Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, som emnetittelen sier; "Hvorfor er det et must for homofilie å få giftet seg i kirka?"

Først og fremst, jeg har ikke noe imot homofile. Så ikke se på dette som dømmende. Er bare noe jeg er interessert i å få svar på.

Men kirka aksepterer ikke homofili, og det står skrevet svart på hvitt i denne boka kalt bibelen, at homofili er synd. Kirka må jo forholde seg til boka, og den er jo allerede skrevet? forventer de homofile som kjemper for dette at boken skal skrives om? Hvorfor vil de i det hele tatt være en del av noe som ser på de med avsky? 

Et lite eksempel:

- Om jeg var så uheldig å var lam, så ville jeg jo ikke presset meg på det lokale idrettslaget i svømming eller fotball? Jeg kunne jo følgt med de og støttet opp såklart. Men jeg ville forholdt meg til at jeg ikke kunne være med, nettopp fordi jeg var lam. (Kanskje ikke det beste eksempelet, men håper dere skjønner hvor jeg vil)

Forklar!

Anonymous poster hash: c3956...e11
  • Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del handler det om prinsippet med likestilling. Diskriminering på grunn av legning er jo faktisk ikke lov i Norge. Og tidene har forandret seg ganske mye siden bibelen ble skrevet, så jeg synes ikke man trenger å ta alt som står i den for god fisk. Vi her i vesten praktiserer jo for eksempel ikke steining, drap, slaveri og sånne ting, som også står nevnt i bibelen, så jeg skjønner ikke hvorfor de tviholder på akkurat dette med homofili. Hvis man er homofil og kristen, synes jeg man skal få lov til å gifte seg etter de kristne tradisjonene.

• Liker 8
Skrevet (endret)

Bibelen blir og har alltid blitt tolket (både av de som har lest og de som har oversatt) på den måten som "passer best". Den er også blitt redigert flere ganger, og hva som skulle være med og hva som skulle forkastes ble bestemt bl.a på kirkemøte rundt år 300 etter kristus. Jeg har aldri lest bibelen, men hver gang noen viser til bibelvers hvor det "svart på hvitt" står at to personer av samme kjønn ikke kan gifte seg har noen andre funnet bibelvers som sier det motsatte.

For kristne er kirkens velsignelse av samlivet viktig, og jeg ser ingen grunn til at to personer av samme kjønn skal nektes dette.

Edit: mijaa over her har et veldig godt poeng. Bibelen blir ikke fulgt bokstav for bokstav, da bør det være en bedre begrunnelse enn "det står svart på hvitt i bibelen". Steining, drap, slaveri etc er praktiseres ikke blant kristne her i landet så vidt jeg vet.

Endret av SiMa
  • Liker 3
Skrevet

Poenget er at det finnes en relativt stor gruppe som ER Homofile og som ER Kristne. Det finnes til og med Homofile som er Muslimer. 

Disse anser ikke giftermålet som riktig hvis det ikke gjøres etter boka. 

Som du sikkert har fått med deg, så behandles ikke disse bøkene ordrett, hverken av de som er homofile eller de som hevder de er fundamentalistiske. De velger alle å fortolke etter egen forståelse av den overordnede religøse forståelsen. Det er derfor ingen egentlig som hindrer noen av oppfatningene.

Problemet blir da, hvem sitt syn skal "eie" kirkebygget? Så lenge vi hadde statskirke var det egentlig enkelt, men denne saken ble så tung at til slutt sprakk forholdet mellom stat og kirke. Så i dag handler det faktisk om kirkepolitikk.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
  • Liker 1
Skrevet

Takk for mange bra svar :-) fikk bedre syn på det

Anonymous poster hash: c3956...e11
  • Liker 1
Skrevet

Feks han der Tooji som bare MÅTTE lage den stygge musikkvideon sin i kirka, i tillegg så løy han til kirka for å få oppmerksomhet fra media.

