Gå til innhold

Hjelp! Fant larver/mark og Biller på soverommet. Hva er det og hvordan blir jeg kvitt det?

Anbefalte innlegg

Skulle rydde vekk rene klær som har stått i en balje på soverommet. Noe hadde falt ut bak den, rett ved siden av en kommode(men jeg har ikke sett noen oppi den), og da jeg tok opp noe av det, så kravlet det en mark under! Uuuæh! De har kanskje stått en uke, fordi jeg nesten ikke har vært hjemme.

For to dager siden fant jeg to døde små Biller ved kjøleskapet i stua og en ved sofaen også. Tenkte de kom utenfra, meb nå som jeg fant disse på soverommet, så regner jeg med det er de samme da. Herregud! Hva gjør jeg nå? Betyr dette at alt jeg har er infisert av disse greiene? Finnes det en spray jeg kan spraye inne med uten at det er skadelig for møbler/meg? Jeg har bare lyst til å komme meg vekk fra dette nå:(

Jeg orker ikke engang ta i resten av de klærne, i frykt for hva som ligger under dem. Grøss!

Anonymous poster hash: aed18...06b

Fortsetter under...

huff sjønner deg godt jeg,hadde fått helt panikk selv,du kan ta kontakt med skadedyr kontrollen kanskje de kan hjelpe

Jeg prøvde faktisk å ringe noen nå, men alt er jo stengt til imorgen. Turde ikke ringe vakttelefonen. Vet liksom ikke om dette er å regne som akutt. :/

Uff, kommer sikkert til å bli svindyrt å få gjort noe med det.

Ingen som har hatt dette? Jeg vurderer å flytte inn på hotell i natt. Dette er så ekkelt. Er redd de spiser opp klærne mine. :(

Annonse

Var det ull i den balja? Anonymous poster hash: 6c662...25e

Nei, tror ikke det, bare vanlige klær. Akryl/bomull.

Æsj, ja! Det er nok brun pelsbille! hvordan ble du kvitt det?

Jeg orker ikke Tanken på å finne flere nå, selv om jeg antar de er over alt nå da. Men hvorfor kommer de? Har aldri hatt problemer med innsekter i andre leiligheter jeg har bodd, som er noe tilsvarende denne. Bor i en leilighet i 4. Etasj i et ti år gammelt bygg.

Forresten, leser at de går på ull og skinn. Men jeg har ikke dette på soverommet, bare vanlige klær.

Betyr dette at de kanskje lever i sofaen også, siden jeg fant en i nærheten av sofaen ved et stort vindu?

Gjest lipgloss

Jeg prøvde faktisk å ringe noen nå, men alt er jo stengt til imorgen. Turde ikke ringe vakttelefonen. Vet liksom ikke om dette er å regne som akutt. :/

Uff, kommer sikkert til å bli svindyrt å få gjort noe med det. Anonymous poster hash: aed18...06b

huff ja jeg må si jeg føler med deg,hadde ikke fått sovet jeg,værste jeg vet er krypdyr begynner å klø bare av å tenke på det, trenger ikke å bli så dyrt visst du får gjort noe med det raskt,lykke til

Annonse

Jeg er litt forvirret. Du fant 1 mark (larve?) under noen klær, og du har funnet en og annen liten bille rundt omkring i huset? Eller gikk jeg glipp av noe nå?

Ja, det stemmer. Har riktignok sett én larve og noen Biller før også, men da trodde jeg de kom utenfra. Siden den var midt på gulvet i stua (larven og en bille altså).

Tok omsider opp resten av klærne i går, og fant ikke flere, men den larven kan ikke ha kommet utenfra. Er det ikke litt rart at ikke var en eneste bille i nærheten? Har lest nå at de legger egg, men at det tar en stund før de klekkes og larvene kommer. Her var det snakk om at klærne kanskje lå en uke. Ikke mer.

Æsj, dette er så ekkelt.

Annonse

Hei,

det har skjedd med meg også. Jeg støvsuget kraftig hele leiligheten og spesielt i sprekker. Det ble mye bedre av det. Støvsuger forøvrig ganske ofte i sprekker. Brun pelsbille er heldigvis ufarlig (enn så lenge), men er jo plagsomt å få det i hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...