Gå til innhold

Hvor mye bør en på 165cm høy veie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 165cm høy og veier mellom 58kg og 59 kg, har kraftig benbygning.

Leggene er store, fine på morningen men i løpet av dagen har de hovnet opp og er vonde. Det får jeg ikke gjort noe med. Men hvor mye bør ei på min høyde veie?

Anonymous poster hash: 54a8a...031

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høyde minus 10 kilo, er ikke det idealet? Så 55 da.

Anonymous poster hash: 41714...d7a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 164 og veier ca 62, så har normal bmi. Var hos legen forrige uke og legen nevnte da at det ville vært bedre å gå ned til 50-tallene.. Så jeg tror nok din vekt er helt fin :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Dersom du er ute etter litt bekreftelse kan jeg gjerne gi deg det.  ;)

Det høres ut som en helt fin balanse mellom vekt og høyde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 53. Mellom 50 og 60 er vel en passe vekt, et par kilo over 60 skader heller ikke, så vekta di er det ikke noe galt med ^^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kraftig benbygning finnes ikke. Men høres ut som en grei vekt, for høyden din. 

Anonymous poster hash: 88e08...a6c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kraftig benbygning finnes ikke. Men høres ut som en grei vekt, for høyden din.  Anonymous poster hash: 88e08...a6c

Eh..selvfølgelig finnes det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo idealvekt nå. Trener du? Hvor gammel er du? 

Selv ble jeg mye mer fornøyd med kroppen da jeg begynte å trene. Har gått ned noen kilo i vekt, men har mye mere markert fasong og med mye bedre kondis. Er 165 cm som deg, har gått ned fra 69 til 62 kg. (men så nærmer jeg meg "middelaldret")

Anonymous poster hash: 7a532...9e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo idealvekt nå. Trener du? Hvor gammel er du? Selv ble jeg mye mer fornøyd med kroppen da jeg begynte å trene. Har gått ned noen kilo i vekt, men har mye mere markert fasong og med mye bedre kondis. Er 165 cm som deg, har gått ned fra 69 til 62 kg. (men så nærmer jeg meg "middelaldret") Anonymous poster hash: 7a532...9e3

Jeg er 33 år. Begynte å trene i fjor vår, skikkelig. Men idet siste har jeg bare trent mage, rumpe, lår og armer. :)

Ikke noe skikkelige greier altså, squats, utfall osv.. Veier pr idag 55 kg, og er fornøyd egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 165cm høy og veier mellom 58kg og 59 kg, har kraftig benbygning.

Leggene er store, fine på morningen men i løpet av dagen har de hovnet opp og er vonde. Det får jeg ikke gjort noe med. Men hvor mye bør ei på min høyde veie?

Jeg er 33 år. Begynte å trene i fjor vår, skikkelig. Men idet siste har jeg bare trent mage, rumpe, lår og armer. :)

Ikke noe skikkelige greier altså, squats, utfall osv.. Veier pr idag 55 kg, og er fornøyd egentlig :)

Blir litt forvirret, jeg. Hva veier du egentlig? 

Anonymous poster hash: 83e3e...0dc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt forvirret, jeg. Hva veier du egentlig?  Anonymous poster hash: 83e3e...0dc

Hehe, sorry...ble litt rotete dette.

Har alltid veid mellom 58 kg og 59 kg, men nå veier jeg 55 kg. Derfor jeg spurte om hva idealvekten er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 54-55 nå. Veide 54 før 2 barn, så for min del er det nok den vekta kroppen MIN trives med. Veier jeg 58 + ser jeg overvektig ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, sorry...ble litt rotete dette.

Har alltid veid mellom 58 kg og 59 kg, men nå veier jeg 55 kg. Derfor jeg spurte om hva idealvekten er?

Du bør jo ikke veie mindre, da vil du se "skrapet" ut. BMI´en din nå er 20,2, det er nesten på grensen til å være undervektig. 

Anonymous poster hash: 7a532...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 1 cm lavere da, men målvekten min er 68kg, for da er jeg akkurat innenfor normal BMI  :fnise:

Men vekt spiller jo ikke så stor rolle uansett, det er hvordan du ser ut og hvordan du har det med deg selv som er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh..selvfølgelig finnes det.

Kilde?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kilde? Anonymous poster hash: 88e08...a6c

Spørs om ikke du tenker på tung beinbygning, mens den andre ab mener kraftig som i bred beinbygning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om ikke du tenker på tung beinbygning, mens den andre ab mener kraftig som i bred beinbygning.

Det kan hende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som er idealvekt vil variere fra person til person, estetiske idealer, kroppsform, hvor godt trent/ikke trent man er...Ergo det finnes ingen fasit bortsett fra å referere til BMI-normalen som er ca 50-67 kg for din høyde.

Det er flere sånne tråder her på forumet, og svarene er alltid noe sånt som "jeg kan ikke veie under 60 kg for da ser jeg skrapet ut", "jeg kan ikke veie over 60 kg for da ser jeg tjukk ut". Folk har forskjellige preferanser, bare.

Så lenge vekten din er innenfor normalen, så er spørsmålet om du trives med å veie det du gjør. Gjør du det, så har det vel ikke noe å si hva andre tenker og tror om vekten din.

Anonymous poster hash: a56d8...e0c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...