Gå til innhold

Er det vanlig med MASSE LUS i isbergsalaten og kan man spise det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte isbergsalat på Eurospar i Tromsø og skulle ta av noen salatblad til middagen nå og oppdager at inni mellom hvert salatbad er det masse masse grønne og brune lus. Noen er døde, men flere kravler enda. Og det var ikke bare snakk om bare 10 lus heller, det var minst 15 lus mellom hvert eneste salatblad. Har før opplevd å finne noen få lus i isbergsalaten, men ikke SÅ mye. Framkommer det mer om høsten eller?

Anonymous poster hash: a1f1e...de3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj... Hadde ikke spist det.. :sjokkert:

Anonymous poster hash: 42f79...b0f
  • Liker 4
Skrevet

Fikk nylig endel lus jeg også. Skylte godt, og spiste. Har aldri opplevd det før.

Anonymous poster hash: 7b9da...1df

Skrevet

Det hadde ikke jeg spist, selv om det sikkert ikke er farlig. Lus bæsjer, som alle andre dyr. Og legger egg. Og dør. Spiser ikke de tingene. Hadde klaget på den salaten.

Anonymous poster hash: a82c0...21c

Skrevet

Det var lusent gjort av butikken å selge den salaten.

Skrevet

Ta den med tilbake. Var det på langnes, i Tromsdalen eller stakkevollan? Har en isbergsalat i kjøleskapet jeg kjøpte i dag tidlig på Eurospar på langnes, men nå vet jeg ikke om jeg tør å åpne den hehe..

Anonymous poster hash: 4bf67...b9d

Skrevet

Æsj seriøst????

Og er det sånn at om man spiser eggene de har lagt så kan de klekke inni kroppen din??

Anonymous poster hash: 63939...24b
Skrevet

Egentlig er det litt positivt hvis det er insekter i salater og sånt, for det er en god indikasjon på at det ikke er blitt brukt mye sprøytemidler. Skjønner jo at det er udelikat, men det er ikke farlig om man skyller godt.

Anonymous poster hash: e54d3...740

• Liker 3
Skrevet

Metter det også :)

Anonymous poster hash: ff734...99c
Skrevet

Æsj seriøst????Og er det sånn at om man spiser eggene de har lagt så kan de klekke inni kroppen din??  Anonymous poster hash: 63939...24b

ja sånn er det og da er du plutselig biomor til lus. Trollflagg
  • Liker 1
Skrevet

Æsj seriøst????

Og er det sånn at om man spiser eggene de har lagt så kan de klekke inni kroppen din??

Anonymous poster hash: 63939...24b

Nei.

Anonymous poster hash: 4a9a6...d1a

Skrevet (endret)

ja sånn er det og da er du plutselig biomor til lus. Trollflagg

Ærlig talt, hun blir Ikke biomor men surrogatmor! Biomor er Lusen som har lagt egget Endret av spektralkatt
  • Liker 4
Skrevet

Ærlig talt, hun blir Ikke biomor men surrogatmor! Biomor er Lusen som har lagt egget

ja det er sant :)
Skrevet

Ærlig talt, hun blir Ikke biomor men surrogatmor! Biomor er Lusen som har lagt egget

Men har hun da krav på bidrag om lusene og lusemor ikke bor sammen?

Skrevet

Men har hun da krav på bidrag om lusene og lusemor ikke bor sammen?

Det vet jeg faktisk ikke, må tenke meg om...tror lus har en ganske kort oppvekst, så det må jo dreie seg om en meget begrendet periode.

Nei, jeg kommer fram til at jeg syns ikke mor skal være bidragspliktig, da avkommet er selvstendig etter klekking.

Skrevet (endret)

Æsj. Jeg sluttet å kjøpe "hel" salat da det bestandig var dyr i det. Nå kjøper jeg kun oppkuttet i forseglede poser. Det er nok dyrere pr kilo jeg kjøper, men mye billigere pr kilo jeg faktisk får spist!

Kjøpte forresten en hel salat på lørdag pga at de ikke hadde oppkuttet og jeg orket ikke å gå i flere butikker. Joda, full av dyr, så jeg måtte likevel ut i en annen butikk for å kjøpe salatpose...

Endret av Jade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...