AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #1 Skrevet 4. september 2015 ..skal han betale på butikken når vi skal lage middag da? Anonymous poster hash: b7347...3f3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #3 Skrevet 4. september 2015 ..skal han betale på butikken når vi skal lage middag da? Anonymous poster hash: b7347...3f3 Hvorfor spør du?Anonymous poster hash: cc0eb...d8a
Gjest Sly Skrevet 4. september 2015 #4 Skrevet 4. september 2015 ..skal han betale på butikken når vi skal lage middag da?Anonymous poster hash: b7347...3f3 Hvis han har bedt deg hjem på middag så får han stå for maten.
lillsunshine Skrevet 4. september 2015 #5 Skrevet 4. september 2015 Om han betaler for maten på butikken så tenker jeg det er høflig at du tilbyr noe du også, som at du tar med en vin til maten eller kjøper inn sjokolade eller noe. 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #6 Skrevet 4. september 2015 Har han invitert deg hjem vil jeg anta at all mat er kjøpt inn.Hvis dere går sammen på butikken og handler først hadde jeg tilbudt meg å betale for noe,hvis det er dyre ting eller mye som skal kjøpes inn.Ellers kan du jo ha med en flaske vin eller tilby deg å betale for annen drikke mens dere er på butikken.De fleste menn vil nok uansett insistere på å betale alt. Anonymous poster hash: f23e4...40a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #7 Skrevet 4. september 2015 Om han inviterer deg på middag skal han jo ha maten klar...har han ikke det så får du i det minste tilby å betale halvparten når dere er i butikken. Ellers ville jeg bare foreslått at dere bestiller noe takeout. Handling av dagligvarer ordner man selv, ikke med en date. Anonymous poster hash: 350f2...7fb 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #8 Skrevet 4. september 2015 Har han invitert på middag? Isåfall han betaler. Har han invitert deg over på besøk, så får dere dele på det han allerede har tilfeldig i kjøleskapet eller gå i butikken sammen og dele regninga. Er man på besøk hyppig så er det mest rettferdig at dere står for handlinga ca annenhver gang. Anonymous poster hash: 5e3a1...7b5
lulle Skrevet 4. september 2015 #9 Skrevet 4. september 2015 Uff, irriterende når folk inviterer og skal ha gjesten med på butikken for å handle. Blir en klein situasjon... 4
Okapi Skrevet 4. september 2015 #10 Skrevet 4. september 2015 ..skal han betale på butikken når vi skal lage middag da?Anonymous poster hash: b7347...3f3 Han skal ikke. Han kan, hvis han har lyst. Hvis du vil, kan dere dele på det, eller du kan betale for alt. Det er ingen regler, og det er lov å dele ut nesestyvere til folk som påstår det er det. Hvordan liker du å ha det? Hvis jeg handler sammen med den jeg har invitert på middag regner jeg med å betale alt selv, men hvis hun tilbyr seg å dele regninga, så gjør vi det. Erfaringsmessig blir det gjerne til at gjesten ordner noe snacks. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #11 Skrevet 4. september 2015 Er han gentleman betaler han alt! Det eneste jeg pleier å ta med er en flaske vin og noen kondomer. Anonymous poster hash: f23e4...40a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2015 #12 Skrevet 4. september 2015 Er dere I Datingfasen synes jeg det er rent høflig å TILBY å bidra med noe, om det er å dele regningen, eller at du står for snacks og/eller drikke. Om han insisterer på å betale alt er det vel og bra. Hovedpoenget her er at hvis dere ikke avtalte kostnadene på forhånd kan jo han få feil inntrykk av deg, som at du på en måte forventet at han skal betale for alt. Jeg vil påstå at stemningen blir ikke så trykket hvis du tilbyr å betale, hvis du skjønner hva jeg mener. Lykke til på date Anonymous poster hash: fd2fa...41f
Neket Skrevet 4. september 2015 #13 Skrevet 4. september 2015 Når jeg blir invitert på noe hjemme hos noen, spør jeg om det er noe jeg skal ta med. 2
Inwe Skrevet 5. september 2015 #14 Skrevet 5. september 2015 Om vi hadde gått i butikken sammen hadde jeg tilbudt meg "skal jeg ta noe?". Har forsåvidt aldri vært med på det, somregel har mat allerede vært kjøpt inn. Spør forsåvidt alltid om jeg skal ta med noe. Nå har jeg vært på to dater med samme fyr og drukket øl, da tar vi annenhver runde. Liker å bidra selv også.
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #15 Skrevet 5. september 2015 Det er noe småkleint over å bli invitert på hjemmemiddag når det første som skjer er at daten skal ha deg med på butikken for å handle. Usikker på hva som likes ? Det pleier man sjekke ut på forhånd, sammen med mulige allergier etc. "Jeg tenkte lage <fyll inn retten>. Er det noe du liker ?" - er ganske normalt om det er en date man ikke kjenner så godt ennå.Anonymous poster hash: 1099a...f08
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #17 Skrevet 5. september 2015 Når jeg blir invitert på middag så er maten ferdig eller nesten ferdig når jeg kommer. Pleier ta med snacks og vin/øl. Samme om jeg inviterer til middag. Drar ikke med meg daten ut på butikken først. Anonymous poster hash: 9b945...f8a
AnonymBruker Skrevet 5. september 2015 #18 Skrevet 5. september 2015 Det er noe småkleint over å bli invitert på hjemmemiddag når det første som skjer er at daten skal ha deg med på butikken for å handle. Usikker på hva som likes ? Det pleier man sjekke ut på forhånd, sammen med mulige allergier etc. "Jeg tenkte lage <fyll inn retten>. Er det noe du liker ?" - er ganske normalt om det er en date man ikke kjenner så godt ennå.Anonymous poster hash: 1099a...f08 Tja, ser ikke helt problemet med det jeg. Da er jo åpenbart hensikten å handle noe begge har lyst på, og å lage maten sammen - og det er jo bare koselig! Anonymous poster hash: 5e3a1...7b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå