Gå til innhold

feilmelding proxy.exe?

Polly Ester

Anbefalte innlegg

Jeg får ofte opp denne meldingen om at det er noe feil med proxy.exe og spørsmål om jeg skal sende feilmeldingen til Microsoft.

Hvorfor får jeg den hele tiden, er det noe jeg kan gjøre eller er det noe jeg har gjort?

Hvor går jeg inn for å endre proxy instillinger, og er det nødvendig å ha proxy? Hva er proxy egentlig?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proxy er en "mellomstasjon" mellom din maskin og internett. I store nettverk kan den være brukbar, fordi den lagrer internettsider etterhvert som folk surfer på dem. Det er lettere for nettverket å sende deg vg.no fra en lokalt lagret kopi enn å sende deg ut på internett, når noen allerede har vært på vg.no før deg.

Men hvis du ikke sitter på et felles nettverk, så er det bare å skru den av. Hvis du bruker IE, gå på Tools |Internet Options | Connections | LAN-settings | Huk vekk "Use proxy server". (Tror det blir Verktøy | Alternativer for Internett | TIlkobling | Nettverksinnstillinger på norsk.)

Hvis du sitter på et større nettverk, som f.eks. i en bedrift eller på en skole, så ville jeg tatt en prat med IT-avdelingen om problemet. De er aldri glade for brukere som bare skal "fikse litt". icon_wink.gif

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...