Gå til innhold

Jeg har gjort noe veldig dumt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vet alle hvor vanskelig det kan være å finne leiebolig idag. Og spesielt med barn.

Jeg måtte bo hjemme hos mamma etter oppsigelsetiden min var ferdig pga jeg ikke fant noe med to barn. Grunnen til at jeg fortsatt leier er fordi jeg enda er student.

Jeg kunne ikke bo lenger hos mamma pga mamma sin helse. Så når jeg var på visning. Jugde jeg bort den ene ungen. Jeg sa jeg bare hadde en. Gud jeg har så dårlig samvittighet for det, men der og da bare glapp det ut uten å tenke meg om. Jeg fikk leiligheten. Begge barna mine er snille, stille og rolige barn.

Jeg vet dette var feil av meg, men når han sa jeg fikk leiligheten ble jeg så glad. Jeg følte fremtiden våres var reddet.

Huseier bor ikke samme sted, han leier ut masse boliger.

Nå lurer jeg på, bør jeg fortelle at jeg har et barn til? Og kan han kaste meg ut pga det? Det står ikke i leiekontrakten at jeg bare har 1 barn. Står ikke noe om det.

Jeg føler meg så dum! Jeg burde vært ærlig.

Anonymous poster hash: 3e4c8...362

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke gjort noe mer ut av det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det ikke for min del, men for at barna skulle ha et eget sted å bo. Men vet det var feil.

Skrevet

Hadde ikke gjort noe mer ut av det.

Men hva gjør jeg hvis han finner ut av det da? Kan han kaste meg ut da?

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 13
Skrevet

Ikke si det.

Han finner sikkert aldri ut av det, ikke sikkert at han husker hva du sa angående hvor mange barn.

Anonymous poster hash: 43241...0e8
Skrevet

Tror ikke det gjør så mye for huseier, bortsett fra at du løy. Det er det ingen som liker. Send ham en melding eller mail og innrøm dumheten, du må sikkert ikke flytte ut.

Anonymous poster hash: 5954d...be6

• Liker 1
Skrevet

Så vidt jeg vet kan huseier aldri nekte noen å bo sammen med nær familie, enten det er barn eller samboer.

Se her

• Liker 2
Skrevet

Jeg håper alle potensielle utleiere som ser som ser denne tråden vil være forsiktig med å leie ut leiligheter til kvinner med barn.

Anonymous poster hash: 0777c...61b
  • Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit satt opp husleien, dette måtte du godtatt ettersom premissene for kontrakten var feil.

Skrevet

Jeg håper alle potensielle utleiere som ser som ser denne tråden vil være forsiktig med å leie ut leiligheter til kvinner med barn.

Pøh, jeg er utleier og jeg bryr meg ikke i det hele tatt om min leietaker vil bo trangt med mann og barn, så lenge hun betaler og tar vare på leiligheten.

• Liker 2
Skrevet

Jeg flyttet inn her jeg bor alene, og barnet flyttet fra far og inn til meg senere. Det har aldri vært nevnt med et ord fra huseier. Så lenge barna ikke ødelegger eller plager naboer så går det helt sikkert greit.

Anonymous poster hash: 5443d...80f
  • Liker 2
Skrevet

Jeg hadde enkelt og greit satt opp husleien, dette måtte du godtatt ettersom premissene for kontrakten var feil.

Det er ikke lov. Det står klart og tydelig i linken jeg la ved lengre opp.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Jeg gjorde det ikke for min del, men for at barna skulle ha et eget sted å bo. Men vet det var feil.

Selvfølgelig gjorde du det for din egen del. Du ville jo ikke engang vedkjenne deg den ene av din egen unge. Barna dine har jo ikke noe ansvar for dette her.

Endret av waco
  • Liker 1
Gjest Castielz
Skrevet (endret)

Det er ikke lov. Det står klart og tydelig i linken jeg la ved lengre opp.

Tolkningen din av lover er noe spesiell, utleier kan selvfølgelig sette krav til leietaker om hvem som permanent bor der.

Endret av Castielz
Skrevet

Tolkningen din av lover er noe spesiell, utleier kan selvfølgelig setre krav til leietaker om hvem som permanent bor der.

Det er ikke min tolkning, linken kommer fra regjeringen.no

• Liker 4
Gjest Castielz
Skrevet

Det er ikke min tolkning, linken kommer fra regjeringen.no

Og din tolkning av det som står der, er feil.

Skrevet

Og din tolkning av det som står der, er feil.

Det er opptak i husstand når en eller flere personer flytter inn til leier for at de skal samarbeide om dagligdagse ting, og til en viss grad ha felles økonomi. Utleier kan ikke nekte leier å ta inn nær familie i husstanden, men å ta inn andre personer krever godkjenning fra utleier.

Hvilke personer kan leier ta opp i husstanden uten at det kreves godkjenning fra utleier?

• Ektefelle, partner eller samboer, og deres eller sine

• barn og barnebarn, fosterbarn og adoptivbarn, og

• foreldre eller besteforeldre.

Hvilke personer må utleier godkjenne før de kan tas opp i leiers husstand? Alle andre personer enn de som er nevnt over, må utleier godkjenne før de kan flytte inn og bli en del av leiers husstand. Venner eller søsken av leier må for eksempel godkjennes av utleier. Utleier kan bare nekte å godkjenne innflyttingen hvis han har en saklig grunn og den saklige grunnen er knyttet til personen som skal flytte inn.

Hvis det står i leieavtalen at boligen kun leies ut til én person, betyr det at leier ikke kan ta opp kjæresten i husstanden? Nei, hvis kjæresten flytter inn til leier fordi de ønsker å være samboere, kan utleier ikke nekte det. Skal leier betale mer i husleie hvis flere flytter inn i boligen? Nei, utleier har ikke lov til å ta høyere husleie, selv om det for eksempel flytter inn et barn eller en samboer.

Her er teksten. Kan du vennligst forklare hva jeg tolker feil?

• Liker 5
Skrevet

Lol

Anonymous poster hash: 89d25...898

Gjest Castielz
Skrevet

Her er teksten. Kan du vennligst forklare hva jeg tolker feil?

Han kan ikke nekte henne å bo der,men kan selvsagt justere leien, ettersom flere beboere vil føre til mer slitasje.

Dette sier seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...