Personlig bryr jeg meg ikke, dersom kirka ikke vil ha homofile, så trenger vi ikke regjeringen til å tvinge dem, det hele er jo en gigantisk " ikke-sak ", hvem bryr seg egentlig? Homofile kan vel gifte seg utenfor kirka. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det morsomme er at verdens mest ateistiske land ( Kina ) ikke tillater at homofile gifter seg, de kaller det for "psykiskproblem".

Det er bokstavelig talt bare tradisjonelt kristne land som behandler homofile som vanlige mennesker. 

https://en.wikipedia.org/wiki/LGBT_rights_in_China#Recognition_of_same-sex_relationships

Derfor synes jeg dette hatet fra homosiden mot kirken er såååå irriterende og unødvendig... 

Endret av maskineple
  • Liker 4
Skrevet

Poenget er at det finnes en relativt stor gruppe som ER Homofile og som ER Kristne. Det finnes til og med Homofile som er Muslimer.

Men så var det jo sånn at om man lever i synd, skulle man komme til helvete (eller eventuelt total tilintetgjørelse) når man dør, så de har jo i bunn og grunn valgt seg et livssyn hvor de er dømt til å tape, helt fra starten av.

Det er veldig merkelig å tro på en gud som ikke aksepterer deg som den du er, og ikke vil ha noe med deg å gjøre, om du lever livet ditt som homofil, siden denne guden faktisk ikke aksepterer den typen oppførsel.

• Liker 2
Skrevet

Men så var det jo sånn at om man lever i synd, skulle man komme til helvete (eller eventuelt total tilintetgjørelse) når man dør, så de har jo i bunn og grunn valgt seg et livssyn hvor de er dømt til å tape, helt fra starten av.

Det er veldig merkelig å tro på en gud som ikke aksepterer deg som den du er, og ikke vil ha noe med deg å gjøre, om du lever livet ditt som homofil, siden denne guden faktisk ikke aksepterer den typen oppførsel.

Man blir ikke født homo, jeg kjenner folk som endrer stemmen sin til en typisk " homostemme ", rett før de kommer ut av skapet. 

Det hele er falskt. 

• Liker 1
Skrevet

Man blir ikke født homo, jeg kjenner folk som endrer stemmen sin til en typisk " homostemme ", rett før de kommer ut av skapet. 

Det hele er falskt.

Er det sånn at du, basert på at du kjenner noen som har endret stemmen sin før de kom ut av skapet, mener at ingen er født homo? Forsto jeg deg rett da?

• Liker 2
Skrevet

Er det sånn at du, basert på at du kjenner noen som har endret stemmen sin før de kom ut av skapet, mener at ingen er født homo? Forsto jeg deg rett da?

Det var jo så åpenbart at han, et par uker før begynte å endre på hvordan han snakket og kledde seg. Det beviser at han ikke er født homo, spesielt pga han likte kvinner før han ble et vrak. 

• Liker 1
Skrevet

Det var jo så åpenbart at han, et par uker før begynte å endre på hvordan han snakket og kledde seg. Det beviser at han ikke er født homo, spesielt pga han likte kvinner før han ble et vrak.

Okei, så atferden til denne ene personen, har ført til at du har gjort en beslutning om at ingen personer kan være født homo? Stemmer det?

• Liker 1
Skrevet

Okei, så atferden til denne ene personen, har ført til at du har gjort en beslutning om at ingen personer kan være født homo? Stemmer det?

Ja helt riktig! I tillegg til han der Tooji .

Skrevet

Ja helt riktig! I tillegg til han der Tooji .

Ja, men det er jo bunnsolid bevismateriale det. Kan dette overføres til dyrerike også? Det er jo for eksempel ganske normalt med homofili hos sauer, hvor omtrent 10% av hannene utlukkende har sex med samme kjønn.

Det forekommer også hos ender, i tillegg til at det finnes en rekke dyrearter hvor så å si alle er bifile.

• Liker 1
Skrevet

Ja, men det er jo bunnsolid bevismateriale det. Kan dette overføres til dyrerike også? Det er jo for eksempel ganske normalt med homofili hos sauer, hvor omtrent 10% av hannene utlukkende har sex med samme kjønn.Det forekommer også hos ender, i tillegg til at det finnes en rekke dyrearter hvor så å si alle er bifile.

Ehm, så klart... Endene f.eks kvakker på en helt annen måte når de finner ut at de er homofile.

• Liker 2
Skrevet

Ehm, så klart... Endene f.eks kvakker på en helt annen måte når de finner ut at de er homofile.

Ja, også kler de seg plutselig så mye mer moteriktig enn de andre endene... Men de kan jo tillate seg dette, for ender kan jo fly, og har derfor uendelig tilgang til himmelen, akkurat når de vil. Vi mennesker er jo avhengig av at gud slepper oss inn, så det er dumt av oss å velge å være homo.

• Liker 4
Skrevet

Noen religiøse mennesker mener at det å være homofil i seg selv ikke er en synd, men det å praktisere homofili er det. De mener følgelig at de som praktiserer homofili kan komme til helvete. En prest vil derfor noen ganger ikke ville vie et homofilt par fordi han eller hun ikke vil "hjelpe" dem med å komme til helvete. Ja, for de som ikke tror på helvete så er det ikke tvil om at homofile bør få gifte seg i kirka. Men ser man på denne debatten fra prestens synspunkt så er det ikke så veldig rart at presten mener det den mener. 

Anonymous poster hash: 04735...b93
  • Liker 4
Skrevet

Det er vel en mulighet for at han tidligere modererte seg ettersom han var i skapet. I så fall er det vel naturlig at han våget å slippe seg mer løs etter at han bestemte seg for å komme ut.

Lo godt av denne. Må høre ekstra etter neste gang jeg går forbi endene i byen. Kanskje jeg får høre noen skikkelig homofile kvekk.

• Liker 2
Skrevet

Gleder meg til den dagen homofile gifter seg i mosker og andre muslimeske steder. (AS IF). Kan tenke meg at det hadde blitt en annen historie for å si det sånn.

Syntes det er LATTERLIG at homofile skal tvinge seg på relgioner for å dra frem poenget sitt. Like dumt som at de såkalte kristne aksepterer dette inn i kirkene. Som Kristen skal man følge GUD's ord. Det er for meg helt sykt at en som skal følge Gud bare slipper inn det Gud ser på med avsky inn i HANS HELLIGE HUS.  De er ikke EKTE kristne i mine øyne. De tar tydligvis ikke Gud på alvor, og er altfor moderne. Kan like gjerne bytte navnet fra kirke til sammfunsrom. 

Jeg har ingenting imot homofile, og har et to sifret antall med homofile venner. Jeg har noe imot det de driver med, men det er ikke MITT problem og jeg har aldri i mitt liv hatt noe imot dem som mennesker. Jeg elsker dem, men ikke det de driver med. Stor forksjell. Jeg vet med sikkerhet at mine venner aldri ville funnet på å gifte seg et sted der hvor Gud selv hater oppførselen dems  Han elsker dem, men ikke det de gjør. 

Syntes det er patetisk at homofile skal tvinge seg på alle verdens steder. Hvorfor skal alle bli tvunget til å like det de gjør?? Prinsippet er tullete. De har ødelagt regnbuen, og har egene perverse homo tog. VI DRITER I HVA DERE GJØR PÅ SOVEROMMET, ALLE TRENGER IKKE Å FÅ DET GNIDD I TRYNET. Har de ikke fått nok godkjennig snart? De skaper jo et hat mot seg med måten de prøver å få godkjenning på. Kan dere ikke bare levet livet som dere selv ønsker, uten at hele verden MÅÅÅÅ akspetere det? Ingen som tvinger dere til å være kristen eller muslim heller, bortsett fra skrudde ekstrimister. Blir helt gal av denne verdenen. LEV SOM DU VIL, MEN HELE VERDEN HANDLER IKKE OM DERE!!! 

Ser for meg den dagen Sadister får gifte seg med håndjern og kroker unner huden i de såkalte  "kristne" menighetene i fremtiden. 

UFF!

Anonymous poster hash: 5fd4e...e0f
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...