Gå til innhold

Når håret er tyggis og helt svidd fra bleking, MÅ jeg klippe?

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Har klippet meg selv litt, og har fått av en del tror jeg, men har fortsatt mye av håret som er totalsvidd fra bleiking. Det er ikke så mye splitta tupper osv som er problemet, det e rett og slett grusomt svakt. Så svakt at om jeg tar litt for hardt i deler av håret når det er vått, så drar jeg det bare rett av uten problem. Det er altså "bare" svakt, og ikke så mye splitta tupper osv. 

Spørstmålet er om jeg aldri vil få bra hår igjen uten å klippe, eller om jeg kan kure det osv og forbedre det til det vokser ut nytt, friskt hår? Har hørt så mye at slitt hår bare vil ødelegge resten av håret, men kan ikke gå til friøsr akkurat nå heller, så håper på en måte at det bare gjelder splittete tupper som "spiser" seg opp igjennom håret.. Kan jeg kure det og reparere så mye som mulig, og bare la det være slik det er nå? Eller må jeg rett og slett klippe det? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Brazillian frizzout !! Dyrt men virkelig verdt det

Skrevet (endret)

.

Endret av Feyfeyhey
Skrevet

JA

Anonymous poster hash: a8ebc...cf9
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Om håret splittet seg ville det vært enklere å leve med enn hår som detter av. Lite du får gjort med det uansett hvor mye du kurer,det kommer til å knekke av uansett.

Har bare hørt at splittet hår "eter" seg opp igjennom resten av håret, som resulterer i at du aldri får lengder i det, eller noe sånt. Det er da ikke sikkert det? mange som har fått gode resultater av forskjellige hårkurer osv, så vidt jeg har lest. 

Skrevet

Hvis det er så slitt at det er blitt tyggis må du nesten klippe, da det ikke er noen vei tilbake. Du kan prøve å bruke proteinkurer og silikoner for å skjule skaden om du absolutt ikke vil klippe, men da blir du veldig avhengig av disse for at håret skal se fint ut.

Anonymous poster hash: c6fd4...c4c
Skrevet

Mitt hår ble totalt tyggis etter mye bleking, men jeg nektet å klippe meg. Klippet litt av tuppene selv, og brukte til sammen tusenvis av kroner på diverse fukt og protein kurer, uten at disse hjalp. Til slutt måtte jeg bite i det sure eplet å dra til frisøren for å klippe det. Synes det var grusomt, hun måtte klippe av hele 10 cm, men når hun var ferdig var håret mitt myye bedre, og selv om det var kort, og jeg egentlig ikke kler så godt kort hår, så då det mye bedre ut enn det slitte, lange håret mitt. Så jeg anbefaler at du heller klipper deg og sparer deg for masse penger på diverse kurer :)

Anonymous poster hash: 44e8a...4cd

Skrevet

Brazillian frizzout !! Dyrt men virkelig verdt det

Er dette noe alle frisører gjør, eller er det bare enkelte steder man får utført dette?

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg brukte proteinkur og fuktighetskur fra joico, og redken antisnap som leave-in-kur. Men det "redder" bare det nye håret som kommer ut og hindrer det i å bli verre. Tyggishår får aldri spensten tilbake, det er rett og slett kjemisk svidd til nudler. Jeg endte med å klippe meg :P

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Jeg brukte proteinkur og fuktighetskur fra joico, og redken antisnap som leave-in-kur. Men det "redder" bare det nye håret som kommer ut og hindrer det i å bli verre. Tyggishår får aldri spensten tilbake, det er rett og slett kjemisk svidd til nudler. Jeg endte med å klippe meg :P

Men.. kan det ikke vokse ut nytt eller blir det tyggishåret å ødelegge det nye? :S 

Skrevet

Klipp det av. uansett hva du gjør og hvor mye kroner du legger i det blir det ikke like fint,

Anonymous poster hash: 07a54...425
Gjest Mocchhaa
Skrevet

Klipp det av. uansett hva du gjør og hvor mye kroner du legger i det blir det ikke like fint,

Anonymous poster hash: 07a54...425

Tenker ikke at det ødelagte håret skal bli fint igjen, er mer om jeg kan ha det ødelagte håret til nytt hår vokser ut igjen, eller om det ødelagte håret ødelegger det nye også. 

Skrevet

Det som virker logisk er at det ikke vil ødelegge det nye håret. Håret er ødelagt av kjemisk behandling, det nye håret du vil få vil ikke være ødelagt av kjemisk behandling. Tyggishår som smitter høres veldig ulogisk ut, nei?

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Det som virker logisk er at det ikke vil ødelegge det nye håret. Håret er ødelagt av kjemisk behandling, det nye håret du vil få vil ikke være ødelagt av kjemisk behandling. Tyggishår som smitter høres veldig ulogisk ut, nei?

Jo jeg tenkte da det jeg også.. Men jeg googlet og fant ikke noe godt svar annet en at skadd hår, må klippes ellers kan det ødelegge resten av håret. Jeg var usikker så tenkte å spørre her. Om det ikke ødelegger resten av håret så er det jo bare å spare og la det være. 

Skrevet

Jo jeg tenkte da det jeg også.. Men jeg googlet og fant ikke noe godt svar annet en at skadd hår, må klippes ellers kan det ødelegge resten av håret. Jeg var usikker så tenkte å spørre her. Om det ikke ødelegger resten av håret så er det jo bare å spare og la det være.

Jeg spurte frisøren min om dette, pluss min venninne som er utdannet frisør, og de sier begge at slitt hår påvirker det nye håret og "eter" seg opp i det friske håret. Så jeg ville ha klipt det for å unngå å ha slitt hår i det evige (noe jeg hadde før fordi jeg nektet å klippe meg).

Anonymous poster hash: 44e8a...4cd

Gjest Raindrops
Skrevet (endret)

Men.. kan det ikke vokse ut nytt eller blir det tyggishåret å ødelegge det nye? :S 

Det vokser selvsagt ut nytt, ubehandlet hår. Men hvis håret ditt er veldig slitt så risikerer du at det spiser seg oppover. Bedre å bare ta det med en gang. De fleste ser bedre ut med en kortere frisyre enn pistrete tyggishår.

Endret av Raindrops
Skrevet

Du kan få det til å se kosmetisk bedre ut med kuring, men hår er bygget opp av samme stoff som negler, en halvknukket eller en tynn og slitt negl lar seg heller ikke reparere den må klippes.   Stuss det litt og kur det jevnlig, og IKKE bruk føner og rettetang mer enn du absolutt må!

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Du kan få det til å se kosmetisk bedre ut med kuring, men hår er bygget opp av samme stoff som negler, en halvknukket eller en tynn og slitt negl lar seg heller ikke reparere den må klippes.   Stuss det litt og kur det jevnlig, og IKKE bruk føner og rettetang mer enn du absolutt må!

Merker at håret knekker veldig fort, og hver gang jeg har dusjet er det krusete å grusomt i tuppene nå. Om jeg regelmessig klipper meg selv litt (1 gang i mnd kansje) og kurer det jevnlig eller noe slikt, så vil det forbedre seg uten at jeg trenger å gå til frisøren ? 

Problemet mitt er at jeg har forskjellige lengder i håret, så vanskelig å få klippet annet en tuppene mine uten at jeg ser helt for jævlig ut.. men sånn bortsett i fra det, kan jeg bare stusse det selv, og se det ann? :) 

Skrevet

Merker at håret knekker veldig fort, og hver gang jeg har dusjet er det krusete å grusomt i tuppene nå. Om jeg regelmessig klipper meg selv litt (1 gang i mnd kansje) og kurer det jevnlig eller noe slikt, så vil det forbedre seg uten at jeg trenger å gå til frisøren ? 

Problemet mitt er at jeg har forskjellige lengder i håret, så vanskelig å få klippet annet en tuppene mine uten at jeg ser helt for jævlig ut.. men sånn bortsett i fra det, kan jeg bare stusse det selv, og se det ann? :)

Ja du kan selvfølgelig stusse selv, men det høres jo litt vanskelig ut når det er forskjellige lengder.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...