gjøre å skaffe deg en jobb fortest mulig.

Anonymous poster hash: b7c34...afb

Åkei da burde jeg kanskje gjøre det da. Takk for tips -.-

Skrevet

Godt spørsmål faktisk... Å jeg skjønner du lurer på det. Men jeg får ikke lov av legen.

Da er du jo syk.

Anonymous poster hash: 0d9b9...8a6

Skrevet

Når legen sier du er syk, burde du strengt tatt ikke kutte ut en behandling som kan hjelpe deg til å få et godt liv.

Anonymous poster hash: 0d9b9...8a6

Skrevet (endret)

Du sier du har blitt kastet ut av foreldrene dine pga at sykdommen din, du går ikke på skole eller jobber pga dette og du får heller ikke lov av legen din pluss at du har droppet behandlingen din fordi du mener at du ikke har et problem. Hvis du da ikke har et problem, så burde det ikke være et problem for deg å gå på skole eller jobbe.

Hvis du går til NAV, så kan de faktisk kreve at du begynner på f eks et kurs o.l. for at du skal komme deg ut i jobb. Du må følge en plan som er satt opp av NAV og følger du ikke den, så kan du miste den økonomiske hjelpen din. Nå finnes det selvsagt mange ytelser man kan søke om på NAV, men det kommer an på hvilken ytelse du søker om og hva de krever i retur av deg.

Jeg går selv på AAP (pga den psykiske helsen), men for at jeg skulle få det, så måtte jeg ha legeerklæring og vært syk i 1 år eller mer. Jeg måtte også gå på kurs for å komme ut i arbeid, hvis jeg stod over, så kunne jeg miste ytelsen. Nå er jeg ute i praksis og har vært det i ca 6 mnd nå. Planen er å få meg over på lønn fra aap sånn at jeg kan tjene egne penger og forsørge meg selv.

Så med mindre du er villig til å begynne i behandling igjen, så ser det ikke lyst ut. Det eneste jeg da kan tenke meg at du kan søke på er sosialstønad, men den er ikke evig og du får dekket kun det nødvendigste. Men strengt tatt så ser ikke jeg problemet med at du kan jobbe eller studere hvis du selv sier at ikke har et problem lenger.

Endret av Kittykat
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...