Gå til innhold

Skal begynne å trene svømming - speedo et must?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, mann 32 her...

Som alternativ trening, så skal jeg nå begynne å trene svømming (innendørsbasseng). Veldig usikker på hva jeg bør ha på meg... Trives best i mine surfeshorts, men de er jo ikke spesielt velegnet til svømming. Litt som å dra en søppelsekk etter seg i vannet. På den andre siden, så vil jeg neppe føle meg vel i en speedo, men vil jo anta at det er en grunn til at alle svømmere bruker det.

Noen forslag og meninger her? Bør jeg svelge stoltheten min og troppe opp i speedo?

Anonymous poster hash: 674fd...8ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Speedo er så mye mer enn bare den korte trusa. Det finnes lengre boxer modeller, så ja, svelg stoltheten

Skrevet

Jeg tenkte ikke på merket Speedo, men på den korte, tighte badebuksa. Den typen som alle aktive svømmere bruker...

De boxertypene blir vel litt som en mellomting når det gjelder fremdrift i vannet vil jeg tippe?

Skrevet

Nei, de sitter nokså stramt de også.

Google søk speedo boxer

Skrevet

Hei, mann 32 her...

Som alternativ trening, så skal jeg nå begynne å trene svømming (innendørsbasseng). Veldig usikker på hva jeg bør ha på meg... Trives best i mine surfeshorts, men de er jo ikke spesielt velegnet til svømming. Litt som å dra en søppelsekk etter seg i vannet. På den andre siden, så vil jeg neppe føle meg vel i en speedo, men vil jo anta at det er en grunn til at alle svømmere bruker det.

Noen forslag og meninger her? Bør jeg svelge stoltheten min og troppe opp i speedo?

Tar du sikte på å delta i VM eller OL? Hvis ikke kan du bare svømme i hva du vil. Mer motstand i vannet reduserer neppe effekten av treningen.

Anonymous poster hash: 27a71...d0c

• Liker 2
Skrevet

Gå for en helt vanlig badeshorts. Speedo er for dem som er ute etter å svømme raskest mulig, og dermed ha minst mulig motstand fra antrekket. Om du skal svømme for treningens del, vil du få mer treningseffekt med en vanlig shorts enn en speedo, siden den vil gjøre det bitte litte granne tyngre å svømme. 

Anonymous poster hash: 265b9...c75
  • Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte ikke på merket Speedo, men på den korte, tighte badebuksa. Den typen som alle aktive svømmere bruker...

De boxertypene blir vel litt som en mellomting når det gjelder fremdrift i vannet vil jeg tippe?

Alle aktive svømmere :klo:

http://swim.by/wp-content/uploads/petr-gregor-swimmpower-prague-czech-championships-podoli.jpg

Anonymous poster hash: 6b6a6...65f

Skrevet

Tja, det en shorts vil jo helt klart gi mer motstand, men det er jo ikke sikkert den vil gjøre underverker for teknikken din. Uten at jeg svømmer mye med shorts, så kan jeg tenke meg at den vil endre flyteevnen din noe, men tyngre blir det helt sikkert. 

Det er forøvrig forskjeller både på shortser, og på "speedoer". Man trenger ikke å velge den største shortsen, eller den minste speedoen, begge deler finnes i flere utgaver.  En større "speedo" er f.eks. denne

Anonymous poster hash: 6b6a6...65f
Skrevet

Hvorfor så redd for å bruke en liten badebukse? Er bare herlig å se mer av utstyret deres..

Gunda, 49

Anonymous poster hash: 46bf9...947

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...