Gå til innhold

En artikkel som sa alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne artikkelen var litt lang, men den sa egentlig alt. Alt som jeg føler er mitt "love life" siden jeg alltid ender opp med utilgjengelige menn. Enten de er playere eller de har sår på sjela pga en eks.

Og jeg er rimelig sikker på at jeg ikke er alene om å kjenne igjen flere av punktene her :P Den så egentlig det meste om dating og det å etablere et forhold.

http://www.elephantjournal.com/2015/07/are-you-with-an-emotionally-unavailable-person/

Anonymous poster hash: dbeb8...5a8
Videoannonse
Annonse
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i EU-beskrivelsen.  :ninja:

Skrevet

Jeg leste den for noen dager siden, og fikk meg en skikkelig aha-opplevelse.

Anonymous poster hash: 7551a...f7e

Skrevet

Men også: hvis du bare tiltrekkes av disse mennene, er det stor sannsynlighetfor at du selv også er "utilgjengelig", på en eller annen måte.

Skrevet

Men også: hvis du bare tiltrekkes av disse mennene, er det stor sannsynlighetfor at du selv også er "utilgjengelig", på en eller annen måte.

Jepp og jeg har tenkt den tanken flere ganger. Jeg vet bare ikke hvor jeg er utilgjengelig. Men jeg har opplevd en del ondskap fra menn, så jeg er vel kanskje egentlig litt redd for de? Men så vil jeg så gjerne også. Jeg får det bare ikke til :P

Jeg kaster meg ut i forhold, og blir veldig oppslukt, og ender opp med å tryne big time, fordi jeg velger EU-menn. Men for alt jeg vet kan det hende det står en mann rett forran nesa på meg.

Skrevet

Kjenner meg godt igjen i EU-beskrivelsen.  :ninja:

det er fordi dette er en pop-psykologi tekst som ikke holder faglig mål. jeg leste hele teksten og ventet spent på hva kildenhenvisningene var, hvor mange som var testet for dette fenomenet, men det var altså ingenting. kun informasjon om at forfatteren var reikilærer og drev med tibetansk meditasjon!

slike tekster er skrevet nettopp sånn at de som leser den skal "kjenne igjen" personer i livene sine, baksiden av dette er de som kjenner igjen seg selv. dette er typisk for pop-psykologi, jeg regner med "emotinally unavailable" er det nye, når hverken narcissister eller psykopater var nok til å forklare hvorfor man er så uheldig i kjærligheten.

det er en annen ting som skjer, men ser alltid utover. det er ikke deg det er noe galt med, du har bare møtt noen som er x.

kanskje man er uheldig i kjærlighten fordi man rett og slett ikke tar den seriøst nok, og legger vekt på konsepter som ikke har rot i i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 12176...a94

• Liker 3
Skrevet

det er fordi dette er en pop-psykologi tekst som ikke holder faglig mål. jeg leste hele teksten og ventet spent på hva kildenhenvisningene var, hvor mange som var testet for dette fenomenet, men det var altså ingenting. kun informasjon om at forfatteren var reikilærer og drev med tibetansk meditasjon!

slike tekster er skrevet nettopp sånn at de som leser den skal "kjenne igjen" personer i livene sine, baksiden av dette er de som kjenner igjen seg selv. dette er typisk for pop-psykologi, jeg regner med "emotinally unavailable" er det nye, når hverken narcissister eller psykopater var nok til å forklare hvorfor man er så uheldig i kjærligheten.

det er en annen ting som skjer, men ser alltid utover. det er ikke deg det er noe galt med, du har bare møtt noen som er x.

kanskje man er uheldig i kjærlighten fordi man rett og slett ikke tar den seriøst nok, og legger vekt på konsepter som ikke har rot i i virkeligheten.

Anonymous poster hash: 12176...a94

Nå slår jo denne tilbake på deg. Den forklarer den andre part, og så smeller den til med at du antagelig er en av disse typene selv. Og den sier jo også at det ikke er den andre parts feil. Det er ditt eget ansvar ved et valg.

Men du har nok rett i at folk ikke tar kjærligheten seriøst nok. Og at man hele tiden kanskje leter på feil sted etter forklaringer.

Men selv om atrikkelen ikke har vitenskapelig tyngde, så er den allikevel sann. Vitenskapen kan ikke, og skal ikke, forklare alt. Da degraderer vi oss mennesker til upersonlige brikker og ikke individuelle vesner med sjel.

• Liker 3
Skrevet

Nå slår jo denne tilbake på deg. Den forklarer den andre part, og så smeller den til med at du antagelig er en av disse typene selv. Og den sier jo også at det ikke er den andre parts feil. Det er ditt eget ansvar ved et valg.

Men du har nok rett i at folk ikke tar kjærligheten seriøst nok. Og at man hele tiden kanskje leter på feil sted etter forklaringer.

Men selv om atrikkelen ikke har vitenskapelig tyngde, så er den allikevel sann. Vitenskapen kan ikke, og skal ikke, forklare alt. Da degraderer vi oss mennesker til upersonlige brikker og ikke individuelle vesner med sjel.

Herregud. Faith in humanity lost...

• Liker 1
Skrevet

Herregud. Faith in humanity lost...

Takk det samme :P

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...