AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #41 Del Skrevet 5. september 2015 Hva jeg prøver å si, TS, er at du overvurderer din rolle. Fars og mors sønn har nok med sitt liv og i det er du sannsynligvis koblet ut. Prøv å ikke blande deg i hans liv! Han forholder seg til sin far og mor. Ligg litt unna! Anonymous poster hash: 4448c...741 Deg igjen ja, hehe...ikke sånn livet er kjære deg.Anonymous poster hash: fbfb8...4a4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gaea Skrevet 5. september 2015 #42 Del Skrevet 5. september 2015 Tråden er ryddet for personangrep. Marr, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 5. september 2015 #43 Del Skrevet 5. september 2015 Hva jeg prøver å si, TS, er at du overvurderer din rolle. Fars og mors sønn har nok med sitt liv og i det er du sannsynligvis koblet ut. Prøv å ikke blande deg i hans liv! Han forholder seg til sin far og mor. Ligg litt unna!Anonymous poster hash: 4448c...741 Dette handler da ikke om stemors rolle, men at en 15-åring ikke er villig til å bidra LITT til den krisen som er nå. 1 time, og bli kjørt til og fra. Han burde egentlig være glad for å kunne hjelpe litt. Det handler om medmenneskelighet, det å yte bittelitt for å hjelpe andre. Det var ikke 15-åringen villig til. Jeg skjønner godt at ts reagerer! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #44 Del Skrevet 5. september 2015 For meg er dette ikke sjokkerende. En del ungdommer, (ikke alle) ser ut til å tro at verden sirkulerer rundt deres egen navle, og de viser lite empati og forståelse for andre mennesker. Når det er sagt, så blir det som regel folk av de også. Og når man blir litt eldre så får man andre verdier og oppfører seg deretter. Det skjer et eller annet med unger i brytningsperioden fra barn til voksen, og det er jammen en prøvelse noen ganger. At han svarte det på den måten er ikke ok, men det betyr ikke at han faktisk innerst inne har disse holdningene, eller at han er et dårlig menneske, så det er ikke noe å bli sjokkert over. Jeg tror dette hadde vært løst om det hadde vært noe dere hadde snakket om på forhånd, og ikke bare en telefon fra deg og du må komme nå og hjelpe til. Han satt sammen med venner, og skulle sikkert i tillegg tøffe seg litt ovenfor dem. Jeg synes dette blir blåst opp av deg ts. Anonymous poster hash: 8efe0...670 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #45 Del Skrevet 6. september 2015 Du sier han ikke vet så mye om det som skjer i Syria. Kanskje svaret på oppførselen hans ligger der?Anonymous poster hash: d8a01...a38 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #46 Del Skrevet 6. september 2015 Awww, så dette er en "stebarnet mitt er så håpløst, og jeg er så perfekt stemor" tråd. Så herlig da, TS. Noe mer gærnt med stebarnet som du vil slenge dritt om? Anonymous poster hash: 45018...9dd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #47 Del Skrevet 6. september 2015 For meg er dette ikke sjokkerende. En del ungdommer, (ikke alle) ser ut til å tro at verden sirkulerer rundt deres egen navle, og de viser lite empati og forståelse for andre mennesker. Når det er sagt, så blir det som regel folk av de også. Og når man blir litt eldre så får man andre verdier og oppfører seg deretter. Det skjer et eller annet med unger i brytningsperioden fra barn til voksen, og det er jammen en prøvelse noen ganger. At han svarte det på den måten er ikke ok, men det betyr ikke at han faktisk innerst inne har disse holdningene, eller at han er et dårlig menneske, så det er ikke noe å bli sjokkert over. Jeg tror dette hadde vært løst om det hadde vært noe dere hadde snakket om på forhånd, og ikke bare en telefon fra deg og du må komme nå og hjelpe til. Han satt sammen med venner, og skulle sikkert i tillegg tøffe seg litt ovenfor dem. Jeg synes dette blir blåst opp av deg ts.Anonymous poster hash: 8efe0...670 Enig. "Kom nå da, lille bisken. Du må komme når jeg plystrer og jeg forventer at du lystrer."Anonymous poster hash: 45018...9dd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #48 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg er faktisk ganske enig med TS. Hadde stemoren til mitt barn spurt om dette, og han hadde hatt de holdningene, så hadde jeg jammen meg tatt en prat med han.Anonymous poster hash: d9663...203 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #49 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg ønsket ikke at han skulle bære noe for MEG! Dette var ikke MINE ting. Jeg hadde allerede levert det som vi gav bort. Jeg ønsket at han skulle hjelpe de frivillige som stod der og prøvde å få ting/sekker inn i bilene til vanlige privatpersoner som meg og deg - i 1 time! 1 time var alt jeg ba om. Det var fullt av Facebook-statuser om at de trengte hjelp, der og da siden givergleden var enorm. Så nei, det handlet ikke om at han skulle hjelpe meg med å sette noe ned i boden eller å male en vegg (på flekken). Det handlet om å hjelpe andre mennesker for å gjøre livet deres litt lettere. Heldigvis var vi mange som hjalp til, mange barn, ungdommer(!!) og voksne som bærte inni bilene til folk. Takk Gud for at det fortsatt finnes mennesker (og ungdommer) med gode verdier i livet. Må si at jeg er litt bekymret for oppdragelsen til mange av barna her inne på KG etter disse svarene. Kan man virkelig ikke forvente at en ungdom skal ofre 1 time av det ellers selvsentrerte livet sitt med smarttelefon, "kule", varme og rene klær, mat på bordet til en hver tid og til og med venner som du ikke ser ligger døde rundt deg? Jeg vet i hvert fall at jeg ikke lar dette gå stille i dørene. Og nei, det blir ingen kjefte-smelle-situasjon her hjemme. Jeg skal rolig forklare han hvordan andre mennesker har det. Faren er selv rundt om kring på innsamling siden han skal reise nedover som frivillig. Han kunne godt tatt med seg 15-åringen så han får se virkeligheten til andre. Anonymous poster hash: 8710e...8b4 Jamen, jeg bryr meg om hva som skjer i Syria og har stor sympati med flyktningene. Jeg ønsker gjerne å bidra, men gjør det gjennom Redd Barna, der jeg er medlem fra før. Jeg har ikke båret eller levert noen klær. Jeg hadde også sagt nei hvis noen ringte meg og sa at "Nå måtte jeg bidra, med akkurat bæring, akkurat i ettermiddag, hvis ikke var jeg bortskjemt og hadde feil holdninger". Han må da få velge sitt engasjement selv. Anonymous poster hash: 77bf5...207 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #50 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg forstår at hans verden nå er noe helt annet enn alle andres men det er opp til voksne til å lære barna våkne opp og se rundt seg og utvikle empati hos barn. En kan starte med å hjelpe en gravid stemor med å bære fucking pose med klær for flyktninger fra Syria! En 15åring bør tåle såpass! Ellers blir det ingen tv,ingen pc,ingen mobil,ingen vennebesøk en god stund fremover i hvertfall i vårt hus! Så kanskje våkner noe empati for de som ikke har elektrisitet,mat,klær og vann i tillegg!Anonymous poster hash: cbb40...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #51 Del Skrevet 6. september 2015 Du faen for en bortskjemt drittunge. Håper ikke dere fortsetter å gir han goder og ukepenger etter slik oppførsel? Han fortjener egentlig en skikkelig ørtæv men dumt sånt er ulovlg i det overbeskyttende landet vårt. Anonymous poster hash: 84fe9...a67 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #52 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg forstår at hans verden nå er noe helt annet enn alle andres men det er opp til voksne til å lære barna våkne opp og se rundt seg og utvikle empati hos barn. En kan starte med å hjelpe en gravid stemor med å bære fucking pose med klær for flyktninger fra Syria! En 15åring bør tåle såpass! Ellers blir det ingen tv,ingen pc,ingen mobil,ingen vennebesøk en god stund fremover i hvertfall i vårt hus! Så kanskje våkner noe empati for de som ikke har elektrisitet,mat,klær og vann i tillegg!Anonymous poster hash: cbb40...207 Tvilsomt med den metoden der. Tror ts vil vekke mere empati ved å faktisk snakke med ungen om hva som foregår enn å straffe ham for å være frekk i munnen. Har sagt det før og, ville hjulpet da jeg var seks, har hjulpet masse nå, men ville ikke kommet frivillig da jeg var 15 sånn helt uten videre om jeg var med venner. Hadde mamma kunnet vente til jeg kom hjem så hadde jeg hjulpet til. Men kjenner jeg mamma rett så hadde hun kjørt til hvor enn jeg var og bare dratt meg med. Og jeg hadde blitt så flau at jeg lærte leksen min på den måten. Men fortsatt å være en drittunge. Anonymous poster hash: c746a...cf1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surriball Skrevet 6. september 2015 #53 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg synes det var skikkelig dårlig timing av ts. Hvis vi ser bort i fra at det var snakk om å flytte klær for flyktninger, så var det følgende du ba om: "hei, 15-åring. Kan du slippe alt du har i hendene, komme hjem og gjøre noe for meg en time? Det må skje NÅ!!" så må man ta i betraktning at det er en tenåring med deres sneversynte, noe egoistiske verdensbilde, i tillegg til at han var med venner og hadde det kult. Jeg tviler på at veldig mange voksne som er ute med venner hiver seg rundt på minuttet for slike ting dersom de egentlig er opptatt. Jeg antar at tenåringen ikke syntes formålet var viktig nok - kunne ikke noen andre kjørt? Hadde du bedt ham om å hjelpe deg og laget en avtale på forhånd hadde sikkert pipa fått en annen låt. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vena Cava Skrevet 6. september 2015 #54 Del Skrevet 6. september 2015 Kanskje det er lurt å spørre en dag han ikke sitter sammen med vennene sine. Mulig han synes det var flaut der og da. Og forklar hvor viktig dette er. Vis han bilder og filmer fra krisen og prøv å få han til å forstå. 15 åringer ER egoistiske, så det vil være vanskeligere å overtale han enn et mindre barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #55 Del Skrevet 6. september 2015 Jeg forstår at hans verden nå er noe helt annet enn alle andres men det er opp til voksne til å lære barna våkne opp og se rundt seg og utvikle empati hos barn. En kan starte med å hjelpe en gravid stemor med å bære fucking pose med klær for flyktninger fra Syria! En 15åring bør tåle såpass! Ellers blir det ingen tv,ingen pc,ingen mobil,ingen vennebesøk en god stund fremover i hvertfall i vårt hus! Så kanskje våkner noe empati for de som ikke har elektrisitet,mat,klær og vann i tillegg!Anonymous poster hash: cbb40...207 Har kjennskap til bekjente der fars samboer er opptatt av fars barn i form av at hun tror hennes verdier bør bli barnas verdier (!) I et tilfelle gikk fars samboer for langt da hun straffet datteren i huset i "fars uke" ved å inndra mobilen! Datteren (14) gikk hjem til sin mor som bor 5 min. unna etter at det skjedde og nektet å dra tilbake til fars hus. Da faren fikk høre om dette ble han rasende på sin samboer som hadde "blandet seg". Han måtte si i fra til henne at å sanksjonere/gi konsekvenser, det gjør kun mor og far.Anonymous poster hash: 4448c...741 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snuppi Skrevet 6. september 2015 #56 Del Skrevet 6. september 2015 Har kjennskap til bekjente der fars samboer er opptatt av fars barn i form av at hun tror hennes verdier bør bli barnas verdier (!) I et tilfelle gikk fars samboer for langt da hun straffet datteren i huset i "fars uke" ved å inndra mobilen! Datteren (14) gikk hjem til sin mor som bor 5 min. unna etter at det skjedde og nektet å dra tilbake til fars hus. Da faren fikk høre om dette ble han rasende på sin samboer som hadde "blandet seg". Han måtte si i fra til henne at å sanksjonere/gi konsekvenser, det gjør kun mor og far.Anonymous poster hash: 4448c...741 Nå spurte bare trådstarter om han kunne hjelpe henne. Noe han ikke ville. Men han hadde ikke trengt å være uforskammet og begynne å prate om bursdagsgave til seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #57 Del Skrevet 6. september 2015 It takes a village to raise a child?!? Det må jo gå an å spørre stebarn om hjelp?eller ikke. Er disse barna så beskyttet at de ikke skal hjelpe noen,ikke skal gjøre noe for stemora,ikke kan spørres om hjelp og ikke kan straffes for mangel av gode vaner...hva slags generasjon oppdras det i dag? Han skulle vært den første med å gjøre noe om innsamling av klærAnonymous poster hash: cbb40...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vena Cava Skrevet 6. september 2015 #58 Del Skrevet 6. september 2015 It takes a village to raise a child?!? Det må jo gå an å spørre stebarn om hjelp?eller ikke. Er disse barna så beskyttet at de ikke skal hjelpe noen,ikke skal gjøre noe for stemora,ikke kan spørres om hjelp og ikke kan straffes for mangel av gode vaner...hva slags generasjon oppdras det i dag? Han skulle vært den første med å gjøre noe om innsamling av klærAnonymous poster hash: cbb40...207 Nå er det faktisk ikke stemora han hjelper, men de stakkars menneskene som ikke har noen ting. Dog en enda besre grunn til å faktisk stille opp. Gutten skal være glad han har et menneske i livet sitt som er villig til stille opp for fremmede mennesker som trenger hjelp. Virker som en utakknemlig ungdom. Men det er jo ganske vanlig for tiden har jeg forstått. Kommer iallefall til å oppdra barnet mitt annerledes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Captain Hook Skrevet 6. september 2015 #59 Del Skrevet 6. september 2015 (endret) Jeg forstår han godt. Ikke alle som vil hjelpe de som forventer å få alt gratis, bruker barn for å komme seg inn, forventer at verden skal gjøre alt for de og de selv ingenting, i stedet for å kjempe for sitt eget land så de kan være der de hører til. Endret 6. september 2015 av Captain Hook Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2015 #60 Del Skrevet 6. september 2015 Nå er det faktisk ikke stemora han hjelper, men de stakkars menneskene som ikke har noen ting. Dog en enda besre grunn til å faktisk stille opp. Gutten skal være glad han har et menneske i livet sitt som er villig til stille opp for fremmede mennesker som trenger hjelp. Virker som en utakknemlig ungdom. Men det er jo ganske vanlig for tiden har jeg forstått. Kommer iallefall til å oppdra barnet mitt annerledes. Det er faktisk både stemor og flyktninger han skal hjelpe,siden stemora er gravid. I tillegg er hans forsvar ræva siden han sa at de har jo drukket uansett? Herregud for en drittunge. Anonymous poster hash: cbb40...207 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå