Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #1 Skrevet 17. september 2004 Hva regner du som verdens viktigste oppfinnelse?
Nick Etmitt Skrevet 17. september 2004 #2 Skrevet 17. september 2004 Hjulet!! Jeg har egentlig aldri vært så imponert over han fyren som fant opp hjulet. Men han som fant opp de andre tre, HAN var et geni.
ivanka Skrevet 17. september 2004 #6 Skrevet 17. september 2004 Boktrykkerkunsten. tror bare jeg må skrive under på denne.
:-) anna Skrevet 17. september 2004 #7 Skrevet 17. september 2004 Enig i hjulet... Fordi så mye annet bygger på den oppfinnelsen. De aller fleste fremkomstmidler og maskiner (tannhjul) antagelig. Er også imponert over flymaskinen... i alle fall over de som prøvde for aller første gang og bare åpte på at det skulle gå bra.
Gjest 1111 Skrevet 17. september 2004 #8 Skrevet 17. september 2004 Boktrykkerkunsten. Skriver under på denne.
Pinocchio Skrevet 17. september 2004 #10 Skrevet 17. september 2004 for ordens skyld: Det var jeg som skrev kondomer.
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2004 #11 Skrevet 17. september 2004 Batteriet? Glødelampa? Vaskemaskina? Panelovn? Plast? Skrujern? Ja, og så skruane, da..... Telegrammet? Telefonen? Sterinlys? (i allefall før glødelampa kom?) det binære tallsystemet? såpe? tampongen og bindet? gummi? Bøtta? Tau? Polyester? Veven? Briller? Kruttet? Ystaren? Melkemaskina? Saksa? Nææææææh....... SJOKOLADE!
Gjest pace Skrevet 17. september 2004 #12 Skrevet 17. september 2004 Kondomer? Enig. Eller nyere prevensjon, hvis man kan si det. Det er tross alt det som skal holde nummer av antall født i orden på denne kloden.
Gjest Den utstøtte Skrevet 18. september 2004 #13 Skrevet 18. september 2004 Dusjen...eller hva med Internett? Fra spøk til Halvor. Den viktigste oppfinnelsen i dagens verden er uten tvil generatoren for vekselstøm. Uten den hadde vi tasset rundt med fjøslamper halve året.
Gjest Virvel Skrevet 19. september 2004 #14 Skrevet 19. september 2004 Ilden. Ok, den fant seg vel opp selv, men hvor hadde vi vært hvis vi ikke hadde lært oss å bruke den?
ivanka Skrevet 20. september 2004 #19 Skrevet 20. september 2004 p-pillen er også veldig veldig viktig. men likevel må jeg sette boktrykkerkunsten over, for uten gutenberg tror jeg ikke vi hadde hatt p-piller.
Nick Etmitt Skrevet 20. september 2004 #20 Skrevet 20. september 2004 p-pillen er også veldig veldig viktig. men likevel må jeg sette boktrykkerkunsten over, for uten gutenberg tror jeg ikke vi hadde hatt p-piller. Hva var galt med de gode gamle runetavlene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå