Gå til innhold

Kan jeg kjøpe mer minne til dataen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en Samsung Ativ Book 9 13.3 Ultrabook bærbar datamaskin som jeg kjøpte for et halvt år tid siden. Jeg er veldig fornøyd med den, men eneste problemet mitt er at den har lite minne. Noen som vet om jeg kan kjøpe et ekstra minnekort eller noe til den?  

http://www.samsung.com/us/computer/pcs/NP940X3G-K04US

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan  jo kjøpe ekstern hardisk. :)

Anonymous poster hash: f2104...8e3
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Harddisk er noe annet.

Edit 2: Det ser ikke ut til at du kan bytte på din laptop uten å bryte garantier.

Endret av jomann
Skrevet (endret)

Jeg har en Samsung Ativ Book 9 13.3 Ultrabook bærbar datamaskin som jeg kjøpte for et halvt år tid siden. Jeg er veldig fornøyd med den, men eneste problemet mitt er at den har lite minne. Noen som vet om jeg kan kjøpe et ekstra minnekort eller noe til den?  

Ja, du kan bygge ut minnet i den. Men, det er en stor sak som stopper hvor mye du kan bygge. Operativsystemet bestemmer det. Har du en Home Edition windows gir den minst mulighet, har du en Pro utgave kan du bygge inn mye mer minne. Men til slutt igjen er det prosessor som også er med på å bestemme hvor mye :)

Jeg fikk gjort det på min gamle HP og det hjalp veldig, ei stund! Windows er håpløs med å stadig komme med oppdateringer, samt programmer som tar opp minne hele tida. Kan nok Rydde opp det, slik at det hjelper ei stund i allefall.

Derfor har jeg skvisa ut PC, kun Mac som gjelder her :)

Endret av tdm900
Skrevet

Som en annen skrev, kjøp en ekstern harddisk eller en minnepenn.

Skrevet

Snakker vi om RAM eller fil-lagring?

• Liker 2
Skrevet

Om det er system minne, kan dt ikke utvides (i forhold til spesifikasjonen i linken).

Du har 8GB minne, men det kan være det viser noe mindre da grafikk minne også bruker noe av dette.

Om du ikke har 64-biters Windows, vil bare ca 3,5 GB være tilgjengelig.

Det betyr ingenting om du har Home eller Pro utgaven, det er 64-biters vs 32-biters OS som er avgjørende. Vil tippe du har 64-biters, men du kan se dette med å høyre-klikke på Min datamasjon og velge Egenskaper fra menyen.

Er det Diskplass du mener med minne, er det enkleste å koble til en ekstern harddisk. Det går ikke ut over garanti, og skjer enkelt ved å koble USB kabelen til harddisken inn i en av de 2 USB portene på maskinen.

Maskinen din støttet standarden USB 3.0, slik at du kan ha en raskere overføring til/fra disken. Du bør derfor velge en disk som støtter dette.

Skrevet (endret)

Det er jo åpenbart at det er harddisk plass TS mener. Pcen har 8 gb som er mer enn nok for en vanlig bruker.

Endret av -Leon-
Skrevet

Hvorfor er det så åpenbart når hun ber om å kjøpe minnekort? For alt du vet kan det hende hun driver med noe som gjør 8GB snaut.

Anonymous poster hash: c87fc...639
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...