Gå til innhold

Hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

Gjest Annonym nå
Skrevet

I dag tidlig oppdaget jeg en bleie i sengen til 9 åringen min når jeg skulle re opp sengen hans. Han har tatt en bleie som tilhører lillebror på 6 år og som er sengevæter. Hvorfor gjør han dette, kan det være noe han tenner på? Finnes det ikke personer som tenner på bleier og sånt? Skal jeg si noe til han om at jeg har oppdaget hva han gjør?

:-( Trenger råd her jeg folkens.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare spørre ham hvorfor han tok den?

Gjest Annonym nå
Skrevet
Kan du ikke bare spørre ham hvorfor han tok den?

Klart jeg kan konfrontere han med det, men bør jeg det, er det riktig?

Gjest Madam Felle
Skrevet

:o Unnskyld meg, men jeg reagerer på at du bruker "tenner på", når det er snakk om en 9 åring.

De har vel knapt begynt å tenke i de baner, og det blir for dumt, at en voksen skal tenke sånn, når det gjelder så små barn.

Spør han, for jeg tror nok det ligger noe mye mer uskyldig bak det, enn at han blir seksuelt opphisset av det.

kanskje han rett og slett er sjalu, om minsten får mer oppmerksomhet. Sånne ting er vel mer normalt å tenke, enn at han blir seksuelt opphisset av bleier.

Gjest Annonym nå
Skrevet
:o Unnskyld meg, men jeg reagerer på at du bruker "tenner på", når det er snakk om en 9 åring.

Ok, var vel feil formulert av meg, men poenget er jo at det finnes de som gjør det, tenner på bleier, og på ett eller annet nivå må vel denne interessen begynne hos disse personene. Det jeg vel er engstelig for at dette kan være starten hos min sønn.

Jeg skjønner ikke hvorfor han skulle være sjalu på minsten for at han må bruke bleie om natten. Storebror vet meget godt at lillebror plages med dette at han tisser på seg, og at han mer enn alt annet vi slutte. Oppmerksomheten han får i forbindelse med dette er jo kun trøst og at vi snakker om hvordan vi kan få han til å slutte å tisse på seg.

Skrevet

For å være ærlig så tror jeg du tenker deg litt redd nå og gjør dette til noe mye større enn det er.

En niåring er jo et barn, og barn er nysgjerrige og får de merkeligste innfall av og til. Kanskje hadde han lyst til å prøve hvordan det var å gå med en bleie på seg. Bare for å prøve. For den del kan det hende han hadde lyst til å prøve å tisse i en bleie... bare for å prøve.

I morgen har han lyst til å ha leverpostei og honning på brødskiva, bare for å prøve.

Ingen av delene er skadelig på noe vis, så lenge det ikke er noe han gjør til en vane. Antagelig er det bare uttrykk for uskyldig, helt naturlig, og faktisk veldig sunn nysgjerrighet hos et barn.

Hadde jeg vært deg hadde jeg enten ikke sagt eller gjort noe som helst, eller spurt ham tilfeldig hvorfor bleien var der.

Jeg synes ikke du skal begynne å tenke at det kan være noe seksuelt inne i bildet. Både fordi han er en liten gutt enda, og fordi det er så enormt lite sannsynlig. (Ja faktisk er det det)

Jeg er igrunn litt sjokkert over at du tenkte slik i det hele tatt.

Skrevet

Hmm... jeg syns folk her tar veldig lett på dette.

Men, hadde dere virkelig vært så avslappet til dette om det gjaldt deres eget barn?

Jeg mener, bleier er jo noe alle VIL slutte med og siden forbinder jo alle dette med en ting babyer trenger.

Jeg tror jeg som mor også ville ha fått litt hetta om dette hadde hent hjemme hos oss.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Alvorlig talt, det er snakk om en 9 åring. Snakk om å bli hysterisk for lite. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg så et innlegg på TV3 en gang om "infantilister", voksne personer som ville bli behandlet som små babyer. Felles for dem alle var at deres interesse for bleier startet en eller annen gang når de var små. Altså, det var hendelser og minner i fra barndommen som gjorde at de ble opphisset av dette. Så jeg skjønner veldig godt at du er bekymret altså.

Skrevet
I dag tidlig oppdaget jeg en bleie i sengen til 9 åringen min når jeg skulle re opp sengen hans. Han har tatt en bleie som tilhører lillebror på 6 år og som er sengevæter. Hvorfor gjør han dette, kan det være noe han tenner på? Finnes det ikke personer som tenner på bleier og sånt? Skal jeg si noe til han om at jeg har oppdaget hva han gjør?

:-( Trenger råd her jeg folkens.....

Slik jeg har forstått det, er dette foreløpig ett engangstilfelle, ergo ingenting å bekymre seg for ennå.

Min lillebror som nå er 10, tok min datters bleier på seg ett par ganger.

Han ville nok bare prøve det ut, nysgjerrig som han var. Men han sluttet jo fort å gjøre det da han fant ut hvordan det var å ha på seg bleie. Han var vel rund 7-8 den gangen.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg så et innlegg på TV3 en gang om "infantilister"' date=' voksne personer som ville bli behandlet som små babyer. Felles for dem alle var at deres interesse for bleier startet en eller annen gang når de var små. Altså, det var hendelser og minner i fra barndommen som gjorde at de ble opphisset av dette. Så jeg skjønner veldig godt at du er bekymret altså.[/quote']

Det er snakk om en engangshendelse. Hallo, snakk om å bli totalt overhysterisk.

Skrevet
Hmm... jeg syns folk her tar veldig lett på dette.

Men, hadde dere virkelig vært så avslappet til dette om det gjaldt deres eget barn?

Ja faktisk... jeg synes dette er å "sykeliggjøre" et barns normale oppførsel. (Og med normal oppførsel mener jeg innfall og nysgjerrighet) Det er dårlig gjort å betrakte et barns oppførsel gjennom voksenbriller på denne måten. Da er det ikke barnet som gjør noe galt men den voksne.

Det er mye rart å bekymre seg for her i verden...

Skal vi være engstelige hver gang et barn liker eller er nysgjerrig på noe som et fåtall voksne bruker som sex-hjelpemiddel?!

Det er mye større sjanse for at et barn liker gummistøvler fordi de er enkle å ta på, enn fordi han er en kommende regntøy-fetisjist.

En helt annen ting er at man uansett ikke har noe med sitt barns kommende seksualitet å gjøre. For de fleste voksne mennesker er det noe de ikke ønsker å snakke mye med foreldrene sine om. Og det gjelder nok for våre barn også når de blir voksne.

Om man absolutt vil fokusere på at barnets kommende seksualliv, så er det beste man kan gjøre å sørge for at ungen er trygg og føler seg elsket for den han/hun er. Og gjøre det en kan for at barnet ikke skal bli utsatt for overgrep. Slik at barnet har alle muligheter til å utvikle seg selv og sin seksualitet på en god måte.

Gjest Annonym nå?
Skrevet

Ok, så om jeg spør han om hvorfor bleien lå i sengen han, og han sier han bare er nysgjerrig eller litt sjalu, så bør jeg si at han bare kan ta på seg bleie da?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg syns du skal la det hele ligge, og ikke si noe som helst til han. Syns ikke du skal oppfordre han til å bruke bleier, nei fjern heller bleiene slik at han ikke får tilgang til dem noe mer. Bleier er ikke en ting en utviklet og frisk person skal bruke.

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvorfor gjør han dette, kan det være noe han tenner på? Finnes det ikke personer som tenner på bleier og sånt?

Hva i alle dager er det du sier.

Han er 9 år,slapp av.

HUff dette var å dra det 10.000 meter for langt.

Et enkelt spørsmål: hvorfor gjorde du det??

Verre er det ikke.

Er det virkelig mulig at en mor kan tenke i slike baner om sin sønn på 9 år??

Værden er gæærn!!

Gjest Madam Felle
Skrevet
Ok' date=' så om jeg spør han om hvorfor bleien lå i sengen han, og han sier han bare er nysgjerrig eller litt sjalu, så bør jeg si at han bare kan ta på seg bleie da?[/quote']

Hvorfor skal du si det? Hvorfor ikke bare si at det er normalt å være nysgjerrig. Hvorfor prøve å lage mer styr med det, enn det det egentlig er?

Gjest Annonym nå
Skrevet

Jeg spør: "hvorfor gjorde du det?"

Han svarer kanskje: "Fordi jeg hadde lyst?"

Jeg svarer: "det er helt i orden å være nysgjerrig"

Han tolker det da enten som at "mamma syns det er greit at jeg tar på meg bleie"

eller jeg sier: "ikke gjør det igjen er du snill" og han tolker det som en unormal interesse og blir flau/usikker. Til tross for at dere sier det er "et barns normale oppførsel".

Skjønner dere, det er ikke så enkelt dette...

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jo, det er kjempe enkelt, men du lager et kjempe stor problem ut av ingenting.

For det første kan du la vær å spørre han om det i det hele tatt. Du vil jo raskt merke om det gjentar seg.

Eller du kan snakke med han, og ja det er faktisk lov å si til han at det er lov å være nysgjerrig, men det er "bare" folk som tisser på seg, som bruker bleie. Verre er det ikke.

Og det er faktisk ikke verdens undergang, at han har tatt på seg en bleie. Men det er det tydeligvis for deg. For det er faktisk du som lager mye styr av dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...