frk91 Skrevet 6. september 2015 #61 Del Skrevet 6. september 2015 Forstår han jeg, hadde aldri giddet å gjort noe for andre når jeg var i min verste fjortisperiode. Da handlet alt om meg, meg og meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #62 Del Skrevet 6. september 2015 Virkelig? Er dere så bortskjemt at dere ikke kan ofre 1 time av deres liv for å hjelpe noen andre? Jeg er sjokkert, hilsen ts.Anonymous poster hash: 8710e...8b4 Det er jo ingen som sier det! Poenget her er at han er 15! I puberteten, han er tenåring, han er sammen med vennene sine - de evner ikke å se slikt i den alderen der. Synes du legger for mye i det. Ta en prat med han når han har kommet hjem og ikke er i bobla md vennene sine. Anonymous poster hash: c513a...783 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 6. september 2015 #63 Del Skrevet 6. september 2015 Hvis jeg, som voksen dame, var på besøk hos en venninne og ble oppringt av et familiemedlem om å komme å hjelpe til i en times tid, så ville jeg sagt: "beklager, men det har jeg ikke mulighet til, jeg er på besøk." Både for min egen del, men også av respekt for den jeg var på besøk hos. En 15 åring (og hans venner) fortjener den samme respekten. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #64 Del Skrevet 6. september 2015 Dette handler da ikke om stemors rolle, men at en 15-åring ikke er villig til å bidra LITT til den krisen som er nå. 1 time, og bli kjørt til og fra. Han burde egentlig være glad for å kunne hjelpe litt. Det handler om medmenneskelighet, det å yte bittelitt for å hjelpe andre. Det var ikke 15-åringen villig til. Jeg skjønner godt at ts reagerer! Dette kunne hun avtalt med han dagen i forveien. Anonymous poster hash: c513a...783 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 6. september 2015 #65 Del Skrevet 6. september 2015 Du burde avtalt med ham på forhånd og ikke forventet at han kunne bli med på sekundet. Tror situasjonen ville blitt annerledes dersom du hadde tatt opp dette på forhånd. Jeg ville også nektet dersom jeg var med venner og ble kommandert vekk fra dem uten å ha avtalt noe på forhånd om det. Det er uansett mange som ønsker å hjelpe flyktningene, så jeg er sikker på du kunne spurt i en gruppe på FB om noen kunne vært behjelpelig med bæring f.eks. Eller du kunne hørt med samboer din om han kunne hjulpet? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vena Cava Skrevet 6. september 2015 #66 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Det er faktisk både stemor og flyktninger han skal hjelpe,siden stemora er gravid. I tillegg er hans forsvar ræva siden han sa at de har jo drukket uansett? Herregud for en drittunge. Anonymous poster hash: cbb40...207 Og i tillegg greie å lire ut av seg "jævla flyktningene" om uskyldige mennesker, hadde vært totalt uakseptabelt i mitt hus iallefall. Hadde reagert mer på den uttalelsen enn det at han ikke gidder hjelpe til. Endret 6. september 2015 av Hakkepeiling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 6. september 2015 #67 Del Skrevet 6. september 2015 Forventer du virkelig at en 15-åring skal ta innover seg alt det som foregår nå?? Jeg er for streng oppdragelse, for all del, men det her ble jo bare helt feil. Greit nok at du vil bidra, du om det, men ikke forvent at alle andre skal ha den samme holdningen til ting som det du har. Skjønner godt at en gutt på 15 år heller vil prioritere å henge sammen med venner. Det betyr ikke at han er bortskjemt (selv om han svarte noe frekt). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #68 Del Skrevet 7. september 2015 Er enig med alle som sier at timingen til TS var veldig dårlig. Man kan ikke forvente at noen skal slippe alt de har i hendene for å hjelpe TS hjelpe andre. Målet helliger ikke middelet! Anonymous poster hash: 0c2cf...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimseling Skrevet 7. september 2015 #69 Del Skrevet 7. september 2015 Hah, høres ut som en helt normal ufyselig tenåring Ikke la deg affektere av hans sneversynte holdning - den endrer seg forhåpentligvis med årene! Du kan jo forklare fordelene med å ikke være så snytfrekk, og at man kan si nei på en høflig måte. Heldigvis hører ikke de stakkarene som er på flukt hva han sier. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #70 Del Skrevet 7. september 2015 Hør på dere da?? Det er faktisk ikke rart det er mange ufyselige tenåringer der ute når mødrene syns dette er greit pga. alderen han er i og pga. timingen. Slikt er ikke viktig når det er snakk om å hjelpe og når det er snakk om alt det forferdelige i verden. og det BØR barna lære. Å henge med venner er ikke viktig i det hele tatt når det er i en slik sammenheng! Hadde min stesønn nektet å hjelpe på denne måten hadde han fått det striks hjemme. Null middagsønsker, null internett, null klesvask ferdig brettet på rommet, null kjøring hit og dit osv. Anonymous poster hash: f6e42...