Gå til innhold

Hjelp! Nådd målet mitt; vekta fortsetter å gå ned..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har endelig nådd målet mitt, og har greid å gå ned over 20 kilo. Er så fornøyd med resultatet, og jeg har jobbet kjempehardt og trent mye for å bli fornøyd med rumpa og midjen min. Tror det er første gang i livet jeg kan si at jeg faktisk liker utseendet mitt!

Jeg har i cirka et år holdt meg på 1200-1400 kalorier i løpet av en dag; litt mer når jeg trener. Nå har jeg regnet ut at jeg trenger 2100 kalorier i løpet av hver dag for å opprettholde vekta; og det er uten de 4 knallharde treningsøktene jeg har i løpet av uka! :O

Jeg er helt satt ut, hvordan skal jeg greie å spise så mye i løpet av en dag?? Er så demotivert. Har jobbet kjempemye for å få veldig markert timeglassfiguren, og jeg vil ikke gå ned mer i vekt nå. 

Jeg spiser meg stappmett til frokost, lunsj, middag og med snacks, men det blir jo aldri så mange kalorier. Har en relativt aktiv hverdag; i alle fall etter at jeg ble tynn, men merker jo at jeg fremdeles går ned i vekt. :bond: 

Høres kanskje ut som et luksusproblem, og er kanskje litt egoistisk av meg å poste dette når det er så mange som sliter med å gå ned i vekt, men jeg er virkelig frustrert. Hva faen skal jeg gjøre? 

Anonymous poster hash: df814...c0e
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Fyll opp kaloriene du mangler med nøtter. 600 kcal per 100 gr og ikke noe volum eller vomfyll.

Skrevet

Fyll opp kaloriene du mangler med nøtter. 600 kcal per 100 gr og ikke noe volum eller vomfyll.

Tusen takk for svar, men jeg hater virkelig nøtter!

Anonymous poster hash: df814...c0e

Skrevet

Hei. Har du lyst å dele hvordan du klarte å gå ned i vekt? Gjerne send meg PM :)

Det du bør gjøre er å spise energigivende mat. Ikke nødvendigvis mere, men mat som inneholder flere kalorier. Prøv med smør på brødet, sjokolademelk, og litt fetere produkter. Eller bare frukt innimellom slagene:)

Skrevet

Hva liker du å spise da? Siden du mest sannsynlig har spist både små mengder og veldig næringsfattige ting under vektnedgangen så bør du heller satser på matvarer som er energitette, slik at du får mye kalorier i en liten mengde mat..

Hvis du spiser salat kan du f.eks ha en spiseskje olivenolje over. Avokado har mye energi per 100 gram, nøtter som noen tidligere har sagt osv :) 

Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Du bør ikke øke kalorimengden til 2100 over natta - det er tross alt ikke sikkert du har regnet ut riktig eller at formelen du har regnet etter passer akkurat deg. Hva med å øke til 17-1800 i første omgang, og se hvordan det går? Da blir det også mindre drastisk overgang til å spise mer.

Ellers ville jeg fokusert på å øke kalorimengden i det du allerede spiser. Ha mer olje på salaten. En skive ost mer på skiva. Et egg i grøten. Peanøttsmør i grøten/smoothien/på skiva. Spis skikkelig SMØR på skiva. Ingen lettprodukter! Unn deg drikkbare (men sunne) kalorier, som melk og juice. Få i deg en frukt ekstra? Det er mye du kan gjøre. Ta det litt etter litt. :)

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...