Gå til innhold

Bilsete på en buss


Kikimora

Anbefalte innlegg

Tar dere en bilsete når dere reiser med et spedbarn på charterferie bare for å bruke den i bussen som kjører fra flyplassen til hotellet?

Jeg skal reise snart med baby på 3 måneder og fikk vite fra Ving at de ikke tilbyr barnesete i bussen og at en baby under 2 år ikke har egen sete faktisk, så der er mulig at det ikke blir nok plass for å bruke bilsete om jeg tar den med meg og at jeg må holde henne på fanget.

Hva synes dere om det? Er det trygt?

Endret av Kikimora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får du ikke plass til bilsetet hennes på bussen finner du deg en annen transport

Anonymous poster hash: 7a736...c1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke trygt å sitte med barnet på fanget. Det er ikke mer trygt på ferie enn på biltur her hjemme.

Anonymous poster hash: 1f008...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar dere en bilsete når dere reiser med et spedbarn på charterferie bare for å bruke den i bussen som kjører fra flyplassen til hotellet?

Jeg skal reise snart med baby på 3 måneder og fikk vite fra Ving at de ikke tilbyr barnesete i bussen og at en baby under 2 år ikke har egen sete faktisk, så der er mulig at det ikke blir nok plass for å bruke bilsete om jeg tar den med meg og at jeg må holde henne på fanget.

Hva synes dere om det? Er det trygt?

Jeg brukte bæresjal. Det var ikke mulig å leie bil, og ikke seler i bussen.

Anonymous poster hash: bdf67...8d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I absolutt nødstilfelle ville jeg hatt babyen i bæresele på magen, og så bilbelte til meg selv under selen. Men har du muligheten til å planlegge bedre er det greit å slippe.



Anonymous poster hash: 5e126...f18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hatt med bilsetet hovedsaklig for å bruke på flyet (har ikke leid bil før i fjor, vært i Spania 3 somre før det). Hun sitter og sover så godt i setet sitt, og vi håpet at det ville bli sånn på flyet også (og det gjorde det). Og det var vel verdt de ekstra kronene for eget sete til 1-åringen, fremfor å måtte ha henne på fanget hele veien.



Anonymous poster hash: 510a1...c60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal man ha sol selv om det går på barnas helse løs.

Anonymous poster hash: d2d80...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal man ha sol selv om det går på barnas helse løs.

Anonymous poster hash: d2d80...fe6

 

Nå er jeg spent på hvordan det går "på barnas helse løs" å dra på ferie?

Anonymous poster hash: 510a1...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg spent på hvordan det går "på barnas helse løs" å dra på ferie?

Anonymous poster hash: 510a1...c60

Så barna dine sitter uten bilsete i blandt ellers også? God mor <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Og fint i land de ikke eier kjørekultur.

Anonymous poster hash: d2d80...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt med bilstol 2 ganger. Ene gangen var der ikke bilbelte.... Andre gangen forsvant prampack med vogn og bilstol på veien og vi fikk det tilbake 2 dager før hjemreise, så stod på flyplassen uten bilstol og taxiene hadde ikke bilstoler. På vei hjem hadde vi bilstol, men beltene på bussen var ikke lange nok til å feste bilstolen (det er det ikke på bussene hjemme heller har jeg erfart)

Så sist tenkte vi å være smarte å bestille privat transport med bilstoler til begge barna, speifiserte at minstemann skulle ha bakovervent. Flyet ble forsinket fordi vi måtte mellomlande i nabobyen mens vi ventet på at ett plutselig uvær skulle gå over så vi fikk lande i Barcelona. Sa vi kom frem hadde transporten vår forsvunnet, og vi stod der igjen uten annen utvei enn å ta taxi uten bilstol.

Så jeg gir snart opp hele greien. Prøver å reise til plasser der vi for det meste går. Men man må jo uansett til og fra flyplassen. Vi har prøvd alle mulige løsninger, og hittil ikke klart å sikre ungene godt nok. Har forsont meg med at slik er det bare om man skal på ferie, vanskelig å planlegge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hjem fra sydentur sisst uke, og det var flere babyer i bæresele på bussen, så tror det er det vanligste.

 

MIne barn er litt eldre, men sitter jo vanligvis i sete i bilen, men det gikk helt fint ute på bussen og de gangene vi tok taxi.

 

Man drasser bare ikke med seg sete på en slik tur, i hvertfall ikke hvis man ikke skal leie bil uansett.

 

 



Anonymous poster hash: b52d1...02f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg kom hjem fra sydentur sisst uke, og det var flere babyer i bæresele på bussen, så tror det er det vanligste.

 

MIne barn er litt eldre, men sitter jo vanligvis i sete i bilen, men det gikk helt fint ute på bussen og de gangene vi tok taxi.

 

Man drasser bare ikke med seg sete på en slik tur, i hvertfall ikke hvis man ikke skal leie bil uansett.

 

 

Anonymous poster hash: b52d1...02f

 

Det er faktisk lov å tenke selv.

 

Hva gjorde barna i bil og buss på 1960-tallet?

 

Er det en unntakssituasjon under en reise så bruker man fornuften ut fra situasjonen der og da. Jeez.

 

Regner med at alle på KG sover med sykkelhjelm på.

Anonymous poster hash: 64114...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er faktisk lov å tenke selv.

 

Hva gjorde barna i bil og buss på 1960-tallet?

 

Er det en unntakssituasjon under en reise så bruker man fornuften ut fra situasjonen der og da. Jeez.

 

Regner med at alle på KG sover med sykkelhjelm på.

Anonymous poster hash: 64114...83d

 

Øhhh ja?

Mulig det ikke kom helt frem i innlegge mitt, men jeg er helt enig med deg altså....

Anonymous poster hash: b52d1...02f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk lov å tenke selv.

Hva gjorde barna i bil og buss på 1960-tallet?

Er det en unntakssituasjon under en reise så bruker man fornuften ut fra situasjonen der og da. Jeez.

Regner med at alle på KG sover med sykkelhjelm på.

Anonymous poster hash: 64114...83d

Hva barna gjorde før i tiden? Veldig mange fler av dem døde i trafikkulykker, ihvertfall. http://m.bil.aftenposten.no/bil/I-1970-omkom-101-barn-i-trafikken-I-fjor-dode-fem-8071.html

Har man ikke noe valg, så hatt man ikke noe valg. Det skjønner jeg og. Men det er nå en gang greit å planlegge ut fra det vi VET er tryggest.

Anonymous poster hash: 51ee8...f47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så barna dine sitter uten bilsete i blandt ellers også? God mor :) Og fint i land de ikke eier kjørekultur.

Anonymous poster hash: d2d80...fe6

 

Fin konklusjon, nesten imponert. :) Nei, jeg har hatt med meg sete på ferie jeg, om du titter bittelitt lenger opp. Tatt taxi fra flyplassen til huset med - surprise! - setet til barnet.

Anonymous poster hash: 510a1...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...