AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 Har ei jente på snart 11 år. Hun har alltid vært lett å ha med å gjøre. I sommer ble hun tverr,giddalaus,svarte frekt og tente for ingenting. ..kan vi vente mens snart? Synes der er tidlig. ...Selv var jeg 14 før jeg fikk mensen. ....Anonymous poster hash: c7138...d4f
strawberry Skrevet 4. september 2015 #2 Skrevet 4. september 2015 Fikk selv mensen når jeg var 12. Kan selv ikke huske om jeg var særlig irritabel o.l (men det var jeg sikkert ). Uken før jeg fikk mensen hadde jeg ekstremt vondt i magen.
Sharon90 Skrevet 4. september 2015 #3 Skrevet 4. september 2015 Jeg var rundt 11 år. Min lillesøster også 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #4 Skrevet 4. september 2015 Godt mulig at det er det, men hun er jo generelt sett på vei inn i puberteten og som mor har jeg alltid regnet det som en trassalder i seg selv. Jeg hadde nok heller koblet humørsvingningene hennes mot at hun er i pre-pubertetren heller enn at "mensen sikkert kommer snart". Anonymous poster hash: 9ad1f...f51 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #5 Skrevet 4. september 2015 Sorry skrivefeil over btw. Anonymous poster hash: 9ad1f...f51
Calypso Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Det er vel den alderen rett før puberteten så det er ikke så rart at hun er gretten (og verre blir det!).... var forresten 11 da jeg fikk min, det er vel egentlig helt normalt vil jeg tro (ikke at jeg er fasiten men vet det er mange flere enn meg som fikk det rundt den tiden). 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #7 Skrevet 4. september 2015 Jeg var 16. Anonymous poster hash: d0b3b...c73
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Liten avsporing: Stakkars dere som fikk mensen som 11-åringer. Dere var jo bare barna! Anonymous poster hash: 186bf...45c 3
prill Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Hæ? Det er helt innafor normalen å få mensen når man er 11, og heldigvis trenger man ikke å gjemme seg i en avsidesliggende hytte eller noe. Livet går videre på tross av denne dramatiske hendelsen. 11
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #10 Skrevet 4. september 2015 Liten avsporing: Stakkars dere som fikk mensen som 11-åringer. Dere var jo bare barna!Anonymous poster hash: 186bf...45c Enig. Selv var jeg 13,5 år og det var mine venninner også. Anonymous poster hash: da42e...206
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #11 Skrevet 4. september 2015 Jeg var 15, og synes litt synd på dere som var 11!Anonymous poster hash: 6ab4e...2da
Mafalda Skrevet 4. september 2015 #12 Skrevet 4. september 2015 Har ei jente på snart 11 år. Hun har alltid vært lett å ha med å gjøre. I sommer ble hun tverr,giddalaus,svarte frekt og tente for ingenting. ..kan vi vente mens snart? Synes der er tidlig. ...Selv var jeg 14 før jeg fikk mensen. ....Anonymous poster hash: c7138...d4f Si at du tuller? Du har en jente på ti år, som er giddalaus, sur og frekk, og du lurer på om hun får mensen snart? Hvilken forskjell gjør det, liksom? 6
Anette.. Skrevet 4. september 2015 #13 Skrevet 4. september 2015 Jeg syntes ungene får tidligere pupper, tidligere mensen, og kommer generelt tidligere i puberteten nå enn for 20 år siden 😊 Min eldste fikk mensen som 11-åring og det har gått veldig fint 😊
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #14 Skrevet 4. september 2015 De vil gjerne ha utflod i alle fall et års tid i forkant. Ofte to. Det er det beste "forvarselet" du kan få.Anonymous poster hash: 23a7f...4be 1
skruf Skrevet 4. september 2015 #15 Skrevet 4. september 2015 Som mor til to jentunger så må jeg bare si at det å være gretten, giddaslaus, nebbete i kommentarene og frekk er ikke tegn på snart mens.. Det er rett og slett tegn på at de nærmer seg tenårene. Begge mine har vært sånn fra ca alder 10/11... men det var ikke tegn på mens. Eldste var 16 da hun fikk den, og yngste er nå 12 og den har enda ikke dukket opp. Begge har hatt samme kjipe væremåte. Du bør heller se etter fysiske tegn. Som f.eks begynnende hårvekst under armene, pupper, hoftene endrer seg...rett og slett fysiske tegn på pubertet. Noe du som mor ikke ser med mindre de klager over det er økt utflod og magesmerter. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #16 Skrevet 4. september 2015 Jeg var 15, og synes litt synd på dere som var 11!Anonymous poster hash: 6ab4e...2da Jeg var 10 de fleste av mine venner fikk det som 11-12. Kun en etter 14Anonymous poster hash: e21a8...dc6 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #17 Skrevet 4. september 2015 Så... heldig du er som begynte å menstruere så sent? Jenta er hormonell og på vei inn i puberteten, kan ennå være en stund til hun begynner å menstruere. Anonymous poster hash: f2cbc...d7c 1
Euphemia Skrevet 4. september 2015 #18 Skrevet 4. september 2015 Tror ab over her har rett i at det vil være utflod en stund først. Men ingenting i veien for å være føre vár - kjøp inn det nødvendige og bare si at dersom noe skulle skje, kan hun snakke med deg, men vil hun ikke, finner hun alt hun trenger i denne skuffen / dette skapet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #19 Skrevet 4. september 2015 Tror ab over her har rett i at det vil være utflod en stund først. Men ingenting i veien for å være føre vár - kjøp inn det nødvendige og bare si at dersom noe skulle skje, kan hun snakke med deg, men vil hun ikke, finner hun alt hun trenger i denne skuffen / dette skapet. Slenger meg på denne. Kjøp gjerne litt forskjellig også. Mamma kjøpte kun bind, men jeg ville ha tamponger... Om jenta ikke vil snakke med deg om det så respekter det. Jeg ville ikke snakke om det i det hele tatt, samtidig som mamma var en slik "snakke-om-alt-i-verden"-person. Anonymous poster hash: deec0...3b0 2
J_9 Skrevet 4. september 2015 #20 Skrevet 4. september 2015 Jeg var et englebarn da jeg fikk mensen da jeg var ca. 13år - ble pubertetsbitch når jeg var 15-16år😂 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå