Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har det seg sånn at somaliske kvinner ikke har NOE tålmodighet og driver og dytter og pirker deg i ryggen når feks. køen går tregt?

Dette er ting jeg opplever 24/7 ettersom det er mange somaliske kvinner på skolen min, og når vi feks. skal gå inn i bussen eller ut, har jeg lagt merke til at de er veldig ivrige og driver og dytter og pirker meg med skarpe negler i ryggen. Jeg HATER at folk tar på meg, blir skikkelig ukomfortabel og får panikk av det, og har sagt flere ganger på en hyggelig måte, vennligst ikke dytt, men det nytter som regel ikke. De fortsetter med sitt. 

Har også lagt merke til at utenlandske gutter er mye mer åpne og frempå.

Feks. igår skulle jeg gå av bussen, men 1 stopp før jeg skulle gå av, kom det en gjeng med utenlandske gutter på bussen, og han ene spurte om han kunne sitte ved siden av meg. Jeg svarte hyggelig, at ja, det kan han, for jeg skal av uansett, også reiste jeg meg og gikk, men da begynte de å le og rope etter meg ting som ''hei habibti, hvorfor liker du meg ikke'' etc. dette er heller ikke første gangen. Det er alltid de utenlandske guttene på skolen som driver og sloss og skriker høyt i kantina og på bussen.

Jeg er ikke norsk selv, men jeg oppfører meg da ikke på denne måten rundt folk. Hva skjer med å være hyggelig og respektere andre folk? Syns dere jeg overdriver?

Anonymous poster hash: 9ee4f...eab
  • Liker 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil bare legge til at disse somaliske som dytter mye, alle bruker hijab...

Skrevet

Hmm jeg har ikke merket dette med at somaliere dytter/er veldig utålmodige, men det der med at de er høylytte.. JA! Husker dette veldig godt fra min egen barneskole (øst i Oslo)  De utenlandske guttene "tok" over hele skolen. De norske guttene ble alltid kalt for "norske pyse" osv ..  Eller rasister. De herjet som gale. Kalte de fleste norske jentene horer.. Ja, det var ordentlig ille :|   Vet ikke om det var alderen eller hva det var jeg... ?   Det var vel to norske gutter som var inne med dem fordi de også var på fotballlaget og resten ble skikkelig overkjørt. 

Det skal forresten sies at de fleste av de utenlandske guttene ikke var så veldig mye mer positive til de muslimske jentene heller..;p    Etter hvert på vgs osv så hadde jeg masse utenlandske venner gutter og jenter og alle var jo ikke slik. Men veldig mange gutter var sånn. Og akkurat som du beskriver TS, veldig "åpne".  

Mamma sa faktisk til meg i bilen en gang at kanskje Navn Navn ropte sånn fordi at han ikke ble så godt hørt hjemme. Da siktet hun til at det ofte er store søskenflokker og gjerne er jo bare en av foreldrene hjemme mens den andre jobber flere jobber. 

Håper ikke dette virker hatefullt.. Jeg har møtt folk av alle etnisiteter som jeg har likt og motsatt. Er heller ikke 100% Norsk selv, har utenlandsk far og han har mange av disse trekkene.. Men han har dog levd halve livet sitt i hjemlandet sitt.  

Anonymous poster hash: 1d0e0...ba1
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Håper ikke dette virker hatefullt.. Jeg har møtt folk av alle etnisiteter som jeg har likt og motsatt. Er heller ikke 100% Norsk selv, har utenlandsk far og han har mange av disse trekkene.. Men han har dog levd halve livet sitt i hjemlandet sitt.  

Anonymous poster hash: 1d0e0...ba1

Du virker absolutt ikke hatefull, for det jo faktisk sånn de er. Jeg har også opplevd det samme som deg og ts.

Skrevet

not-racist-but.png

Anonymous poster hash: 5610b...57e
  • Liker 12
Skrevet

De er høylytte, lager bråk stortsett overalt, sloss, selger/bruker narkotika(!!!) bare kriminelle hele gjengen. Fortsett å slipp de inn her i landet, så går det ikke lang tid før samme elendigheten er her til lands....dette vil føre til at jorden går under. 

Norske verdier forholder de seg heller ikke til. De forventer at vi skal slutte med julesanger og våre andre tradisjoner fordi det ikke passer dem. VELKOMMEN hit om du har tenkt til å innrette deg etter norske regler og lover! ha deg hjem om du ikke aksepterer og er villig til å følge dette.

Bare Oslo Vest og Nord-Norge igjen i dette landet med norske verdier på topp. Stakkars landet vårt. R.I.P <'3

Anonymous poster hash: 7ead3...678
  • Liker 6
Skrevet

De er høylytte, lager bråk stortsett overalt, sloss, selger/bruker narkotika(!!!) bare kriminelle hele gjengen. Fortsett å slipp de inn her i landet, så går det ikke lang tid før samme elendigheten er her til lands....dette vil føre til at jorden går under. 

Norske verdier forholder de seg heller ikke til. De forventer at vi skal slutte med julesanger og våre andre tradisjoner fordi det ikke passer dem. VELKOMMEN hit om du har tenkt til å innrette deg etter norske regler og lover! ha deg hjem om du ikke aksepterer og er villig til å følge dette.

Bare Oslo Vest og Nord-Norge igjen i dette landet med norske verdier på topp. Stakkars landet vårt. R.I.P <'3

Anonymous poster hash: 7ead3...678

Ta deg en tur ut ikveld du, så teller du opp. Hvor mange med "riktig" hudfarge skriker, lager bråk og sloss kontra de med "feil" farge. Tipper det er en overvekt av hvite der ja.

Når det gjelder hva TS innleder med, er dette kulturellt betinget, og JA det er fryktelig ubehagelig at det dyttes i køer. Fortsett og gi beskjed, si ifra at det ikke er ok at de dytter. Før eller siden forstår de det nok.

Guttene, ja hva kan vi gjøre med dem, bedre intregrering kanskje? 

Og du AB, bli politiker og engasjer deg på en konstruktiv og fruktbar måte istede for å bruker energien på hatefulle kommentarer på nett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også merket at de dytter mye. Vet ikke om de er fra Somalie f.eks men er gjerne de med hijab som ser somaliske ut. Særlig i svingdører inn til kjøpesentre. Dytter og dytter. Det som ofte skjer er at hele greia stopper opp (mest sannsynlig pga sikkerhet eller noe), men de fortsetter å dytte og kommer enda senere frem. Pleier å si i fra til mage av dem at den stopper helt opp hvis de skal dytte og knuffe på dem, men mange ser ut som de ikke skjønner norsk og fortsetter å dytte..

Anonymous poster hash: 397fc...70e
  • Liker 2
Skrevet

Ikke opplevd, men hadde, uavhengig av opphav, snudd meg og bedt personen gi faen i å dytte på meg og la meg ha mitt personlige space i fred.

Ellers til AB med de fantastiske rasistiske frasene: stikk fingeren i jorda! Blir like dumt som å si at alle kristne er nazister! Utrolig hvor trangsynte folk er....

Anonymous poster hash: 99da9...868

Skrevet

Vil bare også legge til en ting: I går ble det nesten slåsskamp i bussen fordi en eller annen ikke kunne holde munn, og ''vennene'' hans ble lei av all pratinga. Det endte med at en reiste seg og holdt på å slå til han som snakka så mye, men flere grep inn og stoppa han (la meg legge til at disse som nesten starta slåsskampen var alle utlendinger, og det var 2-3 norske som stoppa gutten fra å bli slått)

Altså, jeg har flere både norsk og utenlandske venner, men noen visse personer, i visse gjenger, som oppfører seg på en viss måte, eier ikke respekt for andre mennesker, og hvor ubehagelig de må oppleve situasjoner...

-ts

• Liker 1
Skrevet

Vil bare også legge til en ting: I går ble det nesten slåsskamp i bussen fordi en eller annen ikke kunne holde munn, og ''vennene'' hans ble lei av all pratinga. Det endte med at en reiste seg og holdt på å slå til han som snakka så mye, men flere grep inn og stoppa han (la meg legge til at disse som nesten starta slåsskampen var alle utlendinger, og det var 2-3 norske som stoppa gutten fra å bli slått) Altså, jeg har flere både norsk og utenlandske venner, men noen visse personer, i visse gjenger, som oppfører seg på en viss måte, eier ikke respekt for andre mennesker, og hvor ubehagelig de må oppleve situasjoner... -ts Anonymous poster hash: 9ee4f...eab

Har opplevd lignende i min tidligere skole. En som ikke likte at en annen gutt hørte på klassisk musikk begynte å angripe ham. Han som startet det hele er fra Eritrea, han andre var Norsk. Det begynte med drittslenging ("slutt å høre på homo-dritten der da kis"), ("jævla fitte, vil du gjøre meg sint eller?") og så videre. Han norske som hørte på musikken hadde øretelefoner, men en venn av han utenlandske fortalte ham om det.

Jeg gikk der i ett år før jeg byttet skole, hadde virkelig ikke noe der å gjøre. Det verste var at de høylytte utenlandske alltid måtte lage en scene i klassen, om hvor kjedelig det var og hva de heller ville bruke tiden på. Dette er i ungdomskolen, men det føltes som å gå på førsteklasse i barneskolen. Er glad jeg er borte fra det miljøet.

Anonymous poster hash: b2f34...64c

• Liker 4
Skrevet

Jeg gikk der i ett år før jeg byttet skole, hadde virkelig ikke noe der å gjøre. Det verste var at de høylytte utenlandske alltid måtte lage en scene i klassen, om hvor kjedelig det var og hva de heller ville bruke tiden på. Dette er i ungdomskolen, men det føltes som å gå på førsteklasse i barneskolen. Er glad jeg er borte fra det miljøet.

Anonymous poster hash: b2f34...64c

Husker på ungdomskolen når det ble en heftig slåsskamp mellom guttene i verdensklassen (en klasse for de som ikke kan så godt norsk). Han ene ble sparka midt i og begynte å kaste opp.

-ts

• Liker 3
Skrevet

I en annen tråd her så var det en som tok opp det faktumet at hun ble dyttet og gått rett på. Da var det flere norske kvinner som sa at hun måtte begynne se seg for når hun gikk. Selvom hun sa ifra at hun tilogmed gikk til side for å unngå å bli gått på og disse damene fulgte etter for å gå på hun.

Anonymous poster hash: d1de7...373
  • Liker 1
Skrevet

I en annen tråd her så var det en som tok opp det faktumet at hun ble dyttet og gått rett på. Da var det flere norske kvinner som sa at hun måtte begynne se seg for når hun gikk. Selvom hun sa ifra at hun tilogmed gikk til side for å unngå å bli gått på og disse damene fulgte etter for å gå på hun.

Anonymous poster hash: d1de7...373

Ja det er jo ikke alltid man får gjort noe med hvordan andre er. Man kan jo ikke se seg for 24/7 fordi andre folk ikke kan oppføre seg ordentlig.

-ts

• Liker 1
Skrevet

Det er slik kulturen er. Voldelig, bråkete og frekk. Det kommer til å bli sånn overalt etterhvert.

Anonymous poster hash: 1dbae...51d
  • Liker 7
Gjest The Lost Dreamer
Skrevet

Det er slik kulturen er. Voldelig, bråkete og frekk. Det kommer til å bli sånn overalt etterhvert.

Anonymous poster hash: 1dbae...51d

Den syns jeg var litt drøy...

Skrevet (endret)

Hvorfor har det seg sånn at somaliske kvinner ikke har NOE tålmodighet og driver og dytter og pirker deg i ryggen når feks. køen går tregt?

Dette er ting jeg opplever 24/7 ettersom det er mange somaliske kvinner på skolen min, og når vi feks. skal gå inn i bussen eller ut, har jeg lagt merke til at de er veldig ivrige og driver og dytter og pirker meg med skarpe negler i ryggen. Jeg HATER at folk tar på meg, blir skikkelig ukomfortabel og får panikk av det, og har sagt flere ganger på en hyggelig måte, vennligst ikke dytt, men det nytter som regel ikke. De fortsetter med sitt.

Har også lagt merke til at utenlandske gutter er mye mer åpne og frempå.

Feks. igår skulle jeg gå av bussen, men 1 stopp før jeg skulle gå av, kom det en gjeng med utenlandske gutter på bussen, og han ene spurte om han kunne sitte ved siden av meg. Jeg svarte hyggelig, at ja, det kan han, for jeg skal av uansett, også reiste jeg meg og gikk, men da begynte de å le og rope etter meg ting som ''hei habibti, hvorfor liker du meg ikke'' etc. dette er heller ikke første gangen. Det er alltid de utenlandske guttene på skolen som driver og sloss og skriker høyt i kantina og på bussen.

Jeg er ikke norsk selv, men jeg oppfører meg da ikke på denne måten rundt folk. Hva skjer med å være hyggelig og respektere andre folk? Syns dere jeg overdriver?

Du er bare en normal jente, i henhold til norsk kultur, som ikke er kulturelt kompatibel med fremmede kulturer, religioner og folkeslag. Det er ingenting rasistisk ved å observere og gjenfortelle virkeligheten slik den er. Innvandring ødelegger Norge. Tegnene har vært der i mange tiår allerede, og de blir stadig større og mer selvforklarende for hvert år som går. Likevel fortsetter den hvite norske samfunnseliten å late som om at alt er i skjønneste orden. Og den hvite norske samfunnseliten, som selv aldri har satt sin fot i nærheten av multikulturen, fortsetter å hevde at alle som protesterer mot den innvandringsgenererte utviklingen må være ondskapen selv.

Endret av Jus sanguinis
  • Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at dette var en dame fra Somalia når denne var godt tildekket i hijab, og ikke en mann ved navnet Tobias fra Holmenkollen

Anonymous poster hash: 28717...9b4
Skrevet

Kvinner fra Somalia går ikke med hijab. De går med burka  :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Hvordan vet du at dette var en dame fra Somalia når denne var godt tildekket i hijab, og ikke en mann ved navnet Tobias fra Holmenkollen

Fordi de ikke brukte burka? Vet du hva hijab er? Jentene går på samme skole som meg. Jeg kjenner folk som kjenner dem, og har selv snakka med dem en gang eller to... Hva vil du egentlig frem til?

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...