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #71 Del Skrevet 7. september 2015 Forventer du virkelig at en 15-åring skal ta innover seg alt det som foregår nå?? Jeg er for streng oppdragelse, for all del, men det her ble jo bare helt feil. Greit nok at du vil bidra, du om det, men ikke forvent at alle andre skal ha den samme holdningen til ting som det du har. Skjønner godt at en gutt på 15 år heller vil prioritere å henge sammen med venner. Det betyr ikke at han er bortskjemt (selv om han svarte noe frekt). JA! Har ikke 15 åringer facebook og kan ser nyheter? Kan de ikke ta innover seg det som skjer, så har de fått feil oppdragelse. Her snakker vi om dette hver kveld nettopp fordi stesønnen som er femten tar dette veldig innover seg. Anonymous poster hash: f6e42...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
galmamma Skrevet 7. september 2015 #72 Del Skrevet 7. september 2015 . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 7. september 2015 #73 Del Skrevet 7. september 2015 JA! Har ikke 15 åringer facebook og kan ser nyheter? Kan de ikke ta innover seg det som skjer, så har de fått feil oppdragelse. Her snakker vi om dette hver kveld nettopp fordi stesønnen som er femten tar dette veldig innover seg. Anonymous poster hash: f6e42...780 Det er faktisk ikke noe man kan forvente. Flott at din stesønn er sånn, men dette du beskriver er ikke normalen. Du kan ikke forvente at en tenåring som ikke har engasjert seg i saken skal slippe alt. Din sønn ville sikkert meldt seg som frivillig selv, mens denne gutten vi diskuterer neppe ville gjort det. Uten at det er noe galt med han av den grunn. Jeg synes ikke at 15 åringens måte å svare på var ok, men jeg ville også vært ganske irritert dersom noen ringte for å be om hjelp, og ikke ga seg etter jeg hadde sagt nei fordi jeg var på besøk. Forskjellen er at jeg er en 30 år gammel dame, og ville da svart på en høflig måte med litt irritert tonefall, mens en 15 år gammel gutt blir frekk og provoserende. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #74 Del Skrevet 7. september 2015 Det er faktisk ikke noe man kan forvente. Flott at din stesønn er sånn, men dette du beskriver er ikke normalen. Du kan ikke forvente at en tenåring som ikke har engasjert seg i saken skal slippe alt. Din sønn ville sikkert meldt seg som frivillig selv, mens denne gutten vi diskuterer neppe ville gjort det. Uten at det er noe galt med han av den grunn. Jeg synes ikke at 15 åringens måte å svare på var ok, men jeg ville også vært ganske irritert dersom noen ringte for å be om hjelp, og ikke ga seg etter jeg hadde sagt nei fordi jeg var på besøk. Forskjellen er at jeg er en 30 år gammel dame, og ville da svart på en høflig måte med litt irritert tonefall, mens en 15 år gammel gutt blir frekk og provoserende. Om ei gravid venninne ringte meg for hjelp,ja,jeg ville hjulpet henne. Uansett hva var grunnen og spesielt om det var for å hjelpe andre.Anonymous poster hash: cbb40...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cashbah Skrevet 7. september 2015 #75 Del Skrevet 7. september 2015 JA! Har ikke 15 åringer facebook og kan ser nyheter? Kan de ikke ta innover seg det som skjer, så har de fått feil oppdragelse. Her snakker vi om dette hver kveld nettopp fordi stesønnen som er femten tar dette veldig innover seg. La barn være barn hvis det er det de føler for. Ikke tving de ut i voksenlivet for tidlig. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeane Skrevet 7. september 2015 #76 Del Skrevet 7. september 2015 Om ei gravid venninne ringte meg for hjelp,ja,jeg ville hjulpet henne. Uansett hva var grunnen og spesielt om det var for å hjelpe andre.Anonymous poster hash: cbb40...207 Hvis din gravide venninne ringte og hørte om du kunne hjelpe henne å bære noe, eller hjelpe henne på butikken MENS du var hos en annen venninne, så ville du altså gått i fra hun du var på besøk hos, hjulpet den gravide venninnen i en times tid, og dratt tilbake? Det synes jeg er uhøflig, med mindre det er krisesituasjon, så klart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #77 Del Skrevet 7. september 2015 Skjønner deg godt jeg TS, det er ikke grei oppførsel av en tenåring i det hele tatt! Datteren min er 16 og hadde hjulpet til og engasjert seg og medmenneskelighet i den alderen er selvsagt ikke for mye å be om! Anonymous poster hash: 57cf4...bab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2015 #78 Del Skrevet 7. september 2015 Hvis din gravide venninne ringte og hørte om du kunne hjelpe henne å bære noe, eller hjelpe henne på butikken MENS du var hos en annen venninne, så ville du altså gått i fra hun du var på besøk hos, hjulpet den gravide venninnen i en times tid, og dratt tilbake? Det synes jeg er uhøflig, med mindre det er krisesituasjon, så klart. Da jeg var på hans alder,var med venner,og foreldrene sa at jeg skulle hjelpe til,gå hjem eller ha middag,ja,da gikk jeg faktisk hjem for å spise. Anonymous poster hash: cbb40...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå