Gå til innhold

Aftenkjole - vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig med aftenkjole i bryllup i Norge? Trodde det var kun på film, helt til et bryllup jeg var i tidligere i sommer. Det var et skikkelig prinsessebryllup. Bruden hadde prinsessekjole og det var ikke spart på noe. Etter middagen "dro" bruden og brudgommen. De var borte et par timer. Så kom de tilbake til kaffe og kaker, da hadde bruden en hvit, knelang kjole på seg.

Det var et fantastisk, flott og nydelig bryllup altså, men jeg fikk veldig amerikansk bryllup-feeling. Er det vanligere med aftenkjole enn jeg tror?

Anonymous poster hash: afd44...239

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, jeg har alltid tenkt at det blir mye mer praktisk og behagelig å skifte til en fin aftenkjole etter selve vielsen osv. Aldri slått meg at det er fordi jeg har sett for mye på film. Men har vært i bryllupp hvor man går i brudekjolen hele kvelden, og det ser slitsomt ut!

Anonymous poster hash: 4d94e...881
Skrevet

Jeg har aldri vært i bryllup der bruden har byttet kjole, men da jeg selv giftet meg la jeg merke til at det ikke var så lett å sette seg på do for å gjøre sitt fornødne når man hadde en diger kjole på seg. Så jeg forstår veldig godt de som velger å ha en "lettere" kjole på seg på kvelden. 

Anonymous poster hash: 3a3af...bec
  • Liker 1
Skrevet

Jeg byttet kjole i mitt bryllup. Kjolen var varm og hadde langt slep, så det var deilig å ta på en knelang cocktail kjole. Den var blå, med hvite broderier. Og jeg har brukt den igjen.

Jeg kjøpte den på salg ett par uker før, så det ble ikke akkurat noe stor utgift.

Skrevet

Jeg byttet kjole ca kl 00 på kvelden, når brudevals var over vi kun skulle danse og spise mer kake. Den kjolen kostet meg hele 199 kr, og det var en lettelse å komme seg ut av den store brudekjolen :) Angrer ikke!

Men ville ikke ha brukt mer penger på en slik kjole, å ha to fullverdige brudekjoler (en stor og en helt smal f.eks) til høy pris syns jeg er å kaste bort penger, men hver sin smak :)

Anonymous poster hash: 2f0af...d4d
Skrevet

Har inntrykk av det blir mer av det ja.

Nå er det 10 år siden jeg giftet meg og da leste/hørte jeg ikke om det og det hadde vært uaktuelt for min del. Jeg elsket å gå i brudekjolen min. Upraktisk ja, men jeg følte meg sååå fin. I tillegg kostet den jo en del penger.

Anonymous poster hash: 31f22...372
Skrevet

Er det vanlig med aftenkjole i bryllup i Norge? Trodde det var kun på film, helt til et bryllup jeg var i tidligere i sommer. Det var et skikkelig prinsessebryllup. Bruden hadde prinsessekjole og det var ikke spart på noe. Etter middagen "dro" bruden og brudgommen. De var borte et par timer. Så kom de tilbake til kaffe og kaker, da hadde bruden en hvit, knelang kjole på seg.

Det var et fantastisk, flott og nydelig bryllup altså, men jeg fikk veldig amerikansk bryllup-feeling. Er det vanligere med aftenkjole enn jeg tror?

Anonymous poster hash: afd44...239

Jeg gifter meg neste år, og kommer til å ha aftenkjole, eller dansekjole som jeg liker å kalle deg. Jeg og mannen min elsker å danse, så å swinge seg med lang brudekjole er ikke aktuelt, til dans kommer en knelang dansekjole på :-D

Anonymous poster hash: ba4c7...f0a

Skrevet

Jeg gifter meg neste år, og kommer til å ha aftenkjole, eller dansekjole som jeg liker å kalle deg. Jeg og mannen min elsker å danse, så å swinge seg med lang brudekjole er ikke aktuelt, til dans kommer en knelang dansekjole på :-D

Kjolen kommer til å ha utseende som en brudekjole, bare kort :-)

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde gjort noe slik. Jeg gikk i brudekjolen min i 14 timer, og det var ikke spesielt behagelig. I det hele tatt ville jeg valgt en enklere kjole om jeg skulle giftet meg igjen.

Anonymous poster hash: fa3da...cb2
Skrevet

Knelange brudekjoler er trashy etter min mening.

Anonymous poster hash: c119d...056

Skrevet

Ja, jeg ville ikke hatt en "kort brudekjole". Derimot en enkel fotsid aftenkjole i hvitt eller veldig lyst stoff.

Anonymous poster hash: fa3da...cb2
Skrevet

Har du kjøpt dansekjolen? Hvis ikke bør du sjekke ut Vivien of Holoway. Har noen flotte kjoler med fullsirkelskjørt som kommer i brudefarge.

Anonymous poster hash: 0079a...a98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...