Gå til innhold

Hva kan jeg spise?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har fått et matprogram, men jeg er allerede ganske lei noe av det og jeg har gått på det i 3 uker. Jeg har også funnet ut at jeg ikke tåler enkelte ting, så jeg lurer på om det er noen her som vet hva jeg kan bytte det ut med?

Det jeg skulle ha bytta ut er:

Frokost:

- 100g banan

- 70g havregryn

- 20g mandler

Det kan nemlig bli litt kjedelig å spise det så ofte som jeg gjør, da det er 4 dager i uka.

Det jeg ikke tåler så godt er pasta, og da spiser jeg som oftest 50g. Håper noen kan hjelpe meg og komme med andre forslag som kan erstatte det som er nevnt ovenfor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er da mye man kan spise til frokost? Brødskiver, knekkebrød, omelett, annen frukt, andre nøtter, müsli, yoghurt.. Du sier jo ingenting om hvorfor du har et matprogram, så er litt vanskelig å gi konkrete forslag.

• Liker 1
Skrevet

Det du gjør fungerer åpenbart ikke. Hvorfor har du matprogram? En lege som har satt deg på det, eller deg selv?

Anonymous poster hash: 38bdb...caf
Skrevet

Er da mye man kan spise til frokost? Brødskiver, knekkebrød, omelett, annen frukt, andre nøtter, müsli, yoghurt.. Du sier jo ingenting om hvorfor du har et matprogram, så er litt vanskelig å gi konkrete forslag.

Åh beklager, det forstår jeg er vanskelig å skjønne da! Jeg har et matprogram for å gå litt ned i vekt, og skal derfor ha i meg de rette proteinene, karbohydratene osv :) Derfor jeg må ha andre alternativer som inneholder ca. det samme!

Skrevet

Det du gjør fungerer åpenbart ikke. Hvorfor har du matprogram? En lege som har satt deg på det, eller deg selv?

Jeg har fått det der jeg trener, av en pt

Skrevet

Jeg har fått det der jeg trener, av en pt

Da ville jeg gått tilbake og klaget. Du skal kunne spise mer og variert så du ikke blir lei. Dårlig opplegg. Husk at det er en livsstil, og denne skal du kunne leve med.

• Liker 1
Skrevet

Da ville jeg gått tilbake og klaget. Du skal kunne spise mer og variert så du ikke blir lei. Dårlig opplegg. Husk at det er en livsstil, og denne skal du kunne leve med.

Det er passe variert, men blir fort lei likevel..

Skrevet

Åh beklager, det forstår jeg er vanskelig å skjønne da! Jeg har et matprogram for å gå litt ned i vekt, og skal derfor ha i meg de rette proteinene, karbohydratene osv :) Derfor jeg må ha andre alternativer som inneholder ca. det samme!

Skjønner! Jeg kan igrunn ingenting om ernæring, men den frokosten du nevnte er i alle fall ca 450 kcal, noe som jo igrunn er en del. Til frokost spiser jeg 3 skiver hjemmelaget, grovt gulrotbrød med margarin, 3 skiver kylling-/kalkunpålegg, 6 skiver agurk, 3 ringer søt paprika og 2 cherrytomater, og det er ca 360 kcal. Og det er jo karbo, fett og protein, så? Haha, jeg vet virkelig ikke, men noe sånt kunne jo vært noe for deg? Ellers er de andre alternativene jeg nevnte også gode alternativer, som inneholder ca samme eller litt lavere kalorimengde (avhengig av mengde, såklart).

Skrevet

Skjønner! Jeg kan igrunn ingenting om ernæring, men den frokosten du nevnte er i alle fall ca 450 kcal, noe som jo igrunn er en del. Til frokost spiser jeg 3 skiver hjemmelaget, grovt gulrotbrød med margarin, 3 skiver kylling-/kalkunpålegg, 6 skiver agurk, 3 ringer søt paprika og 2 cherrytomater, og det er ca 360 kcal. Og det er jo karbo, fett og protein, så? Haha, jeg vet virkelig ikke, men noe sånt kunne jo vært noe for deg? Ellers er de andre alternativene jeg nevnte også gode alternativer, som inneholder ca samme eller litt lavere kalorimengde (avhengig av mengde, såklart).

83 kcal i 100g banan, 242,2 i 100g havregryn, og 115,4 i mandler, som tilsvarer  440,2 kcal er ganske mye når jeg tenker over det, ja. Jeg er jo kun 16 år, så kan hende det er derfor ettersom jeg skal ha i meg litt ekstra kcal iforhold til aktivitetsnivået mitt. Jeg er ikke overvektig, men vil fortsatt gå ned i vekt så ikke vet jeg. Takk for tipsene, likevel! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...