Gå til innhold

brudebukett: tørkede blomster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utendørs seremoni i desember og også utendørs fotografering gjør at jeg ikke kan ha friske blomster i brudebuketten.

Noen som har forslag hvor de har erfaring med brudebukett i tørkede blomster, kvister m.m.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Utendørs seremoni i desember og også utendørs fotografering gjør at jeg ikke kan ha friske blomster i brudebuketten.

Sikker på det? Jeg er da 99% sikker på at jeg har sett vinterbruder m/ friske blomster i buketten sin?

(Husker da også TV3-bruden Bente med bukett?)

Blomster holder seg jo friskere og bedre i kulden også - ref. kjølelager hos forhandlerene?

Eller tar jeg helt feil kanskje.....?

Skrevet

Det er så enkelt som at blomster ikke tåler kulde.. Og her snakker vi om kanskje 2 timer utendørs i desember.

Skrevet

Blomster holder seg jo friskere og bedre i kulden også - ref. kjølelager hos forhandlerene?

Eller tar jeg helt feil kanskje.....?

Det er riktig at blomster holder seg bedre på kjølelager, men hvis det derimot er kuldegrader så går det galt (derfor må blomster alltid pakkes ekstra godt inn i aviser om vinteren).

I desember må man nok kunne regne med kuldegrader så da er det nok det lureste å bruke noe alternativt i buketten som Vienn sier.

Har desverre ikke forslag til hva..

Skrevet

Ok, men jeg tror nok en blomsterforhandler klarer å lage blomster som holder i kulden?

Finnes sikkert noen typer blomster som kan bindes sammen med div. kvister.

Likte godt buketten til Bente (TV3 Bruden), og den besto jo av noen kvister og blomster hvis jeg husker rett? Den holdt da i kulden.....? (Vel.....jeg har da hørt om "filmtriks" :ler: )

Hadde tatt en tur innom blomsterforhandleren og hørt jeg.

Eller så har jeg desverre ingen forslag :-)

Lykke til på jakten hvertfall!

Skrevet

Tror jeg heller ville gått for silkeblomster en tørkede blomster hvertfall. M)

Skrevet

Et annet alternativ er jo silke- ellers porselensblomster..... Ikke akkurat norske tradisjoner men...

weddingflowers

om silkeblomster

something special

global silks

the brides bouquet

Jeg har vært borti noen linker til porselensblomster (de var veldig flotte, men kanskje litt spesielle i norsk sammenheng...), men klarer ikke å finne de igjen nå...

Lykke til uansett hva du velger. Jeg vil tro at det finnes noen slags blomster du kan bruke, enten friske eller tørka..

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg toror ihvertfall ikke jeg ville gått for tørkede blomster. Jeg synes rett og slett det er litt trist jeg.

Før du begynner å undersøke silkeblomster og andre kunstige blomster, ville jeg tatt en tur i en blomsterbutikk og hørt.

Jeg er også sikker på at jeg har sett brudebilder tatt utendørs om vinteren med friske blomster i buketten.

Blomstene tåler sikkert ikke kulda, men de visner jo ikke i samme øyeblikk. Brudebuketten trenger jo ikke å holde seg frisk så mye lenger enn den tiden det tar med vielsen og fotografering. Det er vel ikke så farlig om den ikke holder seg i dagevis etterpå. En god blomsterdekoratør finner sikker noen blomster som kan klare å holde seg friske i et par timer.